שתף קטע נבחר

"עתיד ענף הכדורסל לוט בערפל"

מכתב מיוחד שנשלח לשרת הספורט מירי רגב ועליו חתומים שחקנים ומאמני עבר קורא לשינוי דרסטי במעמד השחקן הישראלי: "התקדמות השחקנים הצעירים נחסמה. חייבים לגרום שהישראלים יהיו על המגרש ולא על הספסל"

שחקנים, מאמנים ומנהלי עבר בנבחרות ישראל לדורותיהן שלחו לשרת התרבות והספורט, מירי רגב, מכתב בנושא מצב החירום בענף הכדורסל הישראלי שלטענתם מחייב שינוי בגישה.

 

בין החתומים על המכתב נמצאים: אריה מליניאק, חיים זלוטיקמן, יניב גרין, מאיר טפירו, מוטי ארואסטי, מיקי ברקוביץ׳, מתן נאור, שמעון אמסלם ותומר שטיינהאור.

 

נבחרת העתודה חוגגת את הזכייה באליפות אירופה (צילום: FIBA.com)
"הזכייה הגיעה בתקופת שפל במעמד השחקנים הישראלים"(צילום: FIBA.com)

"אנחנו מברכים את נבחרת העתודה על הישגה ההיסטורי בזכייה באליפות אירופה, הזכייה גורמת לכולנו גאווה גדולה", כך נפתח המכתב לשרה.

 

עוד נכתב: "הזכייה הגיעה בתקופת שפל במעמד שחקני הכדורסל הישראלים, שבאה לידי ביטוי בכישלון הנבחרת הבוגרת בקיץ שעבר ובמאבקים של השחקנים הישראלים על מקומם בקבוצות. ההחלטות שנתקבלו בענף הכדורסל בשנים האחרונות גורמות לכך שהכדורסלן כחול-לבן הופך לזן נדיר ועתיד הענף כולו לוט בערפל".

 

מירי רגב (צילום: EPA)
המכתב נשלח לשרה. מירי רגב(צילום: EPA)

 

"הקדשנו את מיטב שנותינו לבניית תשתית הענף, ושמחנו כשהצטרפו אלינו שחקני חיזוק זרים, כל זמן שהמינון היה סביר ותרם לקידום הכדורסל הישראלי. המציאות בענף הכדורסל בשנים האחרונות היא שהתקדמות השחקנים הצעירים נחסמה, ובליגה הם משמשים שחקנים זוטרים ומחליפים. כולנו היינו שחקני ליגת על משמעותיים כשהיינו בני פחות מ-20. כיום זה בלתי אפשרי".

 

החתומים על מכתב זה גם נתנו הצעה לשרה איך לתקן את המצב הקיים: "חייבת להיות

העדפה מתקנת והשקעה בנוער, במאמנים ובשחקן הישראלי, ויש לבטל את זכויות היתר שמוענקות לשחקנים הזרים, כולל את הטבות המס. ההצלחה של נבחרת העתודה היא ציון דרך משמעותי, ואם רוצים שתימשך, חייבים לגרום לכך שהשחקן הישראלי יהיה על המגרש ולא בשולי הספסל".

 

מלבד אל השרה, הם פנו גם אל איגוד הכדורסל ומינהלת הליגה "בניסיון להתגייס ברגע אמת זה ולהעמיד בראש סולם העדיפויות את חיזוק מעמד הכדורסלן הישראלי".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: FIBA.com
נבחרת העתודה חוגגת
צילום: FIBA.com
מומלצים