שתף קטע נבחר

רגב פנאן: "זה הכי אישי שיש, גאה לא להיות הם"

אחרי ה-82:90 של מכבי על הפועל ת"א, מאמן הכושר, ששוב ספג קללות מהאוהדים האדומים, פרסם פוסט חריף בפייסבוק: "גועל נפש אחד גדול". במפסידה היו המומים מהשופט כפיר מועלם שהחמיר עם מקי, לימונד: "נפלנו מהרגליים"

 

קצת לפני השעה 23:00 היה אפשר לחוש את אנחת הרווחה של אנשי ושחקני מכבי תל אביב במסדרון המוביל לחדרי ההלבשה בהיכל מנורה מבטחים. בכל זאת, ניצחון בדרבי (82:90) ועוד בהיכל מנורה מבטחים, שהפעם האחרונה בה נחשב למבצר הייתה לפני לא מעט שנים, הוא לא דבר של מה בכך.

 

 

הצהובים למעשה נמנעו ממבוכה עצומה של שלושה הפסדי ליגה באותה עונה ליריבתה העירונית, דבר שלא קרה מעולם בהיסטוריה של המועדון.

 

מכבי תל אביב חוגגת (צילום: יאיר שגיא)
נמנעו מסוויפ עונתי מול הפועל ת"א. שחקני מכבי ת"א(צילום: יאיר שגיא)

 

אם נשים לרגע את המשחק בצד, הסיפור הגדול היה שוב רגב פנאן ואוהדי הפועל תל אביב. ההתחלה דווקא הייתה יחסית רגוע. קצת יותר משעה לפני המשחק נכנסו האוהדים האדומים להיכל, התמקמו במרומי יציע ארבע והחלו בשירה. כשפנאן החל להעביר את החימום התחילו גם הקללות, אבל בצורה הרבה יותר מתונה ממה שהורגלנו בדרבי הקודם שנערך בביתה של מכבי, ובטח מדרבי הגביע בהיכל קבוצת שלמה.

 

פנאן שמע היטב את הקללות, והגיב במפתיע עם תנועת ביטול לעבר הקהל. זה כמובן הדליק את האדומים שמאותו הרגע לא הפסיקו לקלל אותו. למקום הגיעו במהרה מנהל הקבוצה, עמי ביטון, ושחקן העבר, דורון ג'מצ'י, והרגיעו את מאמן הכושר.

 

בסיום המשחק היה קשה לפספס את חגיגות הניצחון של פנאן. הוא לא התגרה באוהדי היריבה, אלא ירד לחדר ההלבשה ושחרר צעקת "יש" שנשמעה היטב במסדרון. שעה לאחר סיום המשחק מאמן הכושר של הצהובים שפך את שעל לבו עם פוסט בפייסבוק (בדומה למה שעשה בפעם הקודמת שנערך הדרבי בהיכל ביד אליהו).

 

"זה הכי אישי שיש, אין כמו לנצח אותם. גאה להיות לא הם", כתב פנאן בפוסט, שגם מי שלא היה אתמול באולם או צפה במשחק, יכול להבין אותו בקלות. דרך אגב, כשנבן ספאחיה נשאל במסיבת העיתונאים עד כמה הניצחון הזה היה חשוב לפנאן, הוא לא הסכים להגיב יותר מדי, ורק אמר: "זה דרבי, ברור שזה חשוב לרגב, אבל אני לא מעוניין לקחת את מסיבת העיתונאים הזו לכיוון הזה".

 

הפוסט של רגב פנאן
הפוסט של רגב פנאן

 

לא יותר מדי קהל הגיע לדרבי התל-אביבי, אם אתם רוצים מספר מדויק - 6,322 צופים (כמעט חצי היכל ריק). הסיבה ברורה - היכולת של הצהובים בשלוש השנים האחרונות לא גורמת הנאה גדולה לאוהדיה. מצד שני, זה לא הפריע לאלה שכן באו - לחגוג עם שחקניו בסיום. הגדילו לעשות ג'ון דיברתולומאו ומייקל רול, שעלו ליציע ורקדו עם האוהדים.

 

אלכס טיוס, שקלע אתמול 17 נקודות וקלט 8 כדורים חוזרים (בארבעת המשחקים האחרונים הוא נמצא בכושר שיא - 16.5 נקודות, 82 אחוזים מהשדה, 9.2 ריבאונדים ו-25.2 במדד), אמר: "זה היה ניצחון שהיינו צריכים. כולם באו ושיחקו טוב כקבוצה, רצינו לנצח בשביל האוהדים, זה היה הדבר הכי חשוב. אני מקווה שזו התחלה חדשה להמשך העונה. הייתה לנו תוכנית משחק טובה, נשארנו איתה לאורך רוב הזמן וזה השיג לנו את הניצחון".

 

פנאן מראה לאוהדי הפועל מה הוא חושב על הקללות שלהם (צילום: פרטי)
פנאן מראה לאוהדי הפועל מה הוא חושב על הקללות שלהם(צילום: פרטי)

 

לימונד סחוט, מקניל איכזב

בצד האדום של העיר לא לקחו קשה מדי את ההפסד, וזה די מוזר בהתחשב שזה דרבי. אולי היכולת הטובה של הקבוצה בתקופה האחרונה, והעובדה שהיא הייתה במשחק לאורך שלושה רבעים וחצי, גורמות להפועל ת"א להרגיש שהיא לא נופלת מהצהובים, וזו לא אחת מאותן עונות בהן הייתה הקבוצה מגיעה להיכל, וכבר בכניסה לרחוב יגאל אלון הפער בראש של השחקנים היה מינוס 20.

 

בקבוצה היו המומים מתצוגת השיפוט נגד טיי מקי. הרכז האמריקני, שגם ככה נמצא בתקופה רעה, נכנס טוב להתמודדות, אבל אז השופטים הדביקו לו שלוש עבירות תוך 20 שניות. הראשונה הייתה אחרי שעצר התקפה מתפרצת, השנייה בלתי ספורטיבית בטענה כי דחף את דיאנדרה קיין מחוץ לתחומי המגרש לפני ששחקן מכבי ת"א הספיק בכלל לקחת את הכדור כדי להוציא אותו, והשלישית מיד לאחר מכן בהתקפה של הצהובים (עבירה שספק הייתה).

 

רביב לימונד הפועל תל אביב (צילום: יאיר שגיא)
"היינו בעיקר עייפים". לימונד(צילום: יאיר שגיא)

 

באותו שלב נוצר בלבול גדול מאוד על הפרקט. בטופס המשחק סומן שלמקי יש שלוש עבירות, אבל על לוח התוצאות היו כתובות לו רק שתיים. זו גם הסיבה שדני פרנקו השאיר אותו במשחק. לאחר מכן, כשמקי ביצע את הרביעית שלו - פתאום האדומים הבינו שהם בצרות, והרכז האמריקני ירד לספסל.

 

ברבע השלישי, כשהוא חזר, מקי עשה עוד פעולה טובה, אבל אז השופט כפיר מועלם הדביק לו את העבירה החמישית, שגם היא ממש לא בטוח שהייתה. באותו שלב פרנקו, הנחשב למאמן יחסית רגוע על הקווים, בטח לעומת מאמנים אחרים בליגה, איבד את שלוותו וצעק למועלם ובהמשך גם לשופט הבינלאומי, עמית בלק, "גמרתם לי את השחקן, גמרתם לי אותו".

 

ג'רל מקניל הפועל תל אביב (צילום: יאיר שגיא)
יום בינוני מאוד. מקניל(צילום: יאיר שגיא)

 

ללא מקי, כל נטל הובלת הכדור נפל אתמול על רביב לימונד. הקומבו-גארד הישראלי נתן את שלו עם 17 נקודות ו-7 אסיסטים, אבל כמעט ולא ירד מהפרקט (35 דקות). לפרנקו לא הייתה ברירה - ג'רל מקניל היה ביום בינוני מאוד (10 נקודות ב-4 מ-15 מהשדה, 4 איבודים ומדד 0 ב-26 דקות). לא פלא שלימונד אמר לאחר מכן את הדברים הבאים: "היינו בעיקר עייפים. לוח המשחקים עמוס ואנחנו ברוטציה קצרה ונפלנו מהרגליים".

 

למרות שלכולם ברור שהעונה הזו, איך שהיא מתפתחת להפועל ת"א בכימיה בין השחקנים, תלויה לא מעט בלימונד, הוא מנסה להוריד מעצמו את הלחץ: "אני חושב שאני עוד שחקן, שחקן חשוב ברוטציה, כמו כל שחקן. אני עושה את מה שאני צריך לעשות, לפעמים אני אגרסיבי בקליעה, לפעמים אגרסיבי בלמצוא את השחקנים שלי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים