שתף קטע נבחר

הקריה הלאומית

מכבי קריית־גת, ששחקניה הכריזו על סכסוך עבודה רגע לפני פתיחת פלייאוף הליגה הלאומית, התגברה על משבר כלכלי כבד ורקדה כל הדרך אל הגמר. וגם: הקבוצה ששברה שיא בחילופי מאמנים בעונה

אם אתם מקבלים פושים לסלולרי מהאפליקציה של מינהלת הליגה, רוב הסיכויים שלא ידעתם שערן אסנטי הוא האחראי לזה. במקביל לקריירת הכדורסל שלו השלים קפטן עירוני נהריה בעבר תואר במדעי המחשב, ובסיום העונה שעברה הדהים כשהודיע על פרישה בגיל 28 ועל מעבר עם אשתו האמריקאית לארה"ב. אלא שטלפון אחד מהקצה השני של העולם כתב מחדש הסיפור.

 

על הקו היה רועי חגאי, מאמן מכבי קריית־גת מהליגה הלאומית. לשניים היסטוריה ארוכה יחד - אסנטי שיחק אצל חגאי בהוד־השרון, לאחר מכן עלה איתו ועם נהריה ליגה ואף הפך לקפטן שלה. המאמן שאל את אסנטי האם יש סיכוי שיחזור בו מהפרישה כדי לעזור לה לשוב לליגת העל. "אם זה רציני - אין לי בעיה", השיב ההייטקיסט שכבר החל לעבוד כפרילנסר בתחום ההיי־טק בוושינגטון. שלושה חודשים לאחר מכן הוא כבר נחת בישראל.

 

שחקני קריית גת חוגגים (צילום: אבי רוקח)
אסנטי ושחקני קריית גת חוגגים(צילום: אבי רוקח)

 

הקאמבק המדהים של אסנטי לפרקט הגיע שלשום לשיאו, כשקבוצתו ניצחה 75:80 את מכבי רחובות והשלימה 0:3 בסדרה, בדרך לגמר הפלייאוף בליגה הלאומית. אסנטי, שאמנם לא קלע, שיחק 20 דקות, עשה את "העבודה השחורה" ועזר לרוברט רות'בארט (25 נקודות) ולדודו שמריז (24) להוביל את הקבוצה של חגאי לגמר.

 

ההצלחה הזו בכלל לא מובנת מאליה כששחקני הקבוצה לא קיבלו משכורות במשך שלושה חודשים. שבועיים לפני פתיחת הפלייאוף הכריזו השחקנים על סכסוך עבודה, אלא שאז העבירה העירייה כסף והשביתה נמנעה.

 

רוברט רות'בארט במשחק (צילום: אבי רוקח)
כיכב במשחק. רוברט רות'בארט (צילום: אבי רוקח)

 

יריבתה בגמר תיקבע בסיום הסדרה בין הפועל ב"ש להפועל ר"ג/גבעתיים. אחרי הניצחון 73:78 של האדומים מהדרום, הם מובילים 1:2 בסדרה ורחוקים רק ניצחון אחד (שלישי, זיסמן) מהשלמת המשימה העיקרית שלהם בשלוש השנים האחרונות. גם במינהלת היו רוצים לראות את באר־שבע בליגה הבכירה. יש לה אולם נהדר (הקונכייה, עם 3,000 מקומות ישיבה), בעלים דוחף בדמותו של כפיר ארזי (מאנשי העסקים הבכירים באזור בדרום), והיא יכולה להיות הסממן הראשון להפרחת הכדורסל בנגב.

 

יניב בורגר קיבל את המנדט בשנתיים האחרונות, ונראה שהעונה יש סיכוי ממשי לעמוד במטרה. לשם כך הוחתם סגל רחב ואיכותי, שכולל את טוני יאנגר, אור סולומון וישראלים כישרוניים בדמותם של עדי כהן־סבן, עמית גרשון ודור גולדנברג. כמובן שגם הזרים, סטורם וורן האמיתני ואנדל קומבראבאץ', נותנים את הטון.

 

אנדל קומבראבאץ' מטביע (צילום: הרצל יוסף)
קומבראבאץ' מטביע(צילום: הרצל יוסף)

שחקני ב
שחקני ב"ש חוגגים את הניצחון(צילום: הרצל יוסף)

 

על העונה ההזויה שעוברת על ר"ג/גבעתיים עוד יכתבו יום אחד ספר. הקבוצה המאוחדת רצתה להיות בצמרת, וכשיש לך שלושה ותיקים כמו אורי קוקיה, ליאור ליפשיץ ויוני ניר, זו נראית מטרה הגיונית. מצד שני, בלאומית אתה קם ונופל על הזרים. אחרי שרשמה מאזן 1:5 בששת המחזורים הראשונים, שחקנה המרכזי רוברט גלן (24.7 נקודות ו־5.8 ריבאונדים) קרע את רצועת ברכו וסיים את העונה.

 

בלעדיו הייתה הקבוצה אובדת עצות, ובין החודשים ינואר־מארס הפסידה בעשרה משחקים וניצחה רק פעם אחת. בסוף איכשהו הספינה הצליחה להתייצב ואת העונה סיימה במקום השביעי, הדהימה ברבע הגמר את קריית־אתא ומתן חרוש בדרך לארבע האחרונות.
 

כביש 531

גם לאזור השרון יש נציגות יפה בסיכום העונה. מכבי רעננה אומנם הודחה ברבע הגמר על ידי מכבי רחובות, אבל הציגה את הבן של, מייקל בריסקר, שבדיוק כמו אביו, ניחן ביכולת קליעה משובחת. הג'וניור בן ה-20 סיים את העונה עם ממוצע של 13.9 נקודות ב-42 אחוזים לשלוש, ונראה כי בשנים הקרובות נשמע עליו גם בליגת העל.

 

בריסקר נגד משעור בגביע (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
בריסקר נגד משעור בגביע(צילום: ראובן שוורץ)

 

על קאמבק השנה אחראית הפועל כפר סבא. בשלב מסוים היא כבר דורגה במקום האחרון בליגה, ואז ביצעה חילופי מאמנים. יוסי בונן עזב ואת מקומו תפס הוד בן הרצל. תחת בן הרצל, שכבר הדריך את הקבוצה בעבר, הצליחה כפ"ס לנצח שמונה מתוך עשרת משחקיה הראשונים, בין השאר כמעט את כל קבוצות הצמרת. לצערה, סיום עונה סדירה פחות טוב קבע כי היא תדורג במקום השמיני שמשמעותו - מפגש ישיר מול קריית גת ברבע גמר הפלייאוף, שכבר הייתה גדולה על הכפר-סבאים.

 

ירידות הכרמל

הכל מסתכם בסופו של דבר בקארמה. בקיץ החליטה הפועל חיפה שלא להמשיך עם המאמן אמיר עוזי, שהשאיר אותה בליגה בעונה הקודמת, מינתה את שרון אברהמי ובנתה קבוצה חזקה כדי לעלות ליגה. הפתיחה הייתה טובה, אלא שאז אברהמי החליט במפתיע להתפטר. הוא לא פירט מדוע, אבל אחריו התפטרו מחיפה עוד חמישה מאמנים נוספים בעקבות בעיות חוזרות עם ההנהלה (שישה עבדו במועדון ב-2017/18, שיא לאומי חדש).

 

למרקוס ריד, מהזרים עם הרזומה הכי מרשים שנחתו בליגה השנייה, שוחרר במחזור ה-12 כשהקבוצה במאזן 5:7, ומאז היא ניצחה רק עוד ארבע פעמים והפסידה ב-15 משחקים. דרך אגב, מי שקפץ על המציאה והחתים את ריד הוא רמי הדר בקבוצתו הרומנית, קראיובה. ממועמדת לעלייה הפכה חיפה לפייבוריטית לירידה. למחזור האחרון היא הגיעה בידיעה שרק ניצחון ביתי ברוממה על הפועל עפולה ישאיר אותה בלאומית. ומי אימן את עפולה - אותו אמיר עוזי, שצחק אחרון אחרי ניצחון 79:80 דרמטי, והוריד את האקסית ליגה.

 

הראשון מבין שישה שעזבו את חיפה השנה. אברהמי (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
הראשון מבין שישה שעזבו את חיפה השנה. אברהמי(צילום: עוז מועלם)

 

הקבוצה השנייה שנשרה לליגה הארצית היא הפועל מגדל העמק/יזרעאל, והכתובת הייתה על הקיר עוד מבניית הסגל. צוות המאמנים - ניר קפלן וגולן יבלונסקי, נאלצו לעבוד עם תקציב נמוך מאוד והשחקנים שהוחתמו לא היו ברמה מספקת. הקבוצה הצפונית סגרה את העונה עם שבעה ניצחונות בלבד ו-24 הפסדים, ככה אי אפשר להישאר בליגה.

 

מילה טובה צריך לתת למכבי הוד השרון וחנן הירשוביץ'. לא מעט מהלומות חטפה הקבוצה מהשרון לאורך העונה. שחקנים מרכזיים כמו אילן ברקוביץ' הוותיק ושון דניאל עזבו אותה, הכוכב שלה יותם שירן, שביצע קאמבק מהסרטים אחרי כמה שנים בהן טייל במזרח ופתח עסק של חוגים לילדים עם בעלי חיים בקיבוץ שפיים, נפצע בברך רגע לפני פתיחת הפלייאוף התחתון ולמעשה סיים את העונה.

 

שירן בימיו הגדולים בהפועל ת"א (צילום: טל שחר)
שירן בימיו הגדולים בהפועל ת"א(צילום: טל שחר)

 

למזלה של הוד השרון היו לה את ורנון טיל (18.2 נקודות, 9.4 ריבאונדים ו-8.1 אסיסטים), והמפציץ לשלוש עמית עבו (9.1 זריקות מחוץ לקשת בממוצע למשחק), שהגיע מהפועל אילת בסיבוב השני (14 נקודות, 3.7 ריבאונדים ו-4.9 אסיסטים). השניים סייעו לה לשרוד עונה מספר 11 בליגה השנייה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים