שתף קטע נבחר

הנרי: "אוהדי הפועל קראו לי ניגר", האדומים מכחישים

כוכב אשדוד היה נסער לאחר התבוסה להפועל תל אביב. "אנחנו קבוצה יותר טובה, במשחקים כאלה אתה צריך להיות מפלצת". דני פרנקו: "לפעמים עדיף לנצח בעשר מאשר ב-30". בראד גרינברג: "נצטרך להיות קשוחים יותר"

 

הפועל תל אביב עלתה למשחק השני בסדרת רבע גמר הפלייאוף מול מכבי אשדוד דרוכה ומוכוונת מטרה. זה נגמר עם 77:98 מוחץ שיכול היה להיות אפילו כואב יותר. הקבוצה של בראד גרינברג פשוט לא הופיעה למשחק וקשה לדעת איך תקום מהמכה הזאת לקראת המשחק השלישי שיתקיים במוצ"ש.

 


 

שחקנה של אשדוד סק הנרי, שהיה היחיד שהופיע התקפית בקבוצה עם 21 נקודות אבל גם איבד שבעה כדורים אמר: "הם ניזונים מהקהל שלהם. אנחנו קבוצה יותר טובה מהם. ניצחנו במשחק הקודם למרות שקלעתי רק 1 מ-14 מהשדה, אנחנו קבוצת קליעה יותר טובה, קבוצת ריבאונד טובה יותר, אולי שכחתם מזה", אמר הפורוורד.

 

ג'רל מקניל מול סק הנרי (צילום: ראובן שוורץ)
סק הנרי מול ג'רל מקניל. "האוהדים עברו את הגבול"(צילום: ראובן שוורץ)

 

הנרי גם היה מעורב בתקרית מכוערת ברבע השלישי כאשר ג'ראלד לי ביצע הורדת זקיף על מאט האוורד, ובין הצדדים החלה מהומה גדולה. הנרי נכנס אל תוך ערבוביית השחקנים, ופגע ברביב לימונד שהחל לדמם מהגבה. בין השניים החלו דין ודברים ואיומים הדדיים. בסופו של דבר השופטים היו עדינים עם הצדדים ובחרו לשרוק רק לעבירות בלתי ספורטיביות להנרי ולימונד. הנרי: "אנחנו צריכים להיות קשוחים יותר, גם במשחק חוץ. הייתה פה אווירה עוינת. כולם דחפו את כולם, קיבלתי עבירה טכנית, השופטים לא רצו להרוס את הסדרה ופעלו נכון. אנחנו צריכים להפיל שחקנים כמו שהם מפילים שחקנים שלנו".

 

"במשחקים כאלה אתה צריך להיות מפלצת" המשיך הנרי במונולוג. "זאת הייתה חוויה לימודית עבורנו, זה ערב שאני אזכור, האוהדים שלהם צעקו דברים גזעניים כשהייתי על הספסל, אבל נשארתי רגוע. הם הלכו רחוק מדי. הם קראו לי כמה פעמים ניגר, דברים ממש רעים, החברים שלי לקבוצה שמחים שלא הגבתי", וסיכם בהצהרה: "בשבת נכה אותם קודם, כבר ב-5 הדקות הראשונות, אני מתנצל בפני המאמן שלנו, כי לא באנו קשוחים מספיק". הנרי היה נסער מאוד גם כשיצא מהאולם אל עבר אוטובוס הקבוצה. הרכז האמריקאי אמר עם עזיבתו: "עכשיו אתם מבינים למה הקהל שלנו לא הגיע למשחק? הוא מפחד מהאוהדים שלהם, זה פשוט לא ייאמן". להנרי לקח דקות ארוכות להירגע, כשאנשי אשדוד מחזיקים אותו בצד שלא יגיד דברים נוספים שילהיטו את היצרים.

 

בהפועל תל אביב דחו את ההאשמות. גורם במועדון אמר: "לא היה ולא נברא, ועוד אומרים את זה אנשים שהיו ביציע ולא קשורים להפועל". יש לציין כי ביציע המדובר, בנוסף לאוהדי הקבוצה, מושיבה הפועל ת"א מוזמנים ואנשי כדורסל ללא זיקה למועדון. 

 

דני פרנקו: "לא נבוא זחוחים למשחק הבא"

והיה גם, כאמור, משחק כדורסל. מבחינה מקצועית, בהפועל ת"א מרוצים מאוד מאדריאן בנקס, שהפך לשחקן השישי הטוב בליגה. הגארד המתאזרח היה בלתי ניתן לעצירה אתמול עם 21 נקודות (4 מ-4 ל-2, 4 מ-5 ל-3). בסיום אמר חמו, דייויד קולברן, אחד מהבעלים הפרטיים של האדומים: "אדריאן הוא השחקן הטוב בליגה, ללא ספק". בנקס עצמו התייחס לדברים שאמר קולברן: "כל שחקן בליגה מאמין שהוא הכי טוב, ואני רוצה להראות שאני אחד כזה". על המשחק עצמו הוסיף: "אלה מפגשים של לנצח או למות. נשארנו בתוכנית שלנו. המאמן ביקש שנהיה אגרסיביים ושלא נהיה נחמדים. אישית אני מנסה תמיד להיות חד ואגרסיבי".

 

על המפגש הבא בסדרה בשבת, אמר בנקס: "המשחק הבא יהיה הכי קשה. אשדוד נתנה לשחקנים המובילים שלה לנוח ברבע האחרון. יש הרבה מתח בין הקבוצות. אין ספק שהמשחק הבא יכול לשבור את הקבוצה שתפסיד".

 

קטטה מכוערת במשחק בין הפועל תל אביב למכבי אשדוד (צילום: ראובן שוורץ)
הקטטה במהלך המשחק. הנרי: "לא באנו מספיק אגרסיביים"(צילום: ראובן שוורץ)

מאמן האדומים דני פרנקו היה מרוצה בסיום: "יש דעה רווחת שבמשחקים האלה עדיף לנצח 10 מאשר לנצח 30.הדבר היחיד שאמרתי לשחקנים בחדר ההלבשה, שאחרי מה שקרה פה היום, זה שלמשחק הבא הם יבואו קודם כל עם גאווה. לא חשבנו שיתפתח המשחק כמו שהתפתח פה". המאמן ניסה להסביר מה השתנה מהמשחק הקודם: "שיחקנו היום באותה צורה כמו ששיחקנו באשדוד, לא עשינו דברים שונים מבחינה הגנתית, ופשוט קלענו יותר טוב. זרקנו פחות, אבל באחוזים יותר טובים. הראש שלנו במשחק הבא, דיברנו על איך לא לבוא זחוחים ולהשאר עם אותה רמת דריכות לקראת המשחק הבא".

 

פרנקו התייחס לקטטה שהתרחשה במהלך המשחק: "לא ראיתי מה קרה שם, במשחק הראשון היו הרבה פרובוקציות על מאט האוורד, השופטים באו היום יותר מוכנים. השחקנים בשתי הקבוצות מספיק מנוסים ואחראיים ומבוגרים ואין פושעים בקבוצות האלה, שחקנים מנוסים שמשחקים חזק, רוצים לנצח. לא יודע מה השופטים ראו, הם עשו בשכל שהם היו המבוגרים האחראיים על הפרקט".

 

מאמן הקבוצה המפסידה בראד גרינברג אמר: "צריך לתת קרדיט להפועל, הם שיחקו חזק יותר מתחילת המשחק, רצו מהר יותר, היו קשוחים יותר. 34 נקודות שלהם בצבע במחצית הראשונה זה אומר שלא שמרנו. 19 נקודות במתפרצת במחצית הראשונה, זה סימן שהם שיחקו טוב יותר. נצטרך להיות קשוחים יותר גם בהגנה, שירגישו אותנו יותר".


מאט הווארד מול אלכס צ'וברביץ' (צילום: ראובן שוורץ)
מאט האוורד מול אלכס צ'וברביץ'. המשחק השלישי יהיה צמוד יותר?(צילום: ראובן שוורץ)

 

על לוח המשחקים הצפוף אמר המאמן: "אנחנו יכולים לשחק עם שמונה שחקנים לפחות, לפעמים עם תשעה. השחקנים האלה רוצים לשחק. אני צריך להיות זהיר כשמשחקים בכל יומיים. אני סומך על השחקנים שלי, הם יודעים מתי לבקש קצת אוויר. זה לוח המשחקים, זה מה שיהיה מעכשיו".


פורסם לראשונה 31/05/2018 23:54

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
סק הנרי וג'רל מקניל
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים