שתף קטע נבחר

המילטון: "חולון היא לא הקבוצה של רייס או שלי"

הפורוורד, שהצטיין בחצי גמר הפיינל-פור נגד ירושלים (76:80), התייחס לשיתופו הצפוי של רייס ג'וניור בגמר בחמישי, ועל ההשפעה השלילית שאולי תהיה לו: "שוכחים, אבל גלן עזב את ישראל כאחד המוסרים הטובים בליגה. הוא שחקן קבוצתי". וגם: ההופעה ההירואית של אלכסנדר ויכולת המנהיגות של הולוויי

 

אמריקנים אוהבים מאוד סרטי וסדרות ספורט. בשנים האחרונות הם גם מאמצים לא מעט פורמטים וסדרות תוצרת כחול-לבן למסך הטלוויזיה שלהם. אם הבעלים של הפועל חולון, שלמה אייזיק, רוצה להגדיל את תקציב הקבוצה בשנים הבאות, הוא חייב כבר עכשיו לשכור את שירותיו של תסריטאי שיכתוב לו תסריט של לפחות 100 פרקים על העונה המטורפת שעוברת על קבוצתו ולמכור אותה להוליווד. זה יכול להיות חתיכת אקזיט.

 


 

מחזיקת הגביע העפילה אמש (שני) לגמר הפיינל-פור אחרי ניצחון ענק 74:80 על האלופה היוצאת, הפועל ירושלים, בהיכל מנורה מבטחים והבטיחה לעצמה מפגש בחמישי (21:00) מול מכבי ת"א.

 

 

ג'ורדן המילטון הפועל חולון (צילום: אורן אהרוני)
תומאס מודה לאוהדים(צילום: אורן אהרוני)

 

כל הסיכויים לפני המשחק היו נגד חולון. היא שיחקה עם שלושה זרים בלבד לעומת חמישה של ירושלים. הישראלי הבכיר שלה, ג'ו אלכסנדר, סוחב שתי פציעות ששחקנים אחרים לא היו מעזים בכלל לעלות איתן לפרקט (סדק באצבע ונקע חמור בקרסול), אוהדיה לא קנו את כל הכרטיסים שיצאו למכירה ולכל זה צריך להוסיף את סאגת גלן רייס, ששעתיים לפני ההתמודדות קיבלה הקבוצה הודעה מבית הדין כי הוא לא יוכל לקחת חלק במשחק.

 

אבל החבורה שבנה דן שמיר העונה לא מסוגלת להפסיד במאני טיים. למרות קאמבק יפה של י-ם ברבע האחרון, על המשחק הזה היה רשום ניצחון חולוני. טו הולוויי סיים משחק לפנתיאון עם 24 נקודות (12 מ-12 מהקו), ג'ורדן המילטון תרם 21 נקודות ו-10 כדורים חוזרים (4 אסיסטים ו-3 חטיפות), וגיא פניני (12 נקודות) היה שם עם זריקות חשובות ברגעי הלחץ.

 

מי שזכה להמון מחמאות הוא אלכסנדר ששיחק לא פחות מ-20 דקות למרות הפציעות, היה רע התקפית אבל פשוט פנטסטי מבחינה הגנתית (3 חסימות). המתאזרח היה בטירוף לאורך כל המשחק, אבל בירידה לחדר ההלבשה ניתן היה לראות על פרצופו את הכאב הרב ממנו הוא סובל.

 

"ג'ו הוא לוחם, אני לא יודע איך הוא בכלל שיחק, הוא חיה. הוא משחק עם פגיעה באצבע ופציעה חמורה בקרסול", אמר חנן קולמן. אם כבר דיברנו על קולמן, אי אפשר שלא להתייחס לשלשה הענקית שלו 1:06 דקות לסיום, שסגרה עניין וקבעה גם את תוצאת המשחק - 76:80. הגארד הדני-ישראלי שיחק רק 10 דקות וכלל לא השפיע על המשחק עד שלשת הקלאץ' שלו. "היה הרבה מאוד לחץ עלינו בדקות האחרונות. טיי (טיישון תומאס) חיפש אותי, קיבלתי את הכדור, היה לי זמן לכוון וקלעתי", סיפר קולמן.

 

שלמה אייזיק הפועל חולון (צילום: אורן אהרוני)
יש לו ביד תסריט ששווה מיליונים. אייזיק(צילום: אורן אהרוני)

 

על העובדה שבכל יום נתון שחקן אחר בקבוצתו יכול לבלוט, הוסיף קולמן: "זה מראה שאנחנו יחידה. יש לנו כל כך הרבה נשקים בקבוצה. לפעמים יוצא שאני יושב הרבה על הספסל ואז עולה פתאום ומשחק. מה גם שיש לנו שני סקוררים נהדרים בקבוצה (הולוויי והמילטון)". הולוויי, שהצטיין, דיבר על היכולת שלו: "זה התפקיד שלי - אני הרכז של הקבוצה, צריך להנהיג אותה ולהביא לה את הניצחון".

 

המילטון, שקלע 18 נקודות בחצי הראשון, אבל במחצית השנייה נרגע, אמר: "התחלתי את המשחק טוב התקפית, אבל בהמשך ירושלים עשתה עליי התאמות. בחצי השני בעיקר עזרתי בנושא הריבאונד. לא היה לנו ספק שננצח את המשחק גם בלי גלן וגם אם ג'ו לא היה משחק".

 

ג'ורדן המילטון הפועל חולון (צילום: ראובן שוורץ)
אז זו הקבוצה של המילטון או שלו? גלן רייס(צילום: ראובן שוורץ)

 

אנשים שוכחים, אבל המילטון הגיע לחולון אחרי תקופה קשה באושק ספורטיף הטורקית, בה לא קיבל את רוב שכרו (300 אלף דולר): "הייתה לי סיטואציה נוראית בטורקיה. ממש מרגיש שעברתי מגיהנום לגן עדן. אני רוצה להודות לדן שמיר שנתן לי את ההזדמנות".

 

על השאלה - של מי הקבוצה הזו? שלו או של גלן רייס? הוסיף המילטון: "זו הקבוצה של האוהדים, לא של גלן ולא שלי. האוהדים פשוט נהדרים ושולחים לי מהיום הראשון הודעות באינסטגרם ובטוויטר".

 

פניני ורייס (צילום: ראובן שוורץ)
"אנחנו יחידה אחת". קולמן חוגג עם בלאט(צילום: ראובן שוורץ)

 

במסיבת העיתונאים בסיום המשחק אמר שמיר כי הוא מתכוון לתת לרייס דקות משחק. השאלה הגדולה היא עד כמה הוא יהיה משמעותי ואם בכלל יצליח לתרום. הקפטן, שלומי הרוש, התייחס לסוגיה: "סיפור גלן

 העסיק אותנו, לא אשקר. בסוף הוא לא שיחק אז חנן, גיא, ג'ורדן טו ואני הרגשנו שאנחנו צריכים לתת יותר. ניצחנו בלעדיו וזה משהו גדול. ביום חמישי הוא ישחק וזו תהיה תוספת כוח משמעותית כי הרבה שחקנים אצלנו עייפים".

 

המילטון סיכם: "אני חושב שזה שהוא פה זה דבר יותר טוב מאשר רע. כולם אוהבים את גלן. אני מכיר אותו הרבה מאוד שנים. הוא יכול מאוד לעזור לנו במשחק הגמר. יש פה אווירה חיובית מאוד מהרגע בו הוא נחת. שוכחים שגלן שחקן מאוד קבוצתי ועזב את ישראל כאחד המוסרים הטובים בליגה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
המילטון והחברים
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים