שתף קטע נבחר

קטש לשופט: "תודה שטעית, זה שקוף"

מאמן הפועל ירושלים, שקבוצתו הפסידה להפועל חולון והודחה בחצי גמר הפיינל פור, ניסה להיכנס לחדר ההלבשה של השופטים, שסגרו בפניו את הדלת. עומר אסתרון השיב לו: "לא עשיתי לך שום דבר בכוונה". דן שמיר: "זו חגיגה לשחק על דאבל"

לא שקט בהפועל ירושלים לאחר ההפסד 80:76 להפועל חולון וההדחה בחצי גמר הפיינל פור. המאמן עודד קטש, שזעם על השיפוט של עומר אסתרון, ניסה להיכנס לחדר ההלבשה של השופטים, שסגרו בפניו את הדלת.

 


 

המתיחות הורגשה לאחר מכן במסדרון. אסתרון ניגש ללחוץ את ידו של קטש ואמר לו "לא עשיתי לך שום דבר בכוונה". קטש השיב לו "לפחות תודה שטעית, זה היה שקוף". השופט אמר: "ומה עם השריקה לצעדים של המילטון, שאף שופט לא היה שורק?". קטש השיב לו: "בטח ששרקת, כי המשחק כבר היה גמור".

 

עודד קטש מיקי גורקה הפועל ירושלים (צילום: אורן אהרוני)
"שתי שריקות היו צריכות להיות לטובתנו". קטש(צילום: אורן אהרוני)

שחקני ירושלים מאוכזבים (צילום: ראובן שוורץ)
שחקני ירושלים מאוכזבים(צילום: ראובן שוורץ)
 

 

קטש הגיב על המשחק: "אני לא בא מהבית עם חלוקת דקות. קיבלנו היום את יוגב בעזרה בהובלת הכדור והשתמשתי בו. זה לא אומר שום דבר על השחקנים שלא שיחקו. יש מצ'-אפים

בכדורסל. הבסיס להחלטה שלי לא לשתף חלק מהשחקנים (הלפרין ולוקאס) נבע מהרצון לשמור בהגנה".

 

"זה נכון שבאנו בהרגשה טובה. סבלנו מהרבה עליות וירידות במהלך העונה. עצם זה שעברנו את גלבוע/גליל והגענו לפיינל פור זה לא עוד משהו. הליגה הייתה מאוד שוויונית וככה גם היה היום. המשחק במשך שלושה רבעים לא היה שלנו. בסופו של דבר יש שחקנים דומיננטיים בכל קבוצה. טו והמילטון עשו סלים גדולים, כולל שלשה מטורפת בירידה למחצית. הדבר הבאמת כואב זה שהיינו שם והצלחנו לחזור ברבע הרביעי עם הגנה שלנו. ג'רום עשה מהלכים גדולים וכבר היינו בפלוס אחד. בטח כשאעצום את העיניים אזכר בכמה מהטעויות שלנו, וגם שתי שריקות שבבירור היו צריכות ללכת לכיוון שלנו. כשמגיעים למשחק כל כך צמוד כל שריקה והחלטה מכריעה".

 

בהפועל חולון חגגו. ג'ורדן המילטון, שהצטיין עם 21 נקודות ו-10 ריבאונדים, אמר: "הם חזרו ברבע האחרון ולא החטיאו, אבל החברים שלי עשו עבודה נפלאה וניצחנו. לא יהיה קל בגמר, יש להם יתרון ביתיות, אבל יש לנו אוהדים נפלאים. היו לי הרבה אנרגיות בחצי הראשון".

 

פניני ורייס (צילום: ראובן שוורץ)
פניני ורייס חוגגים(צילום: ראובן שוורץ)
 
מאמן הפועל חולון, דן שמיר: "עשינו דרך ארוכה עד לגמר. יש הרבה קשיים בדרך ויש למועדון שלנו היסטוריה. לקחנו כבר גביע ועכשיו נשחק על אליפות, הראש שלי כבר שם. זו חגיגה גדולה בשבילנו לשחק על דאבל. ניצחנו בעזרת מהלכים גדולים של מלחמה וריבאונד התקפה ואני גאה בשחקנים. התכוננו שלושה ימים רק לכדורסל. היה צריך להביא את הגדולה של כולם, להחזיק מעמד, לייצר ולשמור. נזכרנו בזה שניצחנו אותם בחצי גמר הגביע. גם היום החזקנו אותם על 76 נקודות וזה היה המפתח. עכשיו צריך להתאושש גופנית".  

  

דן שמיר (צילום: ראובן שוורץ)
"צריך להתאושש גופנית". דן שמיר(צילום: ראובן שוורץ)

 

שמיר הוסיף: "היינו קבוצה חזקה מאוד עד מרץ, וכבר זכינו איתה בתואר, אבל ידענו שזו לא הקבוצה הנוכחית אחרי העזיבה של גלן, מה גם שקורי נפצע. בגלל זה המניות שלנו ירדו ובצדק. ואז לאט לאט התחלנו לנצח קבוצות פחות טובות מאיתנו וזה הביא לנו ביטחון. היום היינו צריכים לחפור עמוק כדי לנצח. היינו ברבע הרביעי על אדי הדלק האחרונים. דייסון פגע בנו, אבל הצלחנו לעשות כמה עצירות הגנתיות. בסופו של דבר ניצחנו את המשחק, כי השארנו לב ענק על המגרש. שלטנו בריבאונד וזה היה מפתח חשוב מאוד היום. חששתי מההרכב הגבוה של ירושלים (עם האוול ורוברטס) והיינו צריכים להתאים את עצמנו אליהם".

 

פניני ורייס (צילום: ראובן שוורץ)
גיא פניני חוגג(צילום: ראובן שוורץ)

 

על אלכסנדר אמר שמיר: "אין מילים לתאר את ג'ו. הוא היה במצב מאוד מאוד לא טוב והפיזיותרפיסט שלנו אמר ששחקן רגיל במצבו לא יכול לשחק חודש. פיזית הוא נראה מדהים במגרש, חסם כל דבר, הייתה לנו נוכחות הגנתית טובה וזה מה שהיינו צריכים ממנו". על הגמר: "מכבי זו אופרה אחרת, כי זה משחק אחר. אני תמיד מכבד את היריבות. מי שלא חושש מהיריבות - אז הוא לא בביזנס הנכון".

 

על חזרתו של רייס בגמר אמר שמיר: "אני לא יודע איך גלן יהיה ביום חמישי. התכוננתי לזה שהוא לא ישחק היום, לא חיכיתי להחלטה. החזרנו את גלן והוא מכיר את כולם פה. זה אפשרי להחיות הרבה מהדברים שעשינו איתו. למרות שזו הייתה החלטה מאוד קשה להחזיר אותו, אני שמח שהוא פה. אני גם מתכוון להשתמש בו. זה לא יהיה 40 דקות. הוא מבין שעשה טעות ורצה לחזור לכאן כדע לתקן. אני חושב שנצטרך את העזרה שלו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
עודד קטש
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים