שתף קטע נבחר

קוטלת הגדולות: מכבי ראשון לציון עלתה לגמר גביע ווינר

צפו בתקציר: יממה אחרי שהפתיעה את מכבי תל אביב, הקבוצה של צביקה שרף לא הראתה סימני עייפות וניצחה את הפועל ירושלים 81:92. בגמר, שיתקיים גם הוא בבית מכבי, היא תפגוש את הפועל באר שבע (חמישי, 21:00)

מכבי ראשון לציון עלתה הערב (שלישי) לגמר גביע ווינר - ועשתה את זה בצורה מרשימה ביותר. הכתומים ניצחו את הפועל ירושלים 81:92 בחצי גמר המפעל בבית מכבי, יממה בלבד לאחר שהדיחו במפתיע את מכבי תל אביב.

 


אחרי דרמה אדירה ושתי הארכות: באר שבע עלתה לגמר

 

כולל משחקי ההכנה בקיץ, הקבוצה של צביקה שרף כבר במאזן 0:8, והיא נראית פשוט נהדר. המפסידה, לעומת זאת, תעדיף לשכוח את ההופעה האיומה שלה הערב. אמארה סטודמאייר עדיין נראה חלוד. הקבוצה הביתית שלטה לחלוטין מפתיחת המשחק, הובילה 14:28 בסוף הרבע הראשון וירדה להפסקה ביתרון 26:50 חד משמעי. במחצית השנייה ירושלים רק הצליחה למזער נזקים.

 

אדם אריאל וקמרון לונג מאושרים (צילום: עוז מועלם)
אדם אריאל וקמרון לונג מאושרים(צילום: עוז מועלם)

איתי שגב חוגג בבית מכבי (צילום: עוז מועלם)
איתי שגב מראה מי בעל הבית(צילום: עוז מועלם)

 

ג'וש אוונס וג'ייקובן בראון מאוכזבים (צילום: עוז מועלם)
ג'וש אוונס וג'ייקובן בראון. הופעה רעה של ירושלים(צילום: עוז מועלם)

 

בגמר מחרתיים (חמישי, 21:00) תפגוש ראשל"צ את הפועל באר שבע, שעבדה הרבה יותר קשה הערב עד שניצחה את מכבי אשדוד 95:97 במותחן שכלל שתי הארכות וסל ניצחון של סמאז' כריסטון עם הבאזר. שתי הקבוצות לא זכו מעולם בגביע ווינר (באר שבע למעשה משתתפת לראשונה במפעל), כך שנקבל מחזיקה חדשה. ראשון לציון העפילה בעבר פעם אחת לגמר גביע ווינר: זה קרה בשנה הראשונה של המפעל (2006), אז הפסידה בסופו של דבר לאליצור אשקלון בקרב על התואר.

 

הגמר השנה היה אמור לפי התוכנית במקורית להיערך בהיכל קבוצת שלמה, אבל במינהלת הליגה החליטו להזיז אותו לבית מכבי. החשש במינהלת היה שאוהדי שתי הקבוצות לא ימלאו את ההיכל התל-אביבי (3,400 מקומות ישיבה), ובית מכבי נחשב לאכסניה מתאימה יותר (2,000 מקומות).

 

ג'יימס פלדיין מאוכזב (צילום: עוז מועלם)
ג'יימס פלדיין מאוכזב(צילום: עוז מועלם)

 

קלעים

למכבי ראשון לציון: דשון סטיבנס 19 נקודות (7 ריבאונדים), קמרון לונג 17 (9 אסיסטים), איגור קולשוב 16 (4 מ-10 לשלוש), עוז בלייזר 13, מרקיז רייט 12, איתי שגב (12 ריב') ועמית עבו 5 כל אחד, אדם אריאל 3, דייויד וויבר 2. יאיר באומן שיחק ולא קלע.

 

להפועל ירושלים: תמיר בלאט (4 מ-9 לשלוש, 6 ריב', 2 אס') וג'יימס פלדיין 16 נקודות כל אחד, ג'וש אוונס 11 (9 ריב'), דשון באטלר 9, ג'ייקובן בראון 8, אמארה סטודמאייר 6 (3 מ-4 מהשדה ב-16 דקות), כריס ג'ונסון (8 ריב') ואלכס צ'וברביץ' 4 כ"א, יוגב אוחיון 1. בר טימור שותף ולא קלע.

 

לסטטיסטיקה המלאה

 

הסוכן הגדול באירופה, מישקו רזנאטוביץ' (צילום: עוז מועלם)
הסוכן הגדול באירופה, מישקו רזנאטוביץ' (בלבן), לצד הסוכן אבי זילברמן(צילום: עוז מועלם)

 

ג'ייקובן בראון, תמיר בלאט וליאור אליהו (צילום: עוז מועלם)
ג'ייקובן בראון, תמיר בלאט וליאור אליהו(צילום: עוז מועלם)

 

מהלך המשחק

מכבי ראשון לציון הראתה עד כמה היא תהיה מסוכנת העונה מחוץ לקשת - דשון סטיבנס ואיגור קולשוב העלו את הכתומים ל-5:8 (3). מרקיז רייט ניהל את המשחק של המקומיים נהדר ועודד קטש נאלץ לקחת פסק זמן - 7:14 (5). אמארה סטודמאייר נכנס לשחק, אבל עדיין היה חלוד. שלוש דקות לסיום הרבע - 10:25 מרשים לראשל"צ. אחרי 10 דקות לוח התוצאות בבית מכבי הראה - 14:28 לכתומים.

 

כריס ג'ונסון מנסה להגיע אל הכדור ולחטוף משגב (צילום: עוז מועלם)
כריס ג'ונסון מנסה להגיע אל הכדור שנמצא בידיים של שגב(צילום: עוז מועלם)

 

תמיר בלאט מול איתי שגב (צילום: עוז מועלם)
תמיר בלאט מול איתי שגב(צילום: עוז מועלם)

 

איגור קולשוב חוגג (צילום: עוז מועלם)
איגור קולשוב חוגג עוד נקודות(צילום: עוז מועלם)

 

אחרי רבע ראשון מושלם מבחינה התקפית, ראשון לציון התחילה להחטיא וירושלים נכנסה מעט למשחק. חדירה יפה של ג'ייקובן בראון הורידה את הפער לתשע - 22:31 למארחים (14). החבורה של שרף חזרה במהירות לעניינים מסלים של קולשוב וסטיבנס - 24:38 (16). ראשל"צ שמרה נהדר, חטפה כדורים ומרקיז רייט קבע 26:44, בדרך לפסק זמן נוסף של קטש (18).

 

המשחק נעצר לכמה דקות אחרי שאוהדי ירושלים סירבו לקבל כדורים שנזרקו אליהם מאנשי המינהלת כמתנה, אחד מהם פגע במאבטח. בין הצדדים החל עימות עד שליאור אליהו הגיע להרגיע את הצדדים. שלשה רביעית של איגור קולשוב (16 נקודות במחצית הראשונה) סגרה את המחצית הראשונה ביתרון מוחץ לראשל"צ - 26:50.

 

העימות בין אוהדי הפועל ירושלים למאבטחים בבית מכבי (צילום: עוז מועלם)
העימות בין אוהדי הפועל ירושלים למאבטחים בבית מכבי(צילום: עוז מועלם)

 

אמארה סטודמאייר מנסה לחסום דרך הטבעת (צילום: עוז מועלם)
אמארה סטודמאייר מנסה לחסום דרך הטבעת(צילום: עוז מועלם)


צביקה שרף (צילום: עוז מועלם)
צביקה שרף בטירוף(צילום: עוז מועלם)

 

סטודמאייר ואליהו לא שמרו על דשון סטיבנס, והוא אמר תודה וקלע בקלות - 29:56 לראשון לציון (23). באטלר קלע כמה נקודות רצופות ושרף לקח פסק זמן - 40:60 לראשל"צ (27). הקבוצה הביתית לא התרגשה, קמרון לונג ואדם אריאל עם נקודות חשובות קבעו 44:70 ועודד קטש לקח פסק זמן (29). עד סיום הרבע השלישי הפער הצטמצם מעט - 49:70 למכבי ראשון לציון.

 

עד הסיום היה בעיקר גארבג' טיים. תמיר בלאט התחיל לקלוע שלשות כדי למזער נזקים. הרכז אפילו צמצם את הפער ל-9 בדקה האחרונה, מה שגרם ליצחק פרי להילחץ, אבל קמרון לונג חטף כדור וליי-אפ של עמית עבו קבע את התוצאה הסופית - 81:92, ראשל"צ מעפילה לגמר גביע ווינר לראשונה מאז שנת 2006.

 

עודד קטש (צילום: עוז מועלם)
עודד קטש. ירושלים לא מצאה פתרונות(צילום: עוז מועלם)


פורסם לראשונה 02/10/2018 20:09

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
איתי שגב ואיגור קולשוב
צילום: עוז מועלם
מומלצים