שתף קטע נבחר

קלף מנצח: 86:90 דרמטי למכבי ת"א על הרצליה

כנראה ששחקניו של ספאחיה צריכים להגיע לדקות האחרונות עם הגב אל הקיר כדי להתחיל לשחק. ג'קסון, גיבור הניצחון על באמברג, עשה את זה גם מול הקבוצה של אריק שיבק, הפעם עם שתי שלשות קריטיות במאני-טיים. ספאחיה: "התחלנו לשחק רק ברבע השלישי". מוקדם יותר הביסה אילת 79:94 את חולון

אחרי ההפסד של חולון לאילת מוקדם יותר הערב (שבת), מכבי ת"א ידעה עוד לפני המשחק מול בני הרצליה שתסיים את המחזור ה-13 במקום הראשון. אבל ספק אם שחקניו של נבן ספאחיה ציפו שזה יסתיים הכי דרמטי שאפשר, עם 86:90 באולם היובל.

 

לטבלת ליגת העל

 

מול שחקניו של נבן ספאחיה ניצבה קבוצה שנלחמת על חייה. היא פתחה את העונה בצורה קטסטרופלית, פיטרה את מיקי גורקה, ומינתה במקומו את אריק שיבק הוותיק, והגיעה למפגש הזה עם כל הליגה - כמעט - על גבה.

 

ג'קסון. הציל את מכבי ת"א (צילום: טל שחר) (צילום: טל שחר)
ג'קסון. הציל את מכבי ת"א(צילום: טל שחר)

 

למרות הניצחון במחזור האחרון על עירוני נס ציונה, היא ידעה שזה הולך להיות קשה מתמיד, במיוחד לאור העובדה ששון דוסון לא נרשם למשחק בגלל פציעה. מנגד, המאמן הקרואטי קיבל ביום חמישי את דשון תומאס שחזר מפציעה, אבל נאלץ להסתדר גם הערב ללא נוריס קול הפצוע וג'ונה בולדן שלא נרשם.

 

27 נקודות ו-8 ריבאונדים של ג'ף אדריאן לא הספיקו להרצליה, שקיבלה תרומה אדירה גם מתום מעיין, שסיים עם 12 נקודות. אצל המנצחת להט כרם משעור (17 נקודות) מול האקסית, אבל מי שגנב את ההצגה היה - איך לא - פייר ג'קסון (17 נקודות), ששתי שלשות אדירות שלו בדקה וחצי האחרונות העניקו לצהובים את הניצחון.

 

ספאחיה. הכל קשה (צילום: טל שחר) (צילום: טל שחר)
ספאחיה. הכל קשה(צילום: טל שחר)

 

בסיוםם התייחס המאמן הקרואטי לחולשה של קבוצתו. "זה סיפור שחוזר על עצמו במשחקים בק-טו-בק, ביורוליג ולאחר מכן בליגה, אבל העיקר שניצחנו", אמר, "המשחק נגד באמברג לקח מאיתנו הרבה אנרגיות. אנחנו צריכים לשחק בכל משחק באותה הדרך, היום התחלנו לשחק כדורסל רק ברבע השלישי".

 

מהלך המשחק

כרם משעור, שכיכב בהרצליה בעונה שעברה, חזר לאולם היובל כיריב - לראשונה מאז המעבר למכבי ת"א בקיץ. לפני המשחק הוענק לו זר פרחים מהקבוצה הביתית ותמונה ממוסגרת עם הכיתוב: "אנחנו מתגעגעים אליך". אריק שיבק פתח עם ג'ף אדריאן, תום מעיין, טוריאן גרין, אבירם זליקוביץ' וטים קמפטון. מנגד, ספאחיה העלה בחמיישיה את מייקל רול, ג'ון דיברתולומאו, ג'ייק כהן, ארטיום פרחוסקי ויובל זוסמן.

 

הצהובים נראו מבולבלים בפתיחה: כהן איבד כדורים וקמפטון הוביל ריצת 0:7 להרצליה. זוסמן קלע את הנקודות הראשונות של האורחת, אבל ג'ף אדריאן החזיר עם סל משלו (5:10). כהן ופרחוסקי צמצמו, אבל אדריאן המשיך לספק נקודות למארחת (11:14). מכבי ת"א הצליחה להדק את ההגנה, ורול העלה אותה ליתרון ראשון במשחק (14:15), 3:16 דקות לסיום הרבע הראשון. שגב שמר על ההובלה בסוף הרבע - 16:18 למכבי ת"א.

 

אוהדי מכבי ת"א. עושים הרבה רעש באולם היובל (צילום: טל שחר) (צילום: טל שחר)
אוהדי מכבי ת"א. עושים הרבה רעש באולם היובל(צילום: טל שחר)

 

משעור פתח טוב את עשר הדקות הבאות, אך דומיניק ארצ'י שמר את הרצליה קרובה ואדריאן הפך את התוצאה (22:23). טריש וארצ'י הגדילו את הפער והעלו את המארחת ל-24:30, בדרך לפסק זמן של ספאחיה. דשון תומאס קלע שלשה, אבל סם סינגר ואדריאן לחצו שוב על הגז וברחו ל-28:37. הטבעה עוצמתית של טיוס העירה את האורחים, לפני שנקודות מהקו הורידו ל-39:36. שלשה גדולה של טוריאן גרין חתמה את המחצית הראשונה ב-36:42 לא צפוי לבני הרצליה.

 

מכבי ת"א הביאה אנרגיה מחודשת למחצית השנייה, וארט פרחוסקי סידר שוויון מהיר (42:42). נקודות נוספות של פרחוסקי העלו את האורחים ל-44:46. דקות טובות של משעור שמרו על היתרון. פייר ג'קסון צלף שלשה (49:53), לפני שאבירם זליקוביץ' דייק מחוץ לקשת. מנגד משעור המשיך להרגיש בנוח מתחת לסלים והוסיף חטיפה - 56:62 לצהובים בסיום הרבע השלישי.

 

דיברתולומאו. עוד משחק נהדר (צילום: טל שחר) (צילום: טל שחר)
דיברתולומאו. עוד משחק נהדר(צילום: טל שחר)

 

שלשה של קמפטון מהפינה קירבה את הרצליה. דשון תומאס קלע נקודות חשובות, לפני ששלשה של פייר ג'קסון העלתה ל-67:72. הרצליה התקרבה בנחישות עם נקודות מהקו, וסל גדול של ארצ'י השווה ל-75:75. מכבי ת"א נתקעה, תום מעיין דייק מהעונשין, והרצליה עלתה ליתרון ראשון אחרי דקות רבות - 75:77.

 

ג'ף אדריאן השתלט על העניינים ועם שלשה וליי-אפ הגדיל ל-79:84, כשנותרו עוד 1:54 דקות לבאזר. תומאס קלע סל וסחט עבירה עם לא מעט מזל, אבל סם סינגר קלע סל חשוב בצד השני. פייר ג'קסון קבר שתי שלשות גדולות בדרך ליתרון 86:88. הרצליה החמיצה הזדמנויות כשהכדור היה בידיה, ובסיום נכנעה 86:90.

שיבק. פגש את האקסית (צילום: טל שחר) (צילום: טל שחר)
שיבק. פגש את האקסית(צילום: טל שחר)

 

אילת התפוצצה על חולון

הפועל אילת המשיכה בקאמבק שלה לליגה מאז שהמאמן שרון דרוקר חתם בקבוצה. הדרומיים גברו בביתם 79:94 על הפועל חולון בזכות רבע אחרון מהסרטים, שהסתיים ב-14:29.

 

עמית שמחון קלע שיא עונתי של 22 נקודות (5 מ-9 מחוץ לקשת), דימיטריוס טרידוול היה בלתי ניתן לעצירה עם 19 נקודות ו-15 כדורים חוזרים. גם אפיק ניסים היה מצוין ותרם דאבל-דאבל של 18 נקודות ו-10 אסיסטים.

 

אילת ניצלה יום קליעה חלומי (23 מ-40 לשתיים, 13 מ-26 מחוץ לקשת). גלן רייס ג'וניור, כהרגלו, הוביל את רשימת הקלעים של חולון עם 24 לצד 11 ריבאונדים, אבל עשה את זה באחוזים נמוכים (9 מ-24 מהשדה).


פורסם לראשונה 13/01/2018 20:11

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים