שתף קטע נבחר

בפעם השישית: אליצור רמלה מחזיקת הגביע לנשים

רבע רביעי נהדר (12:27) סחף את החבורה של אלי רבי ל-58:72 על מכבי רמת חן וזכייה בתואר ראשון מאז 2014. מיצ'ל, הייטאוור וצעירי הצטיינו, 26 נקודות ו-15 ריבאונדים של בולגאק לא הספיקו למפסידה

מיכאל וידל אליצור רמלה גביע המדינה כדורסל נשים (צילום: עוז מועלם)
ראש עיריית רמלה, מיכאל וידל, והשחקניות(צילום: עוז מועלם)

 

בפעם השישית בתולדותיה - אליצור רמלה היא מחזיקת גביע המדינה לנשים. ניצחון 58:72 על מכבי רמת חן בבית מכבי שלח את הצהובות-שחורות לחגוג תואר ראשון מזה חמש שנים.

 

והוא היה מתוק במיוחד עבור אליסון הייטאוור. הכוכבת הגדולה של רמלה סגרה מעגל. היא הניפה עם רמלה את הגביע ההוא ב-2014, אבל בקיץ כבר חשבה לפרוש מכדורסל. שורה של פציעות השביתו אותה למשך שנתיים וחצי ולא היה ברור, גם לה, אם היא יכולה לשוב לפרקט.

 

אליצור רמלה גביע המדינה כדורסל נשים (צילום: עוז מועלם)
שחקניות רמלה והסרוויס הכסוף(צילום: עוז מועלם)

 

דניאל דיאמנו דניאל רבר אליצור רמלה (צילום: עוז מועלם)
רבר ודיאמנט באקסטזה(צילום: עוז מועלם)

שירן צעירי אליצור רמלה (צילום: עוז מועלם)
הצטיינה במאני-טיים. צעירי(צילום: עוז מועלם)

 

אדוט בולגאק מכבי רמת חן ג'יימי נארד אליצור רמלה (צילום: עוז מועלם)
נארד מנסה לשמור על בולגאק(צילום: עוז מועלם)

 

אלי רבי האמין בה, לקח הימור והוא כמובן השתלם. הייטאוור הייתה נהדרת וזכתה בעוד תואר בארץ הקודש שקבע כי מדובר באחת הזרות הכי גדולות שידע כדורסל הנשים הישראלי בעשור האחרון. טיפאני מיצ'ל הצטיינה עם 29 נקודות והייתה זו שסחפה את קבוצתה עם רבע רביעי פנטסטי (12:26).

 

נעמה שפיר מכבי רמת חן (צילום: עוז מועלם)
הקהל של אליצור רמלה צופה בנעמה שפיר(צילום: עוז מועלם)

 

מיצ'ל: "תחושה שלא תיאמן"

"כל דבר שמרגש עושה נעים בלב", סיפר בסיום המאמן המנצח, אלי רבי. "הגביע הקודם היה לפני הרבה זמן, הייתה תקופה שלא אימנתי בליגה. זה הישג שמרגש אותי מאוד ואני שמח. זה פרויקט שהתחיל לפני שנה וחצי, הקמנו את הקבוצה מהליגה השנייה. אני חושב שהסיפור הכי גדול של הקבוצה הוא אליסון הייטאוור. זה סיפור להוליווד. היא לא שיחקה כמעט שלוש שנים, באה והובילה קבוצה לגביע".

 

"היתרון הגדול שלנו זה שאנחנו קבוצה. בכל פעם מישהי אחרת בולטת. היום זה הלך לטיפאני", ציין רבי. "אני חושב ששמרנו טוב כל המשחק, למעט כמה דקות ברבע השלישי. הקרדיט לשחקניות, אני שמח שניצחנו".

 

שירן צעירי דניאל דיאמנט אליצור רמלה גביע המדינה כדורסל נשים (צילום: עוז מועלם)
צעירי ודיאמנט מאושרות עד הגג(צילום: עוז מועלם)

 

טיפאני מיצ'ל, שנבחרה ל-MVP, סיכמה: "זו תחושה שלא תיאמן. הגעתי לכאן בפברואר, ידעתי שהקבוצה במצב טוב ורק רציתי לעזור".

 

מהלך המשחק

סל של קטיה לויצקי ושלשה מצד נעמה שפיר העלו את רמת חן ל-0:5 מהיר תוך דקה. רמלה התקשתה התקפית, אבל גם ברבע אותו סיימה עם 0 מ-7 מחוץ לקשת (ו-6 מ-19 מהשדה), היא הייתה טובה יותר מיריבתה. טיפאני מיצ'ל ואליסון הייטאוור היו ראשונות לכל כדור וסל של הראשונה סגר את עשר הדקות הראשונות ב-13:15 לצהובות-שחורות.

 

רבע עבר והשלשות של רמלה החלו לצלול פנימה. הייטאוור (במחצית ראשונה נהדרת), מיצ'ל ונארד צלפו מחוץ לקשת והפער צמח כבר ל-21:30 (16). רמת חן הגיעה למצבי זריקה, אבל הכדורים לא נכנסו. שלשה נוספת, הפעם של דניאל דיאמנט הקפיצו את החבורה של אלי רבי ליתרון דו-ספרתי (23:33). המומנטום של רמלה נקטע בשל עבירה טכנית שספג רבי, אבל עד ההפסקה הפער צומק מעט: 27:36.

 

ג'יימי נארד דניאל דיאמנט אליצור רמלה (צילום: עוז מועלם)
נארד ודימאנט חוגגות(צילום: עוז מועלם)

 

קטיה לויצקי אופיר לביא מכבי רמת חן (צילום: עוז מועלם)
הפנים של לויצקי ולביא אומרות הכל(צילום: עוז מועלם)

 

סיפור הרבע השלישי הוא אדוט בולגאק, מי שכיכבה בעונה שעברה ברמלה (ונבחרה גם ל-MVP של העונה) החזירה את רמת חן מפיגור גדול עד שוויון 41:41. שלשה של הסנטרית הקנדית העניקה לקבוצתה יתרון ראשון אחרי תקופה ארוכה (45:46), עשר דקות לבאזר.

 

שלשה של מיצ'ל החזירה את היתרון לרמלה, אבל אשת הקלאץ' של רבי בדקות האחרונות הייתה הקפטנית שירן צעירי. זו שפתחה את המשחק עם 0 מ-6 מחוץ לקשת קלעה שתי שלשות רצופות. שתי נקודות נוספות של מיצ'ל העלו את רמלה ל-52:62 ומשם הסיפור היה גמור. בסיום: 58:72 לרמלה.

 

אלכס הארדן מכבי רמת חן אליסון הייטאוור אליצור רמלה (צילום: עוז מועלם)
הייטאוור שומרת על הארדן. "סיפור הוליוודי"(צילום: עוז מועלם)

 

קלעיות

לרמלה: טיפאני מיצ'ל 29 (9 ריב', 2 אס', 4 חט', חס'; מדד: 27), אליסון הייטאוור 17 (3 ריב', 4 אס', 6 חט', חס'), ג'יימי נארד 11 (7 ריב', 4 אס', 2 חט', חס'), שירן צעירי 9 (ריב', אס'), דניאל דיאמנט 4 (2 ריב', חט'), אלכסנדרה כהן 2 (ריב', חט'). כן שותפו: דניאל רבר (4 ריב', אס', 3 חט'), סהר דגן (ריב'), גלי בן־מרדכי, יעל ברכה גלילי ועמית מזור.

 

לרמת חן: אדוט בולגאק 26 (16 ריב', אס'), נעמה שפיר 10 (3 ריב', 4 אס', חט', חס'), קטיה לויצקי 8 (4 ריב', אס', חט', חס'), אלכנדריה הארדן 6 (8 ריב', אס', חס'), טיירה ראפין־פראט 6 (6 ריב', 2 חט'), טל לב 2 (4 ריב'). כן שותפו: אופיר לביא (2 אס'), רוני בן נון. עוד בסגל: ליאור הלוי, מאור טובול ומאי נעים.

 

מצטיינת: טיפאני מיצ'ל (רמלה) | איבודים: רמלה: 8, רמת־חן: 22 | חטיפות: רמלה: 17, רמת־חן: 4 | חסימות: רמלה: 3, רמת־חן: 3 | שפטו: עומר אסתרון, אור זרור, אדר פאר | אולם: בית מכבי, ראשל"צ. 1,400 צופים/ות.

 

הפועל ראשל"צ מחזיקת גביע נערות ב'

קדם למשחק, גמר הגביע לנערות ב' ע"ש נילי נאתכו ז"ל, בו גברה הפועל ראשון־לציון עירוני 44:58 על מכבי רעננה.

 

לראשון־לציון (מאמן: זיו ארז; ע.מאמן: ארז רון): עדן ציפל 14 (19 ריב', 6 אס', 4 חט', 2 חס'), ג'וי אוסיגוואי 13 (4 ריב', אס', 2 חט'), הילה קארש 11 (6 ריב', 3 אס', 3 חט'), נגה אטינגר 10 (9 ריב', 5 אס', 3 חט'), עדי וקנין 6 (4 ריב', אס'), עמית טרנר 4 (8 ריב', אס', 2 חט'). כן שותפו: יעל טננבוים (חס'), רוני גופר |

 

לרעננה (מאמן: יוני דנישבסקי; ע.מאמן: אורן לם): רותם שוסטר 14 (8 ריב', 2 אס', 2 חט'), אמי רינת 12 (6 ריב', 3 חט'), מאיה לוינשטיין 7 (3 ריב'), צליל אגמי 6 (4 ריב', 2 אס', חט'), נוי חביב 3 (3 ריב', חט'), דוריאן דהן סויץ 2 (8 ריב', חט', חס'). כן שותפה: גלי אונטר (4 ריב', 2 אס', חט', חס'). עוד בסגל: שי מסד, עדן בז'רנו, רוני מללי, יעל זמסקי, גפן דורון |

 

מצטיינת: עדן ציפל (ראשון־לציון) | איבודים: ראשון־לציון: 16, רעננה: 21 | חטיפות: ראשון־לציון: 14, רעננה: 9 | חסימות: ראשון־לציון: 3, רעננה: 2 | אולם: בית מכבי, ראשל"צ.

 

השתתף בהכנת הידיעה: ספי פסטרנק


פורסם לראשונה 07/03/2019 18:55

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
שחקניות רמלה והגביע
צילום: עוז מועלם
מומלצים