שתף קטע נבחר

אחרי עשור: מכבי חיפה ירדה ליגה

סגנית האלופה הביסה את גלבוע/גליל 84:105, אבל איבדה סיכוי להישאר בליגת העל בגלל שלשת ניצחון של אלכס יאנג ב-76:77 הדרמטי של עירוני נהריה באשדוד. הפועל ירושלים ניצחה 75:81 את מכבי ראשון לציון, שתישאר מחוץ לפלייאוף

 

אחרי עשר שנים בליגת העל בכדורסל - מכבי חיפה נשרה ללאומית. הירוקים הביסו הערב (חמישי) 84:105 בגן נר את הפועל גלבוע/גליל במסגרת המחזור ה-32, אבל ניצחון 76:77 דרמטי של עירוני נהריה באשדוד קבע סופית שהירוקים ישחקו בעונה הבאה בליגת המשנה.

 

לטבלת ליגת העל

 

רק לפני פחות משנה הדהימה מכבי חיפה את מכבי תל אביב בחצי גמר הפיינל-פור, בדרך להפסד בגמר להפועל ירושלים. חמש שנים חלפו מאז שהקבוצה של ג'ף רוזן זכתה באליפות היסטורית ב-2013, עם גל מקל ודונטה סמית' על הפרקט ובראד גרינברג על הקווים, וכעת הקבוצה הגיעה לנקודת שפל בתקופתו של הבעלים.


ווילי וורקמן בהלם (צילום: מינהלת הליגה)
ווילי וורקמן בהלם. חיפה נפרדת מליגת העל אחרי עשור(צילום: מינהלת הליגה)

 

ברק פלג מונה למאמן במקום עופר רחימי שהחזיר את המפתחות במהלך העונה, אבל גם הוא לא הצליח להושיע. הירוקים מדורגים במקום האחרון בטבלה עם עשרה ניצחונות בסך הכל, ורק שני ניצחונות בתוספת לשני הפסדים של נהריה היו משאירים אותה בליגה. התסריט הזה לא התגשם בגלל שלשת ניצחון אדירה של אלכס יאנג באשדוד - שלשה שהשאירה את נהריה בליגה.
 

לא הצליח להציל את מכבי חיפה מירידה. ברק פלג (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
לא הצליח להציל את מכבי חיפה מירידה. ברק פלג(צילום: ראובן שוורץ)

 

הפועל ירושלים, שהפסידה במחזור הקודם לעירוני נהריה, התאוששה וניצחה בביתה את מכבי ראשון לציון 75:81. הקבוצה של עודד קטש התקרבה להבטחת יתרון הביתיות בפלייאוף. זו של צביקה שרף כלל לא תהיה שם.

 

הפועל גלבוע/גליל - מכבי חיפה 105:84

צחוק הגורל. דווקא בערב ההתקפי הטוב ביותר של מכבי חיפה העונה, עם שיא עונתי בנקודות, הירוקים נפרדים מליגת העל אחרי עשור. הניצחון החמישי בששת הביקורים האחרונים של חיפה בגן נר לא הספיק כדי להינצל מהמקום האחרון המוביל לליגת המשנה. עוז בלייזר וטרבור גסקינס הובילו עם 19 נקודות כל אחד. אנחל רודריגס הוסיף 17 - בדיוק כמו וברנדון באומן, שהתנצל על העימות עם אוהדי הקבוצה והוחזר לסגל. בלטו בגלבוע/גליל: זאק לידיי עם 21 נקודות, חואקין שוכמן 20 ואלייז'ה ג'ונסון 15.

 

לסטטיסטיקה המלאה

 

מהלך המשחק

גסקינס עם שלשה ונקודות של קופרברג סידרו למכבי חיפה 0:5 בפתיחה. עוד נקודות של קופרברג ושלשה של עוז בלייזר הובילו ל-5:12 ירוק. שלשות של ספנסר ווייז החזירו את גלבוע/גליל לעניינים ואלייז'ה ג'ונסון העלה את המארחים ליתרון. שתי הקבוצות צלפו שלשות והרבע הראשון נסגר ב-20:20.

 

רועי הובר פתח את הרבע השני עם שלשה אבל גלבוע/גליל נשארה צמודה. קופרברג עלה לשמונה נקודות אישיות בדרך ל-24:29, ג'ונסון ולידיי השוו את התוצאה. ג'אקורי וויליאמס סידר יתרון 39:43 למארחים, ווילי וורקמן וגסקינס איזנו את התמונה. וורקמן צלף שלשה אבל לידיי סיפק נקודות מהצד השני. נקודות של וויליאמס מהקו קבעו 48:49 לגלבוע/גליל בהפסקה.

 

עוז בלייזר מאוכזב (צילום: מינהלת הליגה)
עוז בלייזר. משחק מצוין הערב לא שינה את התמונה(צילום: מינהלת הליגה)

ווילי וורקמן בדקות טובות העלה את חיפה ליתרון. הירוקים הצליחו לברוח ל-56:64 אחרי שלשה של גסקינס שחתמה ריצת 0:11. שוכמן ניסה לצמצם, ג'ונסון הוריד את הפער עם שלשה אבל גסקינס הגיב עם שלשה משלו. בן אלטיט הספיק להטביע לפני הרבע האחרון, 69:75 למכבי חיפה אחרי 30 דקות.

 

בתחילת הרבע האחרון גלבוע/גליל עוד הצליחה לרוץ ולהשוות ל-78:78, אבל שלשה של עוז בלייזר המצוין נתנה את האות לריצת 0:12 של חיפה - עד ל-80:93. הקבוצה של אריאל בית הלחמי נעלמה והירוקים סגרו את המשחק עם עוד ריצת (0:10). רומן סורקין הצעיר קלע את הנקודות האחרונות - 84:105 למכבי חיפה אחרי רבע רביעי של 15:30.

 

האכזבה בספסל מכבי חיפה בכדורסל (צילום: מינהלת הליגה)
האכזבה בספסל של מכבי חיפה(צילום: מינהלת הליגה)

 

מכבי אשדוד/באר טוביה - עירוני נהריה 77:76

עירוני נהריה הבטיחה הישארות בצורה הכי דרמטית שיש. שלשה של אלכס יאנג, שנייה וחצי לסיום, סידרה לקבוצה של אריק אלפסי את הניצחון ה-12 שלה העונה בליגה. אשדוד מאבדת גובה עם הפסד שלישי ברציפות ורביעי בחמישה משחקים. אנתוני בארבר, שהגיע כחיזוק לקראת הישורת האחרונה של העונה, הוביל את הקלעים עם 16 נקודות. יאנג קלע 15 ויפתח זיו 14. סק הנרי הצטיין אצל הקבוצה של בראד גרינברג עם 22 נקודות, בן מקולי הוסיף 14.

 

לסטטיסטיקה המלאה

 

מהלך המשחק

קמרון לונג היה חד בפתיחה והעלה את אשדוד ל-4:7. חמש נקודות רצופות של יפתח זיו הפכו את התוצאה. אנתוני בארבר קבע 11:15, לפני שנקודות של בן מקולי צמצמו וחתמו רבע חלש מבחינה התקפית - 13:15 לעירוני נהריה.

 

הקצב הואץ מעט ברבע השני, שנפתח בשלשות של הנרי ומקולי (15:19). זיו בן צבי והאקים ווריק דייקו והעלו את נהריה ליתרון. סטו דאגלאס קלע חמש נקודות רצופות ונקודות של טיירון נאש הגדילו את הפער ל-5. אשדוד הצליחה לצמצם ל-35:33 לפני ההפסקה, אחרי נקודות של ג'ראלד לי.


אלכס יאנג. קלע שלשת ניצחון (צילום: ראובן כהן) (צילום: ראובן כהן)
אלכס יאנג. קלע שלשת ניצחון(צילום: ראובן כהן)

שלשה של יהונתן שולדברנד החלה מומנטום סגול, ונקודות של אלכס יאנג העלו את נהריה ל-38:46. ההפרש גדל לתשע לפני שאשדוד הצליחה לצמק מקו העונשין. טראוויס ווריק כבר העביר את ההובלה לאשדוד, אבל בארבר דאג להוריד את נהריה ביתרון 55:56 לפני הרבע הרביעי.

 

סק הנרי היה דומיננטי בתחילת הרבע הרביעי, ג'ראלד לי העלה את אשדוד ל-61:66 אבל אלכס יאנג צלף שלשה חשובה. נהריה המשיכה לרדוף, נמרוד לוי החטיא זריקה קריטית מהקו, ושנייה וחצי לסיום התרומם יאנג לשלשה אדירה על השמירה שהעבירה לנהריה את היתרון. אשדוד לא הצליחה לשחרר זריקה בזמן, 76:77 מתוק לעירוני נהריה עם הבאזר, שמשאיר אותה בליגה הראשונה.

 

יפתח זיו חוגג (צילום: עוז מועלם)
יפתח זיו. נהריה נשארה(צילום: עוז מועלם)

 

הפועל ירושלים - מכבי ראשון לציון 75:81

האלופה השתלטה על המקום השלישי בזכות ההפסד של אשדוד. רונלד רוברטס וקיילין לוקאס בלטו עם 17 נקודות כל אחד, גם טרנס קינזי הצטיין עם 16 נקודות וג'רום דייסון הוסיף 14. ריצ'רד האוול חזר מפציעה ורשם 9 נקודות ו-9 ריבואנדים. מרפי הולוויי בלט אצל הקבוצה של צביקה שרף, שלא תתמודד בפלייאוף ותחתום עונה מאכזבת למדי, עם 18 נקודות ו-12 ריבואנדים. דרו קרופורד תרם 17 וקית' לנגפורד 14.

 

לסטטיסטיקה המלאה

 

מהלך המשחק

הפועל ירושלים פתחה את המשחק עם 0:4 למרות שני איבודים של רוברטס. קרופורד והולוויי לא זכו לשמירה מיוחדת והעלו את קבוצתם ליתרון עם ריצת 0:7 (4:7). רוברטס הצליח לרשום נקודות ראשונות, קינזי המשיך את המומנטום עם שלשה - 10:11. האוול עלה לפרקט אחרי היעדרות בשני המשחקים הקודמים ונראה חלוד, מרפי הולוויי שמר על יתרון קבוצתו - 13:17. בסוף הרבע 18:19 לראשון לציון, למרות נקודות של דייסון ורוברטס.

 

הולוויי עלה ל-10 נקודות אישיות בתחילת הרבע השני, 18:23. אליהו רשם נקודות ראשונות ומהצד השני לנגפורד דייק עם שלשה. לוקאס צלף מחות לקשת וטולפסן הציג שלשה משלו. נקודות קלות של זלמנסון שלחו את עודד קטש לפסק זמן, 28:33. האוול ורוברטס התחילו להתעורר והעלו ליתרון 36:39. קרופורד וחנוכי הצליחו לצמצם ל-41:40, וקטש לקח פסק זמן נוסף שממנו חזרו שחקניו עם החטאות מחוץ לקשת ואיבודי כדור. חנוכי ספג עבירה שלישית, רוברטס ניצל את העונשין כדי להשוות, 42:42. בסוף המחצית הראשונה - 45:45 אחרי שלשות של קרופורד ולוקאס משני הצדדים.

 

ג'רום דייסון הפועל ירושלים (צילום: אוהד צויגנברג)
ג'רום דייסון עם הכדור(צילום: אוהד צויגנברג)

 

בן שימול והולוויי פתחו את המחצית השנייה עם הנקודות והעלו ל-49:54. ההתקפות של ירושלים נראו מבולבלות ומפוזרות, קרופורד והולוויי ניצלו זאת ועלו ל-52:57. שלשה של לוקאס וחטיפה של אליהו למתפרצת מהירה שלחה את האדומים ליתרון, 57:60 לקראת סוף הרבע. צביקה שרף קיבל עבירה טכנית, המקומיים ניצלו זאת לנקודות - 59:63 לירושלים.

 

הפועל ירושלים המשיכה את המומנטום אל תוך עשר הדקות האחרונות - 62:71 אחרי שתי שלשות של קינזי. לנגפורד ניסה לצמק עם שלשה אבל החטיא, לוקאס הקפיץ את יתרון קבוצתו לדו-ספרתי, 62:73. דרו קרופורד ומרפי הולוויי עשו מאמצים לצמצם, 69:75. רוברטס ודייסון ידעו לסיים את המשחק עם הניצחון, ובסיום 75:81 להפועל ירושלים.


פורסם לראשונה 17/05/2018 18:57

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מינהלת הליגה
עוז בלייזר
צילום: מינהלת הליגה
מומלצים