שתף קטע נבחר

אמינו חתם בהפועל ת"א, גפני קרוב לסיכום

סנטר הפועל אילת בעבר הוא הזר הראשון לעונה הקרובה. הפורוורד שעזר לקבוצה להגיע לפיינל פור מתקרב להארכת חוזהו

הפועל תל אביב מצרפת את הזר הראשון שלה לעונה הקרובה - הסנטר הניגרי, אלאדה אמינו (30, 2.11 מ') ששיחק בעבר בהפועל אילת ובעונה החולפת בנאנטר הצרפתית, חתם היום (חמישי) בקבוצה.

 

אמינו עבר לא מעט בקריירה. הוא החל את דרכו במכללת ג'ורג'יה טק, בהמשך שיחק בליגת הפיתוח והתחנה הראשונה שלו באירופה הייתה שאלון עימה זכה באליפות צרפת (2012) ובשני גביעים מקומיים (2011 ו-2012).

 

ההכרזה על חתימת אמינו (צילום: באדיבות הפועל תל אביב)
ההכרזה על חתימת אמינו. הזר הראשון לעונה הקרובה(צילום: באדיבות הפועל תל אביב)


בהמשך עבר בקרישאקה הטורקית, ברינדיסי האיטלקית, שוב חזר לטורקיה לבאנביט ואנקרה וב-2015/16 נחת באילת. אמינו הציג יכולת גבוהה מאוד באילת מבחינה הגנתית (1.7 חסימות בממוצע) וגם קטף לא מעט כדורים חוזרים (9.9). בחלק ההתקפי הניגרי בן ה-30 קולע בעיקר חי מריבאונד ההתקפה ומנקודות בתוך הצבע. ב-21 מתוך 37 משחקיו בישראל סיים עם דאבל-דאבל. משחקו הטוב ביותר היה נגד מכבי ראשל"צ בו להט עם 23 נקודות (8 מ-8 מהשדה, 7 מ-8 מהקו), 10 ריבאונדים, 3 אסיסטים ו-2 חטיפות.

 

בניגוד לזרים אחרים שנותנים עונה טובה בארץ ועוברים לכסף הגדול בקבוצות גדולות באירופה, אמינו דווקא חתם בקיץ 2017 בקבוצת ריאדי ביירות הלבנונית וזכה איתה באליפות המקומית. בעונה שעברה שיחק בנאנטר הצרפתית. הקריירה שלו גם כוללת השתתפות עם נבחרת ניגריה באולימפיאדות 2012 ו-2016. הסנטר החדש של האדומים הוא אחיו של אל-פארוק אמינו, שחקנה של פורטלנד.

 

אלאדה אמינו במדי אילת. סוגר מעגל בליגת העל (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
אלאדה אמינו במדי אילת. סוגר מעגל בליגת העל(צילום: יאיר שגיא)

 

דניאל איידן רוצה לחזור

בנוסף לאמינו, בהפועל ת"א ממשיכים לעבוד במטרה להעמיד סגל ראוי למוקדמות ליגת האלופות בחודש ספטמבר. בקבוצה נמצאים בעיצומו של משא ומתן עם טוני גפני על הארכת החוזה. הפורוורד, שהיה אחד השחקנים היציבים של האדומים בעונה הקודמת, קרוב לסיכום. מו"מ מתקיים גם עם ג'רל מקניל, אבל נכון לעכשיו יש עדיין פערים בין הצדדים.

 

בקבוצה מקווים גם לסגור עם חנן קולמן או סטו דגלאס בעמדת המתאזרח. בשלב זה קולמן יקר יותר וקשה לראות אותו חותם. דניאל איידן, שהחוזה איתו הסתיים לאחרונה, רוצה לשוב למועדון וכבר העביר מסרים על כך.

 

העביר מסרים למועדון. איידן (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
העביר מסרים למועדון. איידן(צילום: אורן אהרוני)

טוני גפני חוגג (צילום: עוז מועלם)
קרוב לסיכום. גפני (צילום: עוז מועלם)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יאיר שגיא
אלאדה אמינו
צילום: יאיר שגיא
מומלצים