שתף קטע נבחר

"כשאתה במכבי ת"א אתה מבין שכל משחק קובע"

ג'ייק כהן לקראת חצי גמר הגביע מול אשדוד בשני (18:45): "בכל פעם שאתה מגיע לפיינל פור זה מרגש". גיל אמיתי: "ההצלחה שלנו היא הרבה בזכות האינטליגנציה הרגשית של בראד גרינברג". גיא פניני לקראת ירושלים: "אני לא יודע מה זה אנדרדוג"

 

בניסיון לזכות בגביע מדינה תשיעי ברציפות, תפגוש מחר (שני, 18:45) מכבי תל אביב בהיכל מנורה מבטחים את מכבי אשדוד בחצי הגמר. הצהובים מגיעים במומנטום טוב להתמודדות אחרי הניצחון ביורוליג על 82:94 על ברצלונה. דשון תומאס ודיאנדרה קיין לא נרשמו למשחק ולא ישתתפו בהתמודדות.

 

נבן ספאחיה ושחקניו ערכו אחר הצהריים אימון מסכם לקראת ההתמודדות. מי שנשארו דקות ארוכות לאחר האימון הם שני הישראלים, יובל זוסמן וכרם משעור, שלא זוכים להרבה דקות, אבל אולי יהיו משמעותיים בחצי הגמר בעקבות החוק הרוסי. השניים המשיכו לזרוק לסל ורק כששחקני אשדוד התכוונו לעלות לפרקט הם עזבו את המקום.

 

"מתייחסים לכל משחק באותה צורה". כהן (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
"מתייחסים לכל משחק באותה צורה". כהן(צילום: אורן אהרוני)

 

ג'ייק כהן, שנמצא בכושר מצוין ובשלושת משחקי הליגה האחרונים העמיד ממוצע של 15.6 נקודות, אמר לקראת המשחק: "לכל אחת מהקבוצות זה משחק מרגש. בכל פעם שאתה מגיע לפיינל פור זה הטופ של הטופ. אני חושב שכל שחקן מבין את גודל המעמד וינסה לנצח".

 

על הצורה בה הוא וקבוצתו יגיעו למשחק, אמר כהן: "אנחנו מתייחסים לכל משחק באותה צורה, כאילו הוא הכי חשוב בעונה. אין פה קטע של אקסטרה, כי בכל משחק במכבי אתה מרגיש את המחויבות לנצח. אנחנו מקצוענים ויודעים כמה כל משחק חשוב".

 

ספאחיה עם קיין ותומאס. השניים לא יתלבשו למשחק מחר (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
ספאחיה עם קיין ותומאס. השניים לא יתלבשו למשחק מחר(צילום: אורן אהרוני)

בצד השני מבינים שהם יכולים לעשות היסטוריה ולהעפיל לגמר על חשבון הצהובים. גיל אמיתי, שפתח את העונה בנס ציונה, אבל הצטרף לקבוצה הדרומית ויש לו גם חלק בריצה הנהדרת שלה עם שמונה ניצחונות רצופים בכל המסגרות, אמר: "מכבי יריבה עדיפה על הנייר. אנחנו צריכים להמשיך לעשות את מה שאנחנו עושים בתקופה האחרונה ולהביא את החיבור שלנו. זה יכול להיות גורם מכריע על המגרש. מכבי קבוצת יורוליג בסופו של דבר".

 

אמיתי ציין מה לדעתו יכול לנצח לקבוצתו את המשחק: "יש הרבה מפתחות במשחק הזה כדי לעצור את מכבי. הדבר הראשון הוא משחק הריצה, והשני מההיכרות שלי עם האולם הזה - לא לתת להם לפתח מומנטום".

 

רוצים לרוץ. מכבי אשדוד (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
רוצים לרוץ. מכבי אשדוד(צילום: אורן אהרוני)

"לא לתת להם לפתח מומנטום". אמיתי (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
"לא לתת להם לפתח מומנטום". אמיתי(צילום: אורן אהרוני)

 

לסיכום, סיפר אמיתי מה המאמן בראד גרינברג עושה שעובד באשדוד כל כך טוב: "מעבר לכדורסל יש לו אינטליגנציה רגשית מאוד גבוהה. הוא תמיד יודע איך לפנות לשחקנים, מה להגיד להם. זה משהו שעדיין לא היה לי עם אף מאמן. הוא יודע להרגיע את המערכת".

 

פניני: "אני לא יודע מה זה אנדרדוג"

במשחק המרכזי של הערב ייפגשו הפועל ירושלים והפועל חולון (20:45). הפעם האחרונה בה ירושלים זכתה בגביע הייתה ב-2008, ומי שאימן אותה הוא דן שמיר, מאמן חולון היום. חולון הניפה את הגביע שנה לאחר מכן.

 

שמיר היה זה שחנך את מאמן ירושלים, מודי מאור, הן בקורס מאמנים ולאחר מכן מאור אף כיהן כעוזרו בחולון. המפגש ביניהם יהיה מסקרן מאוד. בחולון קיבלו בשורות קשות היום כאשר לאחר בדיקה חוזרת שנערכה לקורי וולדן הוחלט כי הגארד האמריקני יצטרך לעבור ניתוח בברך. צפי ההיעדרות שלו יכול לנוע בין חודש לשלושה חודשים. בקבוצה עדיין לא החליטו האם להחתים שחקן במקומו, והדבר תלוי בתקופת ההחלמה שלו. בכל מקרה, למשחק מחר תתייצב חולון עם שלושה זרים בלבד.

 

גיא פניני: "הניסיון שלי במעמדים האלה בטח לא מזיק. אני פה כדי להביא מהניסיון שלי. יחד עם זאת, זה מאוד מרגש להיות בחצי הגמר, בטח עם קבוצה כמו חולון. נצטרך לבוא ולהראות את הדברים המיוחדים שהכנו למשחק מחר".

 

"הניסיון שלי במעמדים הללו לא מזיק". פניני (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
"הניסיון שלי במעמדים הללו לא מזיק". פניני(צילום: אורן אהרוני)

 

עכשיו הוא מחייך, ומחר? רייס (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
עכשיו הוא מחייך, ומחר? רייס(צילום: אורן אהרוני)

 

"אני לא יודע מה זה אנדרדוג. שתי הקבוצות ירצו לבוא מחר ולהכתיב את הקצב מהרגע הראשון. אני יודע שאנחנו בעונה טובה ובכושר טוב, וקבוצות לא נהנות לשחק מולנו. הדברים היפים שעשינו עד היום לא שווים כלום אם נפסיד. בסופו של דבר המעמדים האלה מוכרעים על הדברים הבסיסיים - פיזיות ואינטנסיביות. זה גם מה שיהיה מחר".

 

"יש תואר על הרצפה וצריך לקחת אותו. מבחינה אישית עברתי כל כך הרבה במשחקים נגד ירושלים. כמובן שזה כיף להגיע למשחק עם אווירה כזאת, אבל אני מרוכז מאוד בקבוצה שלי כי אם אתרכז בדברים מסביב זה יוציא אותי מפוקוס".

 

"אחד המשחקים הכי קשים שיכולנו לקבל". אליהו (צילום: האתר הרשמי של הפועל ירושלים) (צילום: האתר הרשמי של הפועל ירושלים)
"אחד המשחקים הכי קשים שיכולנו לקבל". אליהו(צילום: האתר הרשמי של הפועל ירושלים)

רוצה להגיע לגמר. מאור (צילום: האתר הרשמי של הפועל ירושלים) (צילום: האתר הרשמי של הפועל ירושלים)
רוצה להגיע לגמר. מאור(צילום: האתר הרשמי של הפועל ירושלים)

 

פורוורד האלופה, ליאור אליהו: "ברור שאני מתרגש, זה מעמד שאנחנו מחכים לו

כל השנה. אני תמיד קורא למשחק הזה משחק מוזר, כי מגיעים כל הקהלים של הקבוצות. זה מאוד מיוחד כשחקני כדורסל ובלי קשר יש תואר על הרצפה. המפגש מול חולון מאוד קשה, מקווים לעבור אותו. חולון קבוצה עיקשת וקשה, אני חושב שהשנה הם הרבה יותר טובים משנים קודמות, שחקנים עם יותר ניסיון, ספסל עמוק, זה אחד מהמשחקים הכי קשים שיכולנו לקבל, אנחנו צופים קרב קשה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
ג'ייק כהן
צילום: אורן אהרוני
מומלצים