שתף קטע נבחר

קטש: "הקבוצה לא עמדה במטרות, השחקנים צריכים לקחת את ההזדמנות"

הפועל ירושלים הציגה את מאמנה החדש במסיבת עיתונאים: "אוהב לחץ, מרגיש מוכן. מלא ביטחון ביכולת שלי. קשה להגיד שאני שמח על הסיטואציה. יכול להיות שרוב השינוי יצטרך להיות מנטלי, יש מספיק יכולת בסגל הקיים. אדבר עם מודי מאור בהזדמנות הראשונה. לי היה ברור שהזדמנות כזאת זה משהו שחיכיתי לו"

 

ביום ראשון (19:30) יערוך עודד קטש את הבכורה המחודשת שלו כמאמן הפועל ירושלים, במשחק ביתי נגד בני הרצליה. היום (ד') הוא דיבר לראשונה מאז שמונה שוב למאמנה של האלופה, הפעם בכובעו החדש-ישן ולא כמאמן נבחרת ישראל.

 

"אני אתחיל ואגיד שאני שמח להיות כאן, למרות שכמאמן וקולגה להחליף מאמן ולבוא באמצע השנה זה קצת קשה", אמר קטש בפתיחת מסיבת העיתונאים. "קשה להגיד שאני שמח על הסיטואציה, זה אף פעם לא המצב האידיאלי שדברים כאלה קורים במהלך העונה, זה בטח לא היה התכנון של אף אחד. יצא לי להיות בשני הצדדים של הסיטואציה הזאת. אני חושב שגם הפועל ירושלים בשנים האחרונות הוכיחה שזה לא תואם את הציפיות וההתנהלות שלה. אני כאן, זה מועדון גדול ומכובד גם בהישגים האחרונים, גם במסורת וגם בהתנהלות שעשה כברת דרך כדי להגיע למקום שהוא נמצא בו.

 

קטש עם הבוס החדש, גיא הראל (צילום: אלכס קולומויסקי) (צילום: אלכס קולומויסקי)
קטש עם הבוס החדש, גיא הראל(צילום: אלכס קולומויסקי)

"אני כמאמן עשיתי כברת דרך, מרגיש מוכן לאתגר ובטוח ביכולת שלי", המשיך קטש. "זה שאני כאן מסמל שהקבוצה לא עמדה במטרות שלה וזה הופך את האתגר לגדול יותר. המטרה הראשונית שלנו אם אפשר היא לנצל סיטואציה כזאת לטובתנו, לפתוח דף חדש ולסמן מטרות חדשות, להחזיר קצת מהרעב והתשוקה ולסמן את המטרה שמועדון גדול כזה תמיד רוצה - לזכות בתארים. אנחנו מכוונים לאליפות, זה לא יהיה נכון מהרגע הראשון ישר להסתכל לשם אלא על השבועות הקרובים. מן הסתם יש בעיות. לסגל הקיים יש פוטנציאל לעמוד במטרות אבל כדי להפוך לקבוצה שמשחקת כדורסל טוב וראוי צריכים להתרכז במשחקים הראשונים והקרובים.

 

"אני מרגיש מוכן, מלא ביטחון ביכולת שלי. חלק מהבגרות הזאת קשורה לחוסר הצלחה או אי עמידה בציפיות כמאמן. אני חושב שההסתכלות שלי על הדרישות מהמקצוע הן בפרספקטיבה רחבה יותר, אני מודע יותר לצרכים ולדברים שהג'וב הזה טומן בחובו. אני חושב ששני המקרים שלי בירושלים ומכבי שונים, מכל אחד מהם למדתי. אני לא יכול להתווכח: ירושלים זה מועדון גדול. זה חד משמעית ברור. זה היה לי ברור שהם עשו כברת דרך גדולה מאוד בשנים האחרונות עם הארנה ובהתנהלות. אפשר היה להגיד את זה מהרגע שדרכתי במלחה באימון הראשון, בהתנהלות ובדרך שהמועדון עשה, זה בהחלט מועדון גדול ואני מרגיש מוכן לעניין".

 

"כחלק מהעבודה תמיד צריך להוכיח את עצמך, אני אוהב לחץ, אני בטח לא חושב שהבעיה שלי הייתה ההתמודדות עם לחץ", התייחס קטש לקדנציות הקודמות שלו בקבוצות גדולות. "במקומות אולי עם פחות תקשורת אני ידעתי להלחיץ את עצמי, להציב לעצמי מטרות גבוהות גם במקומות כאלה. זה משהו שיצרתי גם אם לא היה".

 

על העונה הרעה של ירושלים אמר קטש: "זה לא סוד וכולם די מודעים לסיטואציה. קשה לבוא ולקבוע מה צריך לשנות, זו לא הדרך הנכונה. הדבר שמדאיג יותר מהכל זה הבריאות. יש הרבה חוסר מזל בשנה הזאת, זה דבר מדאיג ברמה המיידית ובהחלט יכול להיות שרוב השינוי יצטרך להיות מנטלי ולאו דווקא בכדורסל. זה לא יהיה מקצועי מבחינתי לפרוס את הבעיות כי אם תשאלו אותי את השאלה הזאת עוד שבועיים או חודש אדע לענות יותר טוב".

 

"הדבר שמדאיג יותר מהכל זה הבריאות". קטש (צילום: אלכס קולומויסקי) (צילום: אלכס קולומויסקי)
"הדבר שמדאיג יותר מהכל זה הבריאות". קטש(צילום: אלכס קולומויסקי)

 

"אני יכול להיות חד משמעי בעניין של הנבחרת - זה לא מפריע, ורק יכול לתרום", התייחס קטש למציאות שבה ישלב בין הנבחרת לירושלים. "זה לא המקרה הראשון שמאמן נבחרת אימן קבוצה בישראל. אני לא רואה בזה שום בעיה, בטח לא בטיימינג הזה שהחלון הבא של הנבחרת הוא אחרי שתסתיים העונה. בעניין הזה אני סומך על עצמי ועל ההגינות שלי. היה לי ברור שאני רוצה לאמן כדורסל וזה משהו ששמתי על השולחן מהיום הראשון. ישראלים חדשים זה לא משהו שעולה על הפרק. יש מספיק יכולת בסגל הקיים כדי לעמוד ביעדים שלנו השנה. חובת ההוכחה על כולנו. לפעמים חילופי מאמנים זה דבר צורם וקשה מבחינת מעמד המאמן, אבל לשחקנים זו פריווילגיה לקבל ריסטארט במהלך העונה ושוב עוד הזדמנות. השחקנים צריכים לקחת את ההזדמנות ולחזור להיות רעבים ולבוא עם האנרגיות הנכונות כדי לקחת את הצ'אנס המחודש בשתי ידיים".

 

על הטיימינג שבו פורסמה ההודעה על מינויו, רגע לפני המשחק מול בריטניה: "לא תמיד דברים קורים בטיימינג שאתה רוצה. לא תכננתי את זה ולא חיכיתי לזה. יש אנשים שזו העבודה שלהם לעשות את הדברים האלה. גם אני עברתי כברת דרך, לי היה ברור שהזדמנות כזאת זה משהו שחיכיתי לו. זה לא הפריע לי. כל כולי הייתי בנבחרת, כל מי שהיה סביבי בנבחרת, כולל השחקנים והצוות ואנשים באיגוד, ידע שזה לא הפריע. ההפך הוא הנכון".

 

"לא תמיד דברים קורים בטיימינג שאתה רוצה" (צילום: אלכס קולומויסקי) (צילום: אלכס קולומויסקי)
"לא תמיד דברים קורים בטיימינג שאתה רוצה"(צילום: אלכס קולומויסקי)

 

על עתידו של מודי מאור אמר קטש: "עם מודי לא יצא לי לדבר, לא היה לי יותר מדי זמן מאז שנחתנו ועד רגע זה. זה משהו שאעשה בהזדמנות הראשונה. מודי היה מחובר פה והאפשרות שהוא יישאר עלתה. אני חשבתי שאני יכול להיעזר במודי, הוא בחר שלא לעשות את זה. אבל מבחינתי זה יקרה בימים הקרובים. מודי הוא מחובר וזה משהו שאפשר היה להרגיש מבחוץ, אבל אני לא יכול לקבל החלטות בשבילו. אהיה חכם יותר אחרי השיחה איתו. לא נעשה מהלכים לשנה הבאה שיפגעו באפשרות לעשות משהו השנה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי
עודד קטש
צילום: אלכס קולומויסקי
מומלצים