שתף קטע נבחר

קריסה בסגול: על שרשרת ההפסדים של הפועל חולון

מפייבוריטית לזכייה באליפות הפכה קבוצתו של שמיר לכזאת שלא בטוח תגיע בכלל לפיינל-פור. על ההחלטה ששינתה להם לרעה את העונה, המספרים שנמצאים בצניחה והאוהדים שרוצים לראות את רייס ג'וניור בחזרה במועדון

 

למשחק אמש (ראשון) מול הפועל תל אביב בהיכל קבוצת שלמה הגיעו חלק מאוהדי הפועל חולון עם גופיית המשחק של הקבוצה שבגב שלה המספר 41. למי ששכח, מדובר בגופייה של גלן רייס ג'וניור. שרשרת ההפסדים של מחזיקת הגביע גרמה אפילו לאוהדים השרופים, שהביעו תמיכה גורפת בהחלטה לשחרר את הפורוורד האמריקני אחרי התקרית המכוערת עם גיא פניני, לחזור בהם - מבחינתם רייס ג'וניור חייב לחזור למועדון.

 

 

אי אפשר להתכחש לזה - חולון נמצאת בטראומה. במועדון אומנם מנסים לשמור על שפיות ולא יוצאים מהכלים, אבל בפנים כולם מבינים שיכול מאוד להיות שהעונה הזו הסתיימה ב-9 באפריל בשעה 23:29 כשהקבוצה הוציאה את ההודעה על שחרורו של רייס, זמן קצר אחרי האגרוף לפניו של פניני בחדר ההלבשה.

 

גיא פניני קורי וולדן הפועל חולון (צילום: ראובן שוורץ)
הפנים של שחקני חולון אומרות הכל(צילום: ראובן שוורץ)

 

מבחינה מקצועית מדובר בצלילה מטורפת - והמספרים מוכיחים את זה. חולון קולעת משמעותית פחות, האחוזים שלה צנחו, היא מוסרת פחות וכתוצאה מכל אלה 22 נקודות ירדו ממדד האיכות שלה. ומה בנוגע למשחק ההגנה? הכיוון זהה.

 

אינפו הפועל חולון ()
 

המחליף של רייס ג'וניור, ג'ורדן המליטון, הוא שחקן איכותי. מבחינה אישית הוא מספק את הסחורה, אבל ההשפעה שלו על חולון לא מתקרבת לזו של האקס שנזרק. רייס ג'וניור אהב למסור לא פחות מאשר לזרוק לסל, לקח ריבאונדים ופתר את בעיית הכדורים החוזרים שהייתה לקבוצה לפני הגעתו. עם המליטון חולון עדיין לא הצליחה למצוא את שיטת המשחק הרצויה, וכשאנחנו בישורת האחרונה זה לא מבשר טובות.

 

למרות לחשושים בימים האחרונים על כך שקיימת אפשרות שרייס ג'וניור יחזור, בהנהלה דוחים זאת באופן רשמי. גם העובדה שהגישו תלונה נגד השחקן באיגוד הכדורסל במטרה שלא יחתום באף מועדון אחר בארץ, והעמדתו לדין ביום חמישי במשרדים בשדרות יהודית בתל אביב, לא משאירים מקום לספק. זו תהיה צביעות אם אחרי ההחלטות שלהם בנושא, הנהלת חולון תמחל לרייס ותטיס אותו בחזרה לישראל.

 

אינפו הפועל חולון ()

אינפו הפועל חולון ()

 

עד המחזור ה-22 דורגה חולון במקום הראשון. חמשת ההפסדים הרצופים שלה הורידו אותה למקום הרביעי, וכשגלבוע/גליל והפועל תל אביב דולקות אחריה, זה לא יהיה דמיוני אם הסגולים-צהובים יסיימו את העונה הסדירה ללא יתרון ביתיות ברבע גמר הפלייאוף.

 

שישה מחזורים נותרו והלו"ז של דן שמיר ושחקניו לא מבשר טובות. מצד אחד הם כבר שיחקו נגד כל הגדולות, מנגד הם ייפגשו יריבות שנלחמות על חייהן או רוצות להגיע לפלייאוף, והן יעשו הכל על מנת לנצח. המשחק הקרוב ביום חמישי (19:15) יהיה בבית נגד הפועל אילת, וחולון חייבת לקחת אותו. בהמשך היא תשחק בחוץ מול נהריה, בבית נגד מכבי ראשל"צ, ותחתום את העונה עם מפגשים מול נס ציונה (חוץ), הרצליה (בית) ומכבי חיפה (חוץ).

 

טי.ג'יי קליין ניסה אתמול אחרי התבוסה להפועל תל אביב (89:65), להסביר מה עובר על קבוצתו בתקופה האחרונה: "לרייס הייתה השפעה רבה עלינו, ועכשיו אנחנו קבוצה חדשה לגמרי. אנחנו צריכים למצוא את השיטה שלנו, זה ייקח זמן ויש לנו אותו עד הפלייאוף. למזלנו פתחנו פער בשני הסיבובים הראשונים ואנחנו לא בסכנה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
פניני ו-וולדן
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים