שתף קטע נבחר

טוני גפני: "יש סיכוי לזכות באליפות"

הפועל תל אביב חגגה עלייה ראשונה בתולדותיה לפיינל פור במתכונתו הנוכחית אחרי 74:79 ו-1:3 על אשדוד ברבע הגמר, ותפגוש את מכבי ת"א. הפורוורד בטוח ביכולת שלו ושל חבריו: "זו תהיה מלחמה". רמי כהן: "היה מסע מטורף, דני פרנקו יישאר בעונה הבאה"

 

טוני גפני ומאט האוורד מחייכים (צילום: ראובן שוורץ)
שינה את הקבוצה מאז שהגיע. גפני עם האוורד(צילום: ראובן שוורץ)

אווירה מיוחדת הייתה אמש (שני) בהיכל קבוצת שלמה. אחרי 11 שנים מאז הוקמה מחדש על ידי אוהדיה, הפועל תל אביב עמדה מרחק ניצחון מהעפלה לראשונה בתולדות המועדון לפיינל פור במתכונתו הנוכחית (האירוע החל ב-2006).

 


 

רול: "נגיע מוכנים לדרבי, בטוח שיהיה מרגש"

 

אחרי משחק מותח ומלא עצבים, זה בסופו של דבר קרה - האדומים ניצחו 74:79 את מכבי אשדוד העקשנית, השלימו 1:3 בסדרת רבע הגמר ויגיעו ב-10 ביוני להיכל מנורה מבטחים, שם ייפגשו את היריבה העירונית, מכבי ת"א. כאמור, בעקבות העפלת שתי התל אביביות, חצי גמר הפיינל פור פוצל, כשהדרבי ייערך ביום ראשון וביום שני המשחק הנוסף.

  

לא מעט פרצופים שהרבה זמן לא דרכו בהיכל התל-אביבי, והיו חלק מהתחייה של המועדון, הגיעו להתמודדות. ביניהם היה ניתן לראות את גלעד שמחוני ויריב רוקני, שהעלו את הקבוצה לליגה הלאומית, מתן נאור, שירד בשביל האדומים לליגה הארצית ובהמשך כיהן כקפטן שלו, ועוד רבים וטובים.

 

האווירה בסיום הייתה שמחה, אבל לא יצאה מגדרה למשל כמו אחרי ניצחונות במשחקי דרבי. "בכיתי מספיק בקדנציה הקודמת שלי במועדון", אמר נציג הבעלים הפרטיים, ידידיה רפפורט. כהן הוסיף בציניות: "הייתי קרוב לבכי, אבל עצרתי את עצמי".

 

מי שכן חגג כמו משוגע הוא טיי מקי. הרכז המושמץ, שרוב האוהדים רצו בשחרורו במהלך העונה. מקי היה האקס פקטור של האדומים בסדרה מול אשדוד, אותה סיים עם ממוצע של 14.3 נקודות, 93 אחוזים מקו העונשין, 4.8 אסיסטים ו-3.8 ריבאונדים ב-23.5 דקות. את העונה הסדירה סיים מקי עם מספרים הרבה יותר צנועים - 8.6 נקודות, 3.3 אסיסטים ו-2.4 ריבאונדים.

 

טיי מקי חוגג עם האוהדים (צילום: ראובן שוורץ)
חגג כמו משוגע. מקי עם האוהדים(צילום: ראובן שוורץ)

הרכז רץ ליציע האוטלראס של הקבוצה מאחורי הסל וחגג עם האוהדים כמו מטורף. "טיי היה האקס פקטור שלנו. לאורך כל העונה הוא אמר לי שיהיה שם עבורנו ברגעים החשובים. בדרך כלל אני לא מאמין לדיבורים של שחקנים, אבל הוא הוכיח את זה", אמר דני פרנקו.

 

כהן סיפר על הדרך של המועדון משנת 2007 אז הקים אותו יחד עם עוד לא מעט אנשים, ועד ההפעלה ההיסטורית לפיינל פור: "כל הדרך הייתה קשה. חמש שנים רצינו לעשות פיינל פור וזה לא קרה. העונה הרגשנו שזה מתחבר משבוע לשבוע ויש על מי לסמוך. בכל עונה הייתי עושה עם השחקנים 12-10 שיחות תוך כדי, עם השחקנים האלה הרגשתי שבכלל לא צריך לדבר, הם יודעים לבד מתי זה ליגה ומתי זה פלייאוף. השחקנים החזירו את מקי לעניינים, זו לא הייתה ההנהלה".

 

היו"ר דיבר גם על העובדה שלראשונה מזה ארבע שנים לא פוטר/התפטר מאמן תוך כדי העונה: "אחת המסקנות שלנו הייתה לתת שקט למאמן ואין ספק שזה גם עזר לנו. לא אשקר, במהלך העונה היו שיחות ועוברים דברים בראש, אבל הלכנו עם ההחלטות שלנו. ידענו שדני מאמן טוב ואפשר לעשות איתו משהו יפה, אבל עד שאתה לא משיג את זה אתה לא מאמין. לדני יש חוזה גם לעונה הבאה וזו שאלה מיותרת לשאול עכשיו אם הוא יישאר או לא – ברור שהוא איתנו".

 

רפי מנקו בטירוף (צילום: ראובן שוורץ)
גם מנקו היה בטירוף בסיום(צילום: ראובן שוורץ)

 

טוני גפני, שאפשר להגיד שמהרגע שנחת בתחילת דצמבר בישראל שינה את הקבוצה, סיכם את החוויה עד כה: "לאורך כל הקריירה שלי אני ידוע כשחקן שמשפיע בחדר ההלבשה ומוביל על ידי דוגמה. אני מאמין שניצחונות זה דרך ולא המספרים האישיים. כשדיברתי עם דני מיפן לפני שבעה חודשים, ראיתי את הסגל, יש לי מערכת יחסים עם רוב השחקנים בקבוצה עוד מלפני שהגעתי, והסיבה היחידה שהסכמתי לבוא זה הפוטנציאל והאמונה שאפשר להגיע לפיינל פור ועם סיכוי לזכות באליפות. אם לא הייתי מרגיש שדני בנה קבוצה כזאת, לא הייתי בא. יש לנו קבוצה כל כך מיוחדת שאכפת לה אחד מהשני. מצאנו את הקצב בזמן הנכון, אני תמיד אומר שצריך לשחק את הכדורסל הכי טוב שלך במאי ובתקווה גם ביוני, יש לנו הרבה שחקנים שמשחקים את הכדורסל הכי טוב שלהם העונה".

 

הפורוורד גם דיבר על הדרבי בחצי הגמר: "אף אחד לא זוכר מה קרה מול מכבי בגביע, שתי הקבוצות משחקות כדורסל נהדר, אני לא חושב שהשמות על הגופיות משנים, ולא מה שכתוב מקדימה. זה לא משנה מול מי נשחק, זאת תהיה מלחמה, זה כדורסל פלייאוף, שום דבר לא קל. אנחנו מתרגשים ונהיה מוכנים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
טוני גפני
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים