שתף קטע נבחר

אריק אלפסי מונה למאמן הפועל אילת

המאמן (47) שהשאיר את עירוני נהריה בליגה חתם על חוזה לשנתיים עם הדרומיים: "אני מודע היטב לקשיים שהמועדון נאלץ להתמודד איתם בעונה החולפת, אך אני שמח למצוא חבורה מצוינת של אנשים המחויבים לעיר ולקבוצה". זו תהיה קבוצתו החמישית בקריירה

מאמן חדש להפועל אילת. אריק אלפסי חתם בצהריים (שישי) על חוזה לשנתיים בקבוצה ויעמוד על הקווים באולם בגין, לאחר ששרון דרוקר עזב לטובת הפועל חולון. עבור אלפסי בן ה-47 זו תהיה הקבוצה החמישית בקריירה, אחרי שעבד באליצור אשקלון, ברק נתניה, מכבי אשדוד ועירוני נהריה.

 

"ייחודה של אילת תמיד קסם לי ואני חושב שבעבודה נכונה ניתן לבנות בעיר חממת כדורסל אדירה", אמר אלפסי, שלא התעלם מהבעיות הכלכליות שהתגלו במועדון השנה. "אני מודע היטב לקשיים שהמועדון נאלץ להתמודד איתם בעונה החולפת, אך אני שמח למצוא חבורה מצוינת של אנשים המחויבים לעיר ולקבוצה".

 

אריק אלפסי. מהצפון לדרום (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
אריק אלפסי. מהצפון לדרום(צילום: עוז מועלם)

 

אלפסי החל את דרכו במחלקת הנוער של מכבי נתניה. את עונת 2007/08 החל באליצור אשקלון כעוזרו של עופר ברקוביץ', והמאמן הראשי עזב אחרי שני משחקים. אלפסי תפס את מקומו ובגיל 36 אימן לראשונה בליגת העל. אחרי עשרה משחקים גם אלפסי סיים את דרכו באשקלון.

 

קבוצתו הבאה הייתה ברק נתניה, שאיתה רשם את הישגיו הגדולים בקריירה. הוא העלה את הנתנייתים לליגת העל, והוביל את הקבוצה לפיינל פור בעונה שלאחר מכן (2009/10). זכורה במיוחד מסיבת העיתונאים שלו בהיכל ביד אליהו לפני חצאי הגמר, בה אמר כי אינו חושש ממכבי ת"א שאותה אימן פיני גרשון. בהגרלה לפני המשחק נקבע שנתניה תשב בספסל המשמש את מכבי ת"א במשחקיה הביתיים, הצהובים ביקשו להתחלף, אבל אלפסי והנהלת נתניה סירבו. בעונתו השלישית בנתניה הגיע המאמן עם הקבוצה עד לגמר גביע המדינה.

 

ב-2012 חזר אלפסי לקדנציה שנייה באליצור אשקלון והעפיל איתה לפלייאוף, שם הפסידה 3:2 בסדרת רבע הגמר למכבי ראשון לציון. במהלך עונת 2013/14 החליף אלפסי את נתי כהן במכבי אשדוד, אבל לא הצליח לסייע לה והיא סיימה במקום האחרון (לא ירדה אחרי שקנתה את מקומה של ברק נתניה בליגת העל).

 

בקיץ 2015 מונה למאמנה של עירוני נהריה. את העונה הסדירה סיימה הקבוצה במקום הרביעי, אך הפסידה בסדרת רבע גמר הפלייאוף בסוויפ (3:0) להפועל אילת. שנה לאחר מכן דורגה נהריה במקום השישי ופגשה את הפועל ירושלים ברבע הגמר. הצפוניים פתחו את הסדרה נהדר והוליכו כבר 0:2, אבל הפסידו בסופו של דבר 3:2 והודחו.

 

העונה השלישית של אלפסי בנהריה כבר הייתה פחות טובה, הקבוצה סיימה במקום התשיעי ולא העפילה לפלייאוף. מיד לאחר מכן הוא עזב, אבל חזר בדצמבר 2018 במקומו של מיקי גורקה במטרה להשאיר את נהריה בליגה, ועמד במשימה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
אריק אלפסי
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים