שתף קטע נבחר

עימות בין שוטרים לאוהדי הפועל ת"א באשדוד, ילד בן 10 נעצר

בלגן גדול בסיום הניצחון של האדומים. אוהדים תקפו את כוח השיטור וניסו לחסום את הכביש, במועדון טוענים כי אוהדי מכבי תל אביב הגיעו לאולם כדי לתקוף את אוהדי הפועל והוסיפו: "המשטרה פעלה תוך הפעלת אלימות קשה, ריססה את האוהדים בגז מדמיע ולפי עדויות אחד השוטרים אף שלח אקדח". המשטרה: "ננקוט ביד נוקשה כלפי אלו שיבחרו להפר את הסדר"

גם אחרי שהפועל תל אביב עולה ל-1:2 בסדרת רבע הגמר אחרי ניצחון יפה באשדוד, חלק מאוהדי הקבוצה מחפשים סיבות לעשות בלגן. הערב (שבת) התפתח עימות בין כמה מהם לשוטרים שהיו במקום שלאחריו נעצרו מספר אוהדים - ביניהם קטין בן 10.

 


 

לפי הודעת המשטרה מספר אוהדים החלו להפר את הסדר ואף לתקוף את כוח השיטור מחוץ לאולם. בעקבות זאת נעצרו שני אוהדים צעירים והועברו לחקירה. אוהדים נוספים שביקשו למנוע זאת ניסו לחסום את כביש היציאה ללא הצלחה. בהפועל תל אביב הודיעו: "לקראת סיום המשחק הערב באשדוד הגיעו אוהדי מכבי תל אביב לאולם במטרה לתקוף את אוהדי הפועל תל אביב. מסיבה שאינה ברורה בסיום המשחק, עיכבה המשטרה קטין תוך שהיא מפעילה כלפיו אלימות קשה".

 

"אוהדי הפועל, במחאה לא אלימה, התיישבו על הכביש הפנימי של האולם", נמסר עוד. "משטרת ישראל פעלה תוך הפעלת אלימות קשה, ריססה את האוהדים בגז מדמיע ולפי עדויות רבות אחד השוטרים אף שלף אקדח. מסע הדמוניזציה שעוברים אוהדי הפועל בעת האחרונה נתן כנראה לשוטרים לגיטמציה לנהוג בפראות ולהפוך לגורם שמלבה אלימות במקום למנוע אותה. אנו קוראים לאוהדי הפועל לצבוע באדום את אולמנו הביתי במשחק ביום שני, לדחוף את השחקנים ולא להיגרר לפרובקציות מכל גורם".

 

"משטרת ישראל תנקוט ביד נוקשה כלפי אלו שיבחרו להפר את הסדר ולנהוג באלימות במגרשי ספורט ומחוצה להם", נמסר מהמשטרה. לפי אחד מאוהדי הפועל שוטרים איימו עליהם ואף ריססו לעברם גז מדמיע. מנגד אחד השוטרים טען כי במהלך המחצית השנייה יצאו כמה אוהדי הפועל מהאולם והתגרו בהם.

  

אוהדי הפועל תל אביב מתפרעים (צילום: אבי רוקח)
שוב בלגן. אוהדי הפועל תל אביב (למצולמים אין קשר לכתבה)(צילום: אבי רוקח)

תומר גינת אמר בסיום המשחק: "לקחנו את ההפסד במשחק הראשון בצורה קשה וידענו שאנחנו חייבים להרים את עצמנו. אני מקווה שבמשחק הבא אצלנו בבית נסיים את העבודה. אדריאן (בנקס) עושה דברים מדהימים על המגרש, נקווה לסיים את זה ביום שני".

 

בראד גרינברג: "אחרי המשחק ביום חמישי קיווינו לשפר את האספקטים שעבדנו עליהם טוב במשך כל העונה. הם קלעו יותר שלשות ודייקו מהקו, מה שאנחנו לא. הם לקחו לא מעט כדורים חוזרים בהתקפה, ונקווה לשפר את המצב לטובתנו במשחק הבא על מנת להישאר בסדרה. זה יהיה המשחק הרביעי שלנו בשמונה ימים, נצטרך להשתפר מאוד כדי לנצח".

 

ספאחיה: "השינוי היה בהגנה"

מכבי תל אביב הוכיחה הערב שההגנה הכי טובה היא התקפה. הקבוצה של נבן ספאחיה חטפה 52 נקודות במחצית ראשונה רעה, אבל קבעה שיא נקודות עונתי ועם 92:103 מול נס ציונה עלתה ל-1:2 בסדרת רבע הגמר. ביום שני היא תוכל לסגור את הסיפור ולעלות לפיינל-פור.

 

"אני רוצה לברך את נס ציונה על היכולת הטובה שלהם", אמר ספאחיה בסיום. "אם אתה רוצה לנצח בליגה הזאת צריך לשחק הגנה הרבה יותר טובה. כל שחקן בכל משחק מתחיל סיפור חדש וצריך לשחק הגנה יותר טובה. במשחק הקודם הפסדנו כשמסרנו יותר. השינוי היה בהגנה".

 

 

נבן ספאחיה במשחק (צילום: ראובן שוורץ)
נבן ספאחיה. "צריך לשחק הגנה הרבה יותר טובה"(צילום: ראובן שוורץ)

 

"נוריס קול היה מצוין", הוסיף הקרואטי, "עשינו עבודה טובה על קאליף וואייט בדיוק כמו במשחק הראשון פה". דשון תומאס, שהצטיין עם 18 נקודות ב-19 דקות, סיכם: "כל שחקן רוצה לעזור לקבוצה. צריך להיות מוכן לשחק מתי שקוראים לך".

 

מאמן המפסידה, נדב זילברשטיין: "26 דקות מצוינות שלנו בשני צידי המגרש. אחר כך נפלנו בריבאונד. היינו צריכים לשמור יותר. ברבע השלישי מכבי הגבירה את האינטנסיביות בהגנה. לגבי קאליף זה קורה, מכבי שמרו עליו טוב. בסדרות החוכמה היא לבוא אחרת במשחק הבא".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יאיר שגיא
אוהדי הפועל תל אביב
צילום: יאיר שגיא
מומלצים