שתף קטע נבחר

הפועל ת"א צפויה לעמוד לדין על אירועי הדרבי

העימות עם רגב פנאן, כוס השתייה שהושלכה לעברו ופגעה באנשי מכבי ת"א ומצית שנזרקה מהיציע, עלולים לגרור עונש חמור. לקבוצה שני רדיוסים על תנאי מתחילת העונה. בנקס על ההפסד: "מקניל היה חסר"

 

דרבי שקט, יחסית. אוהדי הפועל ת"א (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
דרבי שקט, יחסית. אוהדי הפועל ת"א(צילום: עוז מועלם)

 

קצת מוזר להגיד על דרבי בו נערך עימות בהפסקה בין אוהדי הפועל תל אביב לרגב פנאן, מאמן הכושר של מכבי ת"א, במהלכו קיללו הצדדים אחד את השני, וכן כוס שתייה נזרקה מהיציע אל עבר פנאן, כדרבי יחסית שקט, אבל לאור מקרי העבר האלימים והצפי למהומות שהיה לפני ההתמודדות, ניתן להגדיר אותו ככזה שעבר בצורה יחסית סבירה.

 

בהנהלת הפועל ת"א חששו מתרחיש גרוע בהרבה אחרי הסאגה שהייתה סביב שידור המשחק. למרות הכל, האדומים צפויים לעמוד לדין על האירוע עם פנאן, וכן על זריקת מצית מהיציע, ועשויים לספוג עונש רדיוס, ואולי אף שניים. שופטי המשחק רשמו את שני האירועים בדו"ח השיפוט.

 

עימות לא נעים של האוהדים עם רגב פנאן (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
עימות לא נעים של האוהדים עם רגב פנאן(צילום: עוז מועלם)

 

כזכור, לקבוצה שני עונשי רדיוס במרחק 100 ק"מ על תנאי, אותם ספגה אחרי המהומות במשחק מול הפועל ירושלים בתחילת העונה במהלכו נזרקו מצתים אל עבר השופטים. על אותו אירוע ספגה הקבוצה עונש רדיוס בפועל במרחק של 100 ק"מ מאולמה הביתי, קנס של 50 אלף שקלים וכאמור שני עונשי רדיוס על תנאי במידה ואוהדים שוב יעברו עבירה זהה.

 

אל העימות עם פנאן וזריקת המצית ניתן להוסיף גם את ההפרעה המכוונת של האוהדים לשידור המשחק עם הדגלים שהונפו בתחילת המחצית השנייה והפריעו למצלמות של ערוץ הספורט. בדיון המשפטי שנערך לפני המשחק בו התקבלה ההחלטה לאפשר את שידורו, ביקשו בערוץ כי אנשי הקבוצה יעשו ככל הניתן על מנת להגן על צוות השידור מחשש להתנכלות, וכן לעזור בהעברת השידור בצורה טובה. יש לציין כי יו"ר הקבוצה, רמי כהן, עלה ליציע ובזכות השיחה שלו עם האוהדים הדגל הורד.

 

הדגל שהפריע לצלמים (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
הדגל שהפריע לצלמים(צילום: ראובן שוורץ)

 

מי יודע מה היה קורה אם המאבטחים מחברת האבטחה (TQS), לה זה היה משחק ראשון בהיכל קבוצת שלמה עם הפועל ת"א, וכמה שוטרי יס"מ היו עולים ליציע, לאיזה כיוון האירוע הזה יכול היה להתפתח. במידה ואכן יוחלט להגיש כתב אישום נגד הקבוצה, הדיון בעניינה לא ייערך ביום חמישי הקרוב, אלא רק בחמישי הבא בעקבות ענייני ביורוקרטיה.

 

והיה גם כדורסל אתמול בהיכל קבוצת שלמה. הפועל תל אביב באמת ניסתה, אבל אלו פערי הרמות בין הקבוצות, אם לא יותר מכך (85:96 למכבי ת"א). אדריאן בנקס, שהצטיין בשורות המפסידה עם 28 נקודות אמר: "היה לילה קשה עבורנו. שיחקנו נגד קבוצה כל כך טובה. יש לה כל כך הרבה נשקים. מכבי שמרו טוב על השחקנים האחרים שלנו ונתנו לי לזרוק. אני קלעתי, אבל זה לא הספיק. למכבי יש המון גארדים וכולם טובים. לנו לא היה את הרגליים הטריות מהספסל, וזה פגע בנו מאוד. הם שיחקו על זה לאורך כל הערב. מקניל היה חסר לנו מאוד".

 

היה ענק, זה גם לא הספיק. בנקס (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
היה ענק, זה גם לא הספיק. בנקס(צילום: עוז מועלם)

 

לקראת הדרבי הנוסף שייערך מחר (שלישי, 21:00) במסגרת הליגה, אמר בנקס: "נצטרך להרחיק אותם מאזור הצבע, בעיקר את טיוס. נהיה חייבים ללחוץ את הגארדים שלהם. הם מצוינים, אבל נהיה חייבים לעשות משהו נגדם, בעיקר בזריקות מבחוץ. ננסה ללחוץ עליהם. אנחנו לא משחקים בכל ערב מול קבוצות כאלה. זה היה מבחן טוב עבורנו. ניקח מהמשחק הזה את הדברים ונקווה לשפר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים