שתף קטע נבחר

עמוס פרישמן: "דייויד פדרמן אמר ששמעון מזרחי נמצא בניגוד עניינים"

יו"ר הוועדה המקצועית באיגוד הכדורסל התראיין לתוכנית הספורט של ynet על פרשת הנבחרת ומכבי ת"א: "יש אמת אחת, לא הובטח שום דבר לאף אחד במכבי". תגובת הקבוצה: "זו הסיבה שגם אלי דריקס הגיע לפגישה"

סערת נבחרת ישראל ומכבי תל אביב אמנם מאחורינו אחרי שהוחלט כי כל ארבעת השחקנים (ג'ייק כהן, יובל זוסמן, ג'ון דיברתולומאו ונמרוד לוי) יטוסו עם הכחולים-לבנים למשחק הקריטי הערב (שני, 17:00) מול גיאורגיה במוקדמות גביע העולם, אבל יש עדיין ספיחים לפרשה שהעסיקה בסוף השבוע את הכדורסל הישראלי.

 

"יש אמת אחת והיא מאוד פשוטה - לא הובטח שום דבר לאף אחד במכבי תל אביב על ידי אף אחד מהגורמים באיגוד ובנבחרת, לא מעודד ולא ממני", אמר יו"ר הוועדה המקצועית באיגוד, עמוס פרישמן. "לא דובר על שחקן אחד, שניים, שלושה או ארבעה. המדיניות שלי מאוד ברורה - כל מי שהמאמן רוצה שיהיה בסגל מוזמן, ורק המאמן קובע מי ה-12 או ה-13 שנוסעים".

 

אלי דריקס דייויד פדרמן שמעון מזרחי  (צילום: דנה קופל)
דריקס, פדרמן ומזרחי. הפרשה שהסעירה את הכדורסל הישראלי(צילום: דנה קופל)

 

שמעון מזרחי משקר?

"אמרתי דבר אחד - אף אחד לא הבטיח שום דבר".

 

ספר על השתלשלות העניינים?

"היו שיחות בין מוטי דניאל למנהל הקבוצה שלהם (עמי ביטון), אבל בשום מקרה לא דובר על כמות שחקנים. כמו כן, הייתה שיחה אחת בין עודד קטש לשמעון מזרחי, אבל לא הובטח דבר".

 

עודד קטש ומוטי דניאל (צילום: דנה קופל)
קטש ודניאל. "לא הבטיחו כלום"(צילום: דנה קופל)

 

למה יו"ר האיגוד, עמירם הלוי, לא בשיחות? שמעון מזרחי למעשה מכהן כיו"ר מכבי ת"א ויו"ר האיגוד בהיעדרו.

"עמירם לא היה בימים האלה בארץ. בפגישה שמעון התנהג כנציג מכבי ת"א ולא כנציג האיגוד. גם דייויד פדרמן אמר שהוא יודע ששמעון נמצא בניגוד עניינים".

 

אתה יכול להבין את הצד של מכבי ת"א בסיפור?

"אנחנו לא רוצים לפגוע במכבי תל אביב, יש הבדל עצום בין אימון למשחק. אני מבין את הקשיים שלהם, אבל הם צריכים להבין גם אותנו".

 

עמוס פרישמן (צילום: דנה קופל)
פרישמן. "יש אמת אחת"(צילום: דנה קופל)

 

אתם בכלל יכולים לחייב שחקנים להגיע לנבחרת?

"איגוד הכדורסל לא יכול לחייב אף שחקן לבוא לנבחרת. אני גם לא מחייב, אתה לא רוצה לבוא, אל תבוא. אנחנו נפעל לפי התקנון של האיגוד - מי שלא יגיע יועמד לוועדת משמעת. טי ג'יי קליין למשל יעמוד לוועדת משמעת".

 

תגובת מכבי ת"א: "בתחילת הפגישה, למען הסדר הטוב, ציין שמעון מזרחי עצמו, שכידוע הוא מחזיק בשני התפקידים ונוכחותו היא כדי לפשר, לסייע ולהגיע להבנה, כאשר עד שלב זה כל המגעים נעשו בצורה מסודרת דרך מנכ"ל האיגוד. דייוויד פדרמן הוסיף בהמשך לדבריו של מזרחי, שמאחר ושמעון הוא בעל תפקיד באיגוד וכמובן יו"ר מכבי ת"א, הוא בניגוד עניינים ולכן הוא (פדרמן עצמו) הגיע יחד עם אלי דריקס כנציגי מכבי לפגישה".


פורסם לראשונה 03/12/2018 08:48

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
שמעון מזרחי ודייויד פדרמן
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים