שתף קטע נבחר

דייויד בלאט מחכה למכבי ת"א / טור

מאמן הצהובים לשעבר השאיר לא מעט לבבות שבורים כשהחליט בקיץ 2017 לוותר על חזרה למועדון, שהציע לו חוזה חסר תקדים ומעמד אייקוני. בינתיים, לפחות, יש לו את כל הסיבות להרגיש שהחליט נכון. הערב (חמישי, 22:00) האקסים נפגשים

יכול להיות שבמכבי תל אביב כבר שמו מאחוריהם את הכעסים על דייויד בלאט, שהבריז להם ברגע האחרון בקיץ 2017. הם הציעו לו הכל, כולל חוזה חסר תקדים (מיליון וחצי דולר נטו לעונה) ופרשו בפניו שטיח צהוב, העיקר שיבוא להציל את המועדון. הם כבר חשבו שזה סגור, שבלאט חוזר, רק כדי לשמוע את המאמן מטיל את הפצצה: החלטתי להישאר בדרושפאקה, שבכלל לא משחקת ביורוליג. יכול להיות גם שהם עדיין נוטרים לו טינה.

 

שנה עברה, והנה הם נפגשים הערב (חמישי, 22:00) בפיראוס. מצד אחד נבן ספאחיה, האיש שקיבל את ההזדמנות אחרי שבלאט אמר "לא, תודה". מצד שני בלאט, שבסופו של דבר דווקא עזב את קבוצתו הטורקית (אחרי שהוביל אותה לזכייה ביורוקאפ) – ונחת במועדון הפאר אולימפיאקוס.

 

דייויד בלאט (צילום: EPA)
בלאט. החליט נכון כשלא חזר(צילום: EPA)

 

אין ספק שבלאט הוא הסיפור הגדול של המשחק הזה. כל העיניים יהיו מופנות אליו. אם ינצח, יחמיר את מצבה של האקסית, שפתחה לא טוב את העונה וחטפה מכה קשה עם פציעתו של ג'רמי פארגו (ואולי גם תחסר את סקוטי ווילבקין). אם יפסיד, יחטוף לא מעט ביקורת על הפסד ביתי שני ברציפות, אחרי השפלה קשה שחטפה הקבוצה שלו ממילאנו בשבוע שעבר. התבוסה הזו עוד עברה בשקט יחסי – אנחנו רק בתחילת עונה ארוכה מאוד – אבל עוד מפלה ביתית תכניס את המערכת היוונית ללחץ.

 

בלאט כבר הוכיח יותר מפעם אחת בקריירה שלו שהוא יודע לעמוד בלחצים. ובכל זאת, סביר להניח שאם זה היה תלוי בו, היה מוותר בשמחה על צמד המפגשים העונה עם האקסית המיתולוגית. בלאט הדיפלומט אוהב לשמור על יחסים טובים עם כולם, בטח עם אנשי מכבי ת"א, שאיתם אמנם הגיע לשיאים - אך גם ניהל מערכת יחסים סבוכה ומורכבת. הוא תמיד רוצה לשמור את הדלת פתוחה למכבי, ובהחלט ייתכן שראשי המועדון לא יגידו לו "לא" אם ירצה לחזור בעתיד, למרות משקעי העבר.

 

דייויד בלאט (צילום: EPA)
בלאט. שומר על יחסים טובים עם האקסיות(צילום: EPA)

 

אין ספק שהסירוב בעונה שעברה לא פגע בבלאט, אלא אפילו עשה לו טוב. אולי הוא הרגיש שזה לא הזמן הנכון לחזור להיכל. המאמן בן ה-59 רק ביצר את מעמדו באירופה בשנה שחלפה. הקריירה שלו הייתה עשירה גם כך, אבל הזכייה ביורוקאפ הקפיצה את המניות שלו עוד יותר.

 

עבודה שקדנית של יום ולילה ונחישות מסוג שיש רק למאמנים מועטים, הציבו אותו בשורה הראשונה באירופה. רק תגידו לז'ליקו אוברדוביץ' או פאבלו לאסו את השם דייויד בלאט, ותראו את הכבוד שהם רוחשים לו. עם השאפתנות הבלתי רגילה הזו הוא הגשים את חלומו של כל מאמן אירופי והגיע לליגה הטובה בעולם. עם החריצות האינסופית הוא מנסה עכשיו להוביל את אולימפיאקוס להישגים.

 

עם שמעון מזרחי ודייויד פדרמן. הדלת עדיין פתוחה (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
עם שמעון מזרחי ודייויד פדרמן. הדלת עדיין פתוחה(צילום: אורן אהרוני)

 

לקרב הערב בפיראוס הוא מגיע כפייבוריט ברור. יתרון הביתיות לצידו, בזמן שהאלופה הישראלית פצועה וחבולה. אם יכניס את האקסית למשבר בשלב מוקדם של העונה, הגעגועים למקצועיות שלו יצופו מחדש. אצלו, לעומת זאת, החיים מחוץ למכבי בהחלט נראים מצוין.

 


פורסם לראשונה 25/10/2018 15:51

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים