שתף קטע נבחר

אייל חומסקי: "התקציב יקטן ב-15-10 אחוז ולא יותר"

האיש החזק בהפועל ירושלים אחרי עזיבת אורי אלון ענה על השאלות הבוערות במסיבת עיתונאים: "הקבוצה לא מחפשת עוד משקיעים. אנחנו נכנסים לעידן חדש של צניעות, הייתה לנו העונה יד קלה על ההדק מבחינת שחקנים שבאו והלכו". גיא הראל: "אנחנו לא הולכים לחזור אחורה בשום צורה"

הפועל ירושלים ערוכה לעידן שאחרי אורי אלון. לאחר ההודעה על כך שהבעלים החליט לסיים את תפקידו בתום חמש שנים בקבוצה ולהעביר את סמכויותיו לקבוצת משקיעים שכוללת את אייל חומסקי, קיים חומסקי מסיבת עיתונאים במשרד הפרסום שבבעלותו (אדלר-חומסקי) בתל אביב, שבה השיב על חלק מהשאלות הבוערות הנוגעות לעתיד הקבוצה.

 

אורי אלון עוזב את הפועל ירושלים

 

"הפועל ירושלים תהיה עם התקציב השני בגודלו בישראל, בפער גדול מהקבוצה שתבוא אחרינו", הצהיר הערב (שלישי) חומסקי, שהפך לשותף-מנהל במועדון. "אנחנו יציבים, כלכליים ורציונליים. נעמיד סגל שחקנים וגם סגל מקצועי ברמה הכי גבוהה. הירידה בתקציב תהיה בין 10 ל-15 אחוז. הפועל ירושלים לא מחפשת משקיעים. יש מהלך מסודר של העברת מקל. קיבלתי היום פניות מכל מיני גורמים עסקיים שרוצים להיכנס כשותפים בקבוצה, אבל זה לא עומד על הפרק. יש מבנה בעלות שאנחנו שלמים ושמחים איתו".

 

אייל חומסקי וגיא הראל (צילום: ראובן שוורץ)
חומסקי לצד גיא הראל. התקציב: בסביבות תשעה מיליון דולר(צילום: ראובן שוורץ)

 

בהתחשב בכך שהתקציב של הפועל ירושלים עמד על 10 מיליון דולר, תקציב הקבוצה בעונה הבאה צפוי לנוע בין 8.5 ל-9 מיליון דולר, לפי דבריו של חומסקי. "אם הייתי יכול כמו ב-NBA לתלות דגל של הוקרה ותודה, הייתי תולה לכבוד אורי אלון", אמר בתחילת דבריו, "עבור מה שעשה בחמש השנים האחרונות לירושלים ולכדורסל הישראלי בכלל. לאורי אלון יש תרומה ענקית לתעשייה הזאת".

 

חומסקי הסביר את המצב החדש: "אורי החזיק בעלות בקבוצה באמצעות חברה, היו בה שותפים והיו עוד כמה שותפים קטנים יותר כמו שלום מנורה ואמארה סטודמאייר. עיקר השליטה הייתה של אורי ואני הייתי השותף השני באחזקות שלו בקבוצה. עם היציאה של אורי הוא הגיע להסכמים עם השותפים שלו בחברה והם קיבלו את המניות של אורי. הם ממשיכים להיות חלק מהבעלות של הפועל ירושלים".

 

אורי אלון חוגג (צילום: עוז מועלם)
אורי אלון. חומסקי: "הייתי תולה באולם דגל הוקרה לכבודו"(צילום: עוז מועלם)

 

"השותפים האלה הם אנשים מאוד צנועים שתורמים הרבה מאוד לקהילה ולירושלים", המשיך חומסקי, "הם לא רוצים חשיפה, רוצים להישאר אנונימיים. יהודים-אמריקאיים. אלו שותפים שהיו בחברה יחד עם אורי. הם הגיעו לעסקה פיננסית ואורי העביר להם את המניות, הם שולטים בחברה שמחזיקה בעיקר המניות. במסגרת הרצון שלהם להישאר אנונימיים הם מינו אותי כשותף-מנהל".

 

חומסקי הוסיף: "בכל השנים האלה הייתי מעורב מאוד ביום-יום של הקבוצה. אורי קיבל את כל ההחלטות והיה הפוסק האחרון, אבל המשולש של אורי, גיא ואני היה בעצם סוג של קבינט שקיבל את ההחלטות. הקבינט כרגע הופך להיות דו-ראשי. מן הסתם בנקודות הצומת המהותיות אותם האנשים שתורמים כל כך הרבה לקבוצה יהיו גם הם מעורבים, אותה מעורבות שהייתה להם לפני כן תהיה להם היום".

 

אייל חומסקי וגיא הראל (צילום: ראובן שוורץ)
חומסקי והראל מחויכים. "הפכנו לקבינט דו-ראשי"(צילום: ראובן שוורץ)

 

"הפן של גיא בניהול יהיה הפן המקצועי. בעונה הזאת ובכלל עשינו לא מעט טעויות", הודה חומסקי. "אנחנו נכנסים לעידן חדש, זה עידן של צניעות. נצטרך לבדוק את עצמנו, איפה קיבלנו החלטות נכונות ולא נכונות. השנה הייתה לנו יד קלה על ההדק מבחינת שחקנים שבאו והלכו. נלמד ונפנים את הטעויות, אני מקווה שבשנים הקרובות נטעה פחות. לגבי התקציב - החבר'ה שנכנסו במקום אורי ואני יודעים שהתקציב בשנה הבאה יהיה קטן לעומת התקציב שהיה השנה, אבל לא באופן משמעותי. קבוצה כמו הפועל ירושלים שלא לוקחת תארים - זה כישלון".

 

"היינו נאיביים לגבי היורוליג" 

גיא הראל, שימשיך לכהן כמנכ"ל הפועל ירושלים, אמר במסיבת העיתונאים: "אנחנו מערכת שיכולה להמשיך מאותה נקודה, אנחנו לא הולכים לחזור אחורה בשום צורה. אורי לא רצה לדבר על העניין הזה עד היום כי זה היה יכול להכניס את המערכת למערבולת".

 

לדברי הראל, עודד קטש ימשיך לאמן את הקבוצה: "לעודד קטש יש חוזה והוא יהיה המאמן בעונה הבאה. לגבי הסגל - באופן טבעי, 24 שעות אחרי שהסתיימה העונה זה מוקדם לדבר על השחקנים שיהיו. לא ננמיך ציפיות. אורי היה מוכן שנעשה הכל בצורה קצת יותר מהירה כי הוא גם היה מוכן להכניס את היד לכיס ולתקן, בעונות הקרובות נצטרך לנהל בצורה יותר מחושבת. נצטרך להביא קבוצה רעבה, שמחה, אולי נצטרך לקחת כל מיני שחקנים פחות מוכחים עם רעב. זה יכול להביא הצלחות, לצד הסיכון".
 

על חזון היורוליג של אורי אלון שלא התממש, אמר המנכ"ל: "כשאורי נכנס ואמר 'יורוליג', זה היה חזון אמיתי. זכינו באליפות והובלנו את היורוקאפ בקהל, היינו בעלי חוזה השידור הגבוה בכל היורוקאפ, ובתמימותנו אולי חשבנו שהדברים האלה יובילו אותנו ליורוליג. קרו שינויים ביורוליג, אנחנו מבינים היום שזה לא מספיק. אין ספק שאורי הוא איש חזון ואחד שיודע להשיג את מה שהוא מסמן. אני לא יודע כמה הסיפור שאנחנו לא ביורוליג השפיע על ההחלטה".

 

אייל חומסקי וגיא הראל (צילום: ראובן שוורץ)
גיא הראל. "אולי נצטרך לקחת שחקנים רעבים ופחות מוכחים"(צילום: ראובן שוורץ)

 

חומסקי הוסיף: "החזון שלי הוא ארנה מלאה. אנחנו נגיע לשם. היינו נאיבים לגבי היורוליג. הפועל ירושלים, ומי כמוני מכיר את זה לעומק, זה מותג עם נשמה וערכים עמוקים. אלמנט של צניעות הוא חלק מהמותג והכוח של הקבוצה הזאת. תוסיפו לזה כסף וניהול מתקדם ונקי, קבלת החלטות עניינית לחלוטין. לא בהכרח יהיה לנו קל יותר לקבל החלטות בלי אורי, זה שאורי היה אוהב לרוץ מהר ולתקן - זה האופי שלו וזה מה שהביא אותו למקומות גדולים בעסקים".

 

לגבי האפשרות שירושלים תעבור לשחק בליגת האלופות של פיב"א, אמר גיא הראל: "הסיפור עם פיב"א קיים אצלנו כבר שנתיים,

גם השנה זה נמצא על הפרק. אנחנו הרבה שנים ביורוקאפ, יש הרבה דברים אפקטייבים במפעלים של פיב"א. בימים הקרובים נקבל החלטה בנושא".

 

עודד קטש (צילום: ראובן שוורץ)
עודד קטש. גיא הראל אישר שהוא ימשיך בעונה הבאה(צילום: ראובן שוורץ)

 

בתוך כך, אורי אלון כבר מנהל משא ומתן על רכישת שמונה אחוזים ממניות בוסטון סלטיקס מה-NBA, קבוצה שאותה הוא אוהד, כשהתנאי לכך היה שלא ישמש כבעלים של קבוצה נוספת במקביל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
אייל חומסקי
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים