שתף קטע נבחר

שלשת ניצחון לפניני, 75:78 לחולון על הפועל תל אביב

הפורוורד הוותיק עשה זאת שוב וחתם רבע רביעי מהסרטים (6:20), הקבוצה של דני פרנקו איבדה יתרון דו-ספרתי וספגה הפסד רביעי ברציפות. הפועל באר שבע ניצחה 75:84 בהרצליה

 

גיא פניני הוכיח שוב שהוא אחד הווינרים הגדולים של הכדורסל הישראלי. הפורוורד בן ה-35 קלע שלשת ניצחון בשנייה האחרונה והוביל את הפועל חולון ל-75:78 דרמטי בבית על הפועל תל אביב. השלשה של פניני חתמה רבע רביעי של 6:20 למארחת, שהצליחה למחוק פיגור דו-ספרתי בדרך לניצחון רביעי ברציפות ומאזן 1:4 בליגת העל.

 


לטבלת ליגת העל בכדורסל

 

"זה היופי של המשחק. הדבר הגדול שקרה פה זה הרבע האחרון. היינו בבור גדול מול קבוצה שבאה להילחם על החיים שלה. הדבר הכי יפה הוא המלחמה בסוף", סיכם פניני בסיום. ג'רל מקניל, שחתם אתמול בהפועל תל אביב, עדיין לא עמד לרשות דני פרנקו וצפוי לנחות בארץ רק בהמשך השבוע. קבוצתו של דן שמיר חסרה את קאליף וואייט הפצוע.

 

הפועל חולון חוגגת את סל הניצחון של פניני (צילום: ראובן שוורץ)
הפועל חולון חוגגת את סל הניצחון של פניני(צילום: ראובן שוורץ)

דקוואן ג'ונס מחבק את פניני (צילום: ראובן שוורץ)
דקוואן ג'ונס מחבק את פניני(צילום: ראובן שוורץ)

 

המחזור החמישי בליגת העל יצא לדרך באולם היובל במפגש בין בני הרצליה להפועל באר שבע. העולה החדשה חזרה לנצח אחרי שני הפסדים עם 75:84 נאה, בעוד הרצליה ספגה הפסד שלישי ברציפות.

 

הפועל חולון - הפועל תל אביב 75:78

אחרי התבוסה 89:57 בדרבי למכבי תל אביב, הפועל תל אביב כבר הייתה בטוחה שהיא יוצאת מהמשבר וקוטעת את רצף ההפסדים - אבל המארחים לא ויתרו והצליחו להשיג את המהפך. השלשה של פניני באה 0.9 שניות לסיום, האדומים לא הצליחו לקלוע בזמן שנותר והקהל בהיכל טוטו חגג.

 

קורי וולדן מול תומר גינת (צילום: ראובן שוורץ)
קורי וולדן מול תומר גינת. חולון ניצחה בלי וואייט(צילום: ראובן שוורץ)

 

דקוואן ג'ונס (18 נקודות) ודריון אטקינס (17) בלטו, גיא פניני תרם 11, וקורי וולדן הוסיף 10 נקודות ושבעה אסיסטים בהיעדרו של קאליף וואייט. עמית שמחון סיפק רק 7. מנגד, ג'מאל שולר שמעמדו מעורער הראה יכולת משופרת 15 נקודות, רביב לימונד סיים עם דאבל-דאבל של 14 נקודות ו-10 אסיסטים, תומר גינת הוסיף 11 נק' ו-9 ריב' ודאלאס מור (שגם הוא עשוי להשתחרר) תרם 10 למפסידה.

 

לסטטיסטיקה המלאה

 

רביב לימונד בין דקוואן ג'ונס לקורי וולדן (צילום: ראובן שוורץ)
רביב לימונד בין דקוואן ג'ונס לקורי וולדן(צילום: ראובן שוורץ)

 

מהלך המשחק

פרנקו העביר מסר ברור לזרים שלו כשהחליט לעלות בחמישייה עם שלושה ישראלים (רביב לימונד, רפי מנקו ותומר גינת) ורק שני אמריקנים (ג'מאל שולר ואלאדה אמינו). האורחת התחילה את המשחק עם שני איבודים רצופים, חולון אמרה תודה ועלתה ל-0:5 מהיר. גינת נלחם בשביל כולם והצליח להכניס את קבוצתו למשחק. לימונד היה מצוין וניהל את המשחק של הפועל ת"א (6 אסיסטים ברבע) - 15:21. בסיום הרבע הראשון - 18:25 לאורחת.

 

חולון פתחה טוב את הרבע השני והורידה ל-27:25 אחרי שלשה של עמית שמחון (12). שלומי הרוש השווה את התוצאה ל-31:31 (15). פרנקו החזיר את לימונד אחרי מנוחה ארוכה וזה השיב את היתרון לאדומים - 31:36. דאלאס מור הרגיש כי מעמדו מתערער, הגיע כבר ל-10 אישיות - 36:41 (18). אחרי 20 דקות - 41:45 להפועל ת"א.

 

אלאדה אמינו מול דקוואן ג'ונס (צילום: ראובן שוורץ)
אלאדה אמינו מול דקוואן ג'ונס(צילום: ראובן שוורץ)

 

שולר פתח את הרבע השלישי נהדר, קלע תשע נקודות רצופות והרגיע את פרנקו - 51:56 (25). לימונד עשה מה שרצה על הפרקט, הגיע כבר לדאבל-דאבל (12 נקודות ו-10 אסיסטים) - 53:63, פסק זמן של שמיר (27). האדומים פשוט רצו יותר, קפצו על כל כדור ועלו ל-56:69, בדרך לעוד פסק זמן של המארחת. בסיום הרבע השלישי - 58:69 לאדומים.

 

פניני לא ויתר על המשחק, ושלשה חשובה שלו הורידה ל-71:63 (32). חולון המשיכה לצמק - 72:68 - ופרנקו לקח פסק זמן בהול (36). מסיבה לא ברורה, פרנקו הוציא את לימונד ונתן את הכדור למור שאיכזב. וולדן ואטקינס השוו ל-75:75 (ריצת 3:12), שתי דקות לסיום. מי אם לא גיא פניני קלע שלשה מכריעה, 0.9 שניות לסיום - 75:78 לחולון. האדומים לא הצליחו לקלוע בזמן שנותר ובסיום ניצחון ליגה רביעי ברציפות לביתיים.

 

טי.ג'יי קליין מברך את פניני (צילום: ראובן שוורץ)
טי.ג'יי קליין מברך את פניני. רבע אחרון גדול של חולון(צילום: ראובן שוורץ)

 

שמיר: "זו הגדולה של פניני"

בסיום המשחק אמר דן שמיר: "אחד הדברים המרכזיים שיש לקבוצה שלנו היא היכולת למצוא את הדרך לנצח גם כשאנחנו משחקים לא טוב. החזקנו אותם על 6 נקודות ברבע הרביעי ונתנו לעצמנו סיכוי. הגדולה של גיא פניני זה לעשות את המהלכים האלה בסוף. אנחנו עוד לא במקום שאנחנו מקווים שנהיה. צריך לנצח משחקים גם כשאתה לא משחק כל כך טוב, ולמצוא את הדרך לעשות את זה גם בדברים הגנתיים, זה חשוב מאוד לקבוצה".

 

שמיר הוסיף: "אין לנו המון זמן להתאמן, גם בגלל לוח הזמנים ובגלל הפציעות. השחקנים היו מוכנים לסגנון של המשחק נגד הפועל תל אביב, לא היינו פיזיים, הם לקחו הרבה ריבאונדים התקפה במחצית הראשונה. ניצחנו דרך העור של השיניים".

 

לקראת המשחק הבא שצפוי לחולון בטנריף בליגת האלופות ביום שלישי אמר שמיר: "יש לזה הרבה השפעות, אנחנו צריכים להיות ב-4 ועשרים בבוקר בשדה, וחוזרים ביום חמישי לפנות בוקר. צריך להתמודד עם זה, ולקחת בחשבון שזה הרבה התאוששות והרבה הכנה גופנית ומנטלית. קאליף לא נוסע איתנו לספרד כהחלטה, הוא בסוף זמן ההחלמה שלו, העדפנו להשאיר אותו פה כדי לטפל בו ולראות בהמשך השבוע לאן זה הולך. נחזיר אותו כשהוא יהיה מוכן לחזור".

 

דן שמיר (צילום: ראובן שוורץ)
דן שמיר. "נתנו לעצמנו סיכוי"(צילום: ראובן שוורץ)

 

דני פרנקו סיכם: "היום נראינו כמו קבוצת כדורסל. נראינו כמו משהו שכמאמן אני יכול להתחבר אליו, כי מה שהיה פה בשבועות האחרונים, זה בכלל לא כדורסל. אני יודע לעבוד בדרך אחת, קבוצות שלי פחות או יותר נראות עם מאפיינים מסוימים, וכשנגמר הרבע השלישי אני לא חשבתי זה ייגמר ככה. קיצרנו את הרוטציה כדי להתמודד. היו לנו לא מעט זריקות טובות שלא לקחנו, הצלחנו להביא את הכדורים לצבע אבל לא ניצלנו את זה מספיק טוב. חולון ניצלו את זה וחזרו".

 

"כדורסל כרגע, או מה היה ברבע הזה או אחר, פחות מטריד אותי", הוסיף פרנקו. "לא היה כדורסל במשחק בבאר שבע, לא ב-32 דקות נגד גלבוע, שבוע שעבר אין מה לדבר. פה זה היה נראה כמו כדורסל, אנשים שנלחמים ומכבדים את המקצוע. שחקנים שרוצים לגעת בכל כדור. אלך הביתה ואנתח ואראה מה אפשר לשנות. עדיין, עם כל הכבוד, אם זה לא חוזר על עצמו באותה אינטנסיביות ביום חמישי, ואם אנחנו לא מבינים שמה שהיה פה היום לא מספיק כדי להביא ניצחון, אז לא עשינו כלום. מאכזב להפסיד את המשחק הזה, אבל אין לי תסכולים, אין לי שום צער, יש לי כבוד גדול מאוד לקהל שמכור לקבוצה שלו ואחרי שהיא נראית כמו שהיא נראתה בא לפה היום. רק קיוותי שנחזיר לקהל ברמת המלחמה. מבחינתי יש פה שמץ של קבוצת כדורסל".

 

דני פרנקו (צילום: ראובן שוורץ)
דני פרנקו. "מה שהיה פה שבועות האחרונים, זה בכלל לא כדורסל"(צילום: ראובן שוורץ)

 

פרנקו אמר עוד: "אני לא מתרגש מהמאזן שלנו, צריך לקחת כל דבר בפרופורציות ולראות איך מגיבים, העולם הוא לא בשחור או לבן. אני לא מסתכל על הטבלה, אני מסתכל על איך ממנפים את היום למשחקים הבאים, אני לא מחפש להיות אופטימי. אני בא לעבוד. צריך להעמיד את הקבוצה שלי טיפה יותר טוב במשחק הבא ולקוות שזה יספיק לנצח. אני מכבד את כל הקבוצות בליגה, ידענו מלכתחילה שיש לנו בעיות. אני לא מופתע ממה שקורה, אבל מאוכזב מהדרך והגישה של השבועות האחרונים. התביישתי לעמוד על הקווים בשבועות האחרונים". לקראת הצטרפותו הקרבה של ג'רל מקניל אמר פרנקו: "לא יודע באיזה מצב גופני ג'רל, נצטרך לראות ולפי זה לקחת החלטות".

 

בני הרצליה - הפועל באר שבע 84:75

הפסד שלישי ברציפות להרצליה (4:1), הפעם אחד ביתי מול העולה החדשה, והיא בהחלט יכולה להיות מודאגת. מנגד, הקבוצה של רמי הדר חזרה לנצח אחרי ההפסדים הצמודים למכבי תל אביב ולחולון, ועלתה שוב למאזן חיובי - 2:3.

 

ג'ורדן סווינג הוביל את הקלעים עם 23 נקודות, ג'אקים דונאלדסון הצטיין גם הוא עם 15 נקודות ו-12 ריבאונדים. גם טיילור ברון (14), סמאז' כריסטון (12) וטראוויס ווריק (11) קלעו בספרות כפולות. אצל המפסידה, כרם משעור סיים עם 13 נקודות, ג'יימס רובינסון עם 12, ג'ף אדריאן ומייקל דיקסון ג'וניור הוסיפו 10 כל אחד.

 

לסטטיסטיקה המלאה

 

מהלך המשחק

כרם משעור פתח את המשחק עם נקודות, אבל באר שבע הגיבה בחמש רצופות ושלשה של טראוויס ווריק קבע 2:5. ג'יימס רובינסון הפך שוב ל-5:7. המארחת, בהובלת משעור, הייתה חזק בעניינים. נקודות מהעונשין סידרו לה יתרון 20:24, אבל ג'ורדן סווינג דייק מחוץ לקשת וצמצם ל-24:23 בסוף הרבע הראשון.

 

אור לאומי נכנס לעניינים ברבע השני עם שלשה ואסיסט לאדריאן למהלך של שלוש נקודות, 24:30. ברון וכריסטון התעוררו מעט, חנן קולמן צלף מבחוץ וסווינג צימק בחזרה לנקודה, 35:34. אדריאן שמר על היתרון, לפני שדונאלדסון קלע שש נקודות רצופות שהעלו את באר שבע ל-37:40. בליזניוק הפך עם שני סלים מהירים, אבל דונאלדסון סגר את המחצית ביתרון 41:42 לעולה החדשה.
 

גאשפר פוטוצ'ניק (צילום: יאיר שגיא)
גאשפר פוטוצ'ניק. הפסד שלישי ברציפות(צילום: יאיר שגיא)

 

ווריק פתח את המחצית השנייה בשלשה ודונאלדסון הגדיל את הפער, אבל סלים של אדריאן ומשעור בתוספת שלשה של דיקסון שוב הפכו - 47:48. ברון ורובינסון קלעו שלשה בכל צד, כריסטון השווה לקראת אמצע הרבע אבל סינגר ולאומי העלו את המארחת ל-52:58. סווינג עצר את המומנטום עם שלשה, באר שבע נשארה קרובה וחטיפה של אליאספור הובילה לסל קל של ברון, שצימק בסיום הרבע השלישי ל-62:61.

 

באר שבע נהנתה מיכולת טובה של אליאספור וכריסטון, ועלתה ליתרון 65:72. אליאספור יצא בעבירה חמישית והילטון ארמסטרונג עם מהלכים יפים בצבע צמצם ל-72:71. קולמן מנע מהפך וחדירה יפה של כריסטון שוב הגדילה את ההפרש, 71:76. ווריק הוסיף שלשה, לאומי קלע 1 מ-2 מהקו וכריסטון בשתי קליעות קבע 72:81, דקה לסיום. דונאלדסון פתח פער דו-ספרתי, רובינסון עוד צימק בשלשה אבל זה היה מאוחר מדי - 75:84 להפועל באר שבע.

 

הפועל באר שבע  (צילום: הרצל יוסף)
רמי הדר לצד עמית גרשון(צילום: הרצל יוסף)


פורסם לראשונה 03/11/2018 20:21

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
גיא פניני
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים