שתף קטע נבחר

יותם הלפרין: "צריכים להיות יציבים יותר"

קפטן הפועל ירושלים חש הקלה אחרי הניצחון על עירוני נהריה בשמינית גמר גביע המדינה: "אם היינו מפסידים, היה לנו קשה מאוד להתאושש מהשבוע הזה מבחינה מנטלית". באלופה מקווים לא להתבזות מול גלאטסראיי במחזור הסיום של היורוקאפ

 

"הכישלון האירופי העיק על כולנו מתחילת העונה, הרגשנו שמשהו השתחרר אתמול", סיפר אחד משחקני הפועל ירושלים לאחר ההעפלה לרבע גמר גביע המדינה עם הניצחון 74:90 על עירוני נהריה אתמול (שבת), שהגיע אחרי ההדחה מהיורוקאפ.

 

הרבע הראשון נראה כמעט כמו שידור חוזר לרבע האחרון מהמשחק מול רג'ו אמיליה, אבל אז הקפטן יותם הלפרין עלה מהספסל במקומו של יוגב אוחיון והכניס אנרגיות חדשות שהובילו לריצת 0:20. הלפרין הצטיין עם 20 נקודות (18 במחצית הראשונה), ולצידו בלט ליאור אליהו, שמסר לא פחות מעשרה אסיסטים. האדומים הציגו ערב טוב מחוץ לקשת, עם לא פחות מ-13 שלשות מ-23 ניסיונות.

 

הלפרין. "שמח שהצלחנו להביא את האנרגיות מהספסל" (צילום: גיל נחושתן) (צילום: גיל נחושתן)
הלפרין. "שמח שהצלחנו להביא את האנרגיות מהספסל"(צילום: גיל נחושתן)

 

רונלד רוברטס שוב הראה מה הוא יודע לעשות באזור הצבע, כשסיים עם דאבל-דאבל של 14 נקודות ו-12 ריבאונדים, מה שהשכיח מעט את היעדרו של ריצ'רד האוול הפצוע ואת חסרונם של אוסטין דיי ואלן אומיץ', שלא נרשמו בטופס המשחק.

 

"מודי שאל אותי לפני כמה ימים מה צריך לקרות כדי שננצח את נהריה", סיפר הלפרין בסיום, "אמרתי לו שאני חושב שהישראלים חשובים מאוד במשחק מהסוג הזה. היינו כבר בכל הסיטואציות, וידענו שאם לא נבוא כמו שצריך לנהריה - נפסיד, בטח בתקופה שאנחנו עוברים. אני שמח שהצלחנו להביא את האנרגיות מהספסל. כולם הביאו אנרגיות היום, וברגע שזה קורה יש לנו מספיק עומק כדי למצוא את השחקן-שניים שיהיו טובים בערב נתון כדי לנצח".

 

מודי מאור. הלפרין: "אמרתי לו שהישראלים חשובים במשחק הזה" (צילום: גיל נחושתן) (צילום: גיל נחושתן)
מודי מאור. הלפרין: "אמרתי לו שהישראלים חשובים במשחק הזה"(צילום: גיל נחושתן)

 

הקפטן הוסיף: "אם יש דבר אחד שאני מתחרט עליו בקריירה שלי הוא שלא קלעתי ככה על בסיס קבוע. זה לא אומר שבכל משחק אקלע 20 נקודות. איך אריק אלפסי צוחק עליי כל הזמן? 'גם אם יורידו את הסלים אני אמשיך לשחק הלוך חזור'".

 

"אם היינו מפסידים בגביע, היה קשה לנו לצאת מזה מבחינה מנטלית", הוסיף הלפרין, "ברמה האישית, כל אחד מאיתנו לא מספיק יציב השנה. ראינו הרבה עליות וירידות וזה משפיע עלינו כקבוצה. אי אפשר לאבד במשחק שלושה-ארבעה שחקנים שהם מרוכזים או יציבים. אנחנו צריכים להיראות כמו שנראינו היום. לא כולנו נהיה טובים כל הזמן, ולא כולם יהיו בתקופות טובות, אבל היום הבאנו אנרגיות. כשזה קורה - הכדורסל שלנו טוב יותר. ראינו הרבה מהלכים יפים".

 

ג'רום דייסון ואייל חומסקי. השחקנים קיבלו יום חופש (צילום: גיל נחושתן) (צילום: גיל נחושתן)
ג'רום דייסון ואייל חומסקי. השחקנים קיבלו יום חופש(צילום: גיל נחושתן)
 

 

שחקני הקבוצה קיבלו יום חופש וישובו להתאמן ביום שני לקראת משחק הנעילה מול מול גלאטסראיי ביום רביעי, שלמעשה יסגור רשמית את שלב הבתים ביורוקאפ. "למרות שהמשחק על פניו חסר חשיבות, חשוב לנו לא לבזות את עצמנו", סיפר גורם במועדון, "זה גם יכול לעזור לנו מנטלית".

 

אלפסי: "קיבלנו סלים קלים"

בנהריה המצב קצת פחות נעים, בעיקר בשל העובדה ששחקניו של אריק אלפסי רשמו את הפסדם השלישי ברציפות בכל המסגרות.

 

לנהריה, וזה לא חדש, יש בעיה קשה בהגנה. אתמול היא איפשרה לירושלים לרוץ 2:23, כשהיא לא מצליחה להתמודד עם מטחי השלשות של האלופה (13) ועם יותם הלפרין. "אנחנו צריכים לטפל כמה שיותר מהר בהגנה, אחרת נהיה בבעיה קשה", אמר אחד השחקנים.

 

המאמן אריק אלפסי תמצת את הכל במשפט אחד: "לא שמרנו בכלל, לא עזרנו אחד לשני, וקיבלנו סלים קלים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל נחושתן
יותם הלפרין
צילום: גיל נחושתן
מומלצים