שתף קטע נבחר

טיוס לפני באיירן מינכן: "היה לנו מעט זמן להתכונן"

פורוורד מכבי תל אביב התייחס ללוח הזמנים הצפוף של המועדון ולמשחק הערב (21:30), אך בכל זאת נשמע אופטימי באשר לסיכוי להעפיל להצלבה: "אני חושב שיהיה בסדר". וגם: ההבדלים ביכולת בין הסיבוב הראשון לשני

מכבי תל אביב, שמדורגת עשירית בטבלת היורוליג ולא הבטיחה את מקומה בהצלבה, רוצה לשמור על סיכוי להגיע לשם. בשביל זה היא חייבת לצאת הערב (חמישי, 21:30) עם ניצחון ממשחק החוץ נגד באיירן מינכן, אחת היריבות שלה על המקום השמיני.

 

לטבלת היורוליג

 

מאז שהתחיל הסיבוב השני הצהובים מרגישים יותר את הלחץ, מה שמתבטא בעיקר בחוסר יכולת להתמודד עם הגנת היריבות בתוך אזור הצבע והעדפה לסיים חלק גדול מההתקפות בזריקות מחוץ לקשת. הקבוצה מדורגת רביעית ביורוליג בזריקות מהשלוש (615) אבל נאלצת להסתפק במקום ה-13 באחוזים מהטווח הזה (34.8) כשמתחתיה נמצאות פנאתינייקוס, גראן קנאריה ודרושאפקה, כשהשתיים האחרונות כבר יצאו מהמרוץ לפלייאוף ונחשבות לקבוצות הכי חלשות במפעל העונה.

 

מכבי תל אביב (צילום: עוז מועלם)
טיוס. מאמין שאפשר להעפיל להצלבה(צילום: עוז מועלם)

 

אחת הבעיות המרכזיות בהתקפה הצהובה נמצאת דווקא בשימוש הלקוי בשחקני הקו הקדמי (בלאק, טיוס ואובראיינט) שלא מקבלים מספיק כדורים באזור הצבע. אובראיינט מנסה את כוחו גם מחוץ לקשת והוא מדורג שני בקבוצה בכמות הזריקות (93) מהטווח הזה (32 אחוז), מה שמסיט אותו מהנקודה על הפרקט בה הצהובים צריכים אותו בהתקפה.

 

בעיה נוספת היא שרוב ההתקפות מסתיימות בעיקר בידיים של שני הגארדים, ג'רמי פארגו שעדיין מנסה לחזור לעצמו ובחמשת המשחקים בהם לקח חלק ביורוליג הוא עומד על 27.8 אחוז מהשלוש וסקוטי ווילבקין שמעדיף לייצר את הנקודות שלו מחוץ לקשת אבל בינתיים ירד משמעותית באחוזים שלו מהעונה שעברה. כמו שאפשר לראות מתוך הנתונים הסטטיסטיים, אין פערים משמעותיים בין האחוזים הקבוצתיים מהשלוש בניצחונות או בהפסדים, כך שזה לא גורם משנה משחק.

 

ספרופולוס מסמן תרגיל (צילום: עוז מועלם)
ספרופולוס. משחק רביעי בשבוע(צילום: עוז מועלם)

 

השלשות הן לא הבעיה היחידה שאמורה להדאיג את הצהובים. שחקניו של

יאניס ספרופולוס מגיעים למפגש אחרי שלושה משחקים תוך שבוע עם ניצחונות על דרושאפקה, עירוני נס ציונה ומכבי ראשון לציון כשבסגל למשחק יהיו רק 11 שחקנים אחרי שג'ייק כהן נפצע בקרסול ונשאר בארץ לטיפולים. "היה לנו מעט זמן להתכונן", אמר טיוס לפני הטיסה לגרמניה. "אבל אני חושב שיהיה בסדר. כולם נרגשים ומוכנים להשיג את הניצחון הזה, ראינו וידאו שלהם וכל מה שאנחנו צריכים זה לשחק לפי תוכנית המשחק שלנו".

 

טיוס נשמע אופטימי וסיכם: "אני לא חושב שזה משחק שיקבע לנו את העונה. אומרים את זה כל העונה על כל משחק ואנחנו עדיין בעמדת מאבק על מקום בפלייאוף ולכן אנחנו מתרכזים בכל משחק לגופו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
אלכס טיוס
צילום: עוז מועלם
מומלצים