שתף קטע נבחר

"ליטא מפלצות, יהיה קשה מאוד"

בעתודה שמחו מאוד אחרי ההעפלה לרבע גמר אליפות אירופה והבטחת המקום לשנה נוספת בדרג א', אך יודעים כי היריבה הבאה אחת האיכותיות בטורניר. וגם: המטרה של גרשון הושגה, וההודעה שקיבלו המאבטחים

חצי שעה אחרי העפלת נבחרת העתודה לרבע גמר אליפות אירופה עד גיל 20 אמש (רביעי), פיני גרשון הרשה לעצמו להתרווח ולשבת על הספסל ביציאת השחקנים מהיכל שלמה. המנהל המקצועי של איגוד הכדורסל התעסק בטלפון האישי שלו, ענה לעשרות ההודעות שקיבל תוך כדי המשחק וגם לברכות שלאחר מכן.

 

גרשון מבחינתו עשה את שלו. לפני האליפות, בזמן שכולם עסקו בשאלה האם הנבחרת יכולה לשחזר את ההישג של קודמתה ולזכות שוב במדליית הזהב? המנהל המקצועי צינן את ההתלהבות ואמר כי העתודה הנוכחית שווה רבע גמר ולא צריך להיסחף.

 

פיני גרשון (צילום: ראובן שוורץ)
גרשון והאוהדים. יכול להיות מרוצה(צילום: ראובן שוורץ)

 

גרשון לא סתם ציין את מעמד רבע הגמר. המשמעות היא הישארות בדרג הראשון באירופה, הדבר הכי חשוב עבורו. בכל זאת, העתודה עלתה בחזרה לדרג א' לפני הקדנציה שלו, והוא ממש לא רצה שברזומה שלו יהיה כתוב שהיא ירדה לדרג ב' כשהוא מופקד על הצד המקצועי באיגוד.

 

באיגוד עסוקים מבחינה לוגיסטית בימים האחרונים באפשרות כי במידה והעתודה תעפיל לחצי הגמר המשחק יועתק מהיכל קבוצת שלמה להיכל מנורה מבטחים. מיום ליום נראה כי לשם הולכים הדברים והמאבטחים שהיו אתמול במשחק כבר דיברו על כך שקיבלו הודעה מהמעסיק שלהם להתכונן לכך שבשבת בערב הם יצטרכו להתייצב ביד אליהו.

 

היכל מנורה. חצי הגמר ייערך שם? (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
היכל מנורה. חצי הגמר ייערך שם?(צילום: אורן אהרוני)

 

דרך אגב, בצוות המקצועי מכחישים כי בכלל הביעו את דעתם בנוגע למעבר לנוקיה. "תנו לנו קודם לנצח את ליטא ואחר כך נחשוב על זה". גם בית הלחמי בעצמו אמר בסיום: "אני מאמן ובאיגוד מנהלים. כל אחד מתעסק בצד שלו".

 

אבל לפני חצי הגמר צריך קודם כל לנצח את ליטא, משימה קשה, הכי קשה שהייתה עד עכשיו לעתודה באליפות. שתי הנבחרות נפגשו ממש לאחרונה בטורניר ההכנה שנערך בישראל - הליטאים ניצחו 106:107. "הם מפלצות, יש להם כל כך הרבה נשקים", אמרו בצוות המקצועי. משחק שמינית הגמר של ליטא מול לטביה (הביסה את יריבתה ב-39 הפרש), נערך בהיכל לפני זה של העתודה מול מונטנגרו. צמד העוזרים של בית הלחמי, שרון אברהמי ויואב שמיר, ישבו כמעט מתחילתו על הפרקט ורשמו הערות על היריבה הבאה. קשה היה שלא להבחין בהתרשמות הגדולה של השניים מהליטאים.

 

נבחרת העתודה באליפות אירופה עד גיל 20 (צילום: אורן אהרוני)
בית הלחמי. קל לא יהיה נגד ליטא(צילום: אורן אהרוני)

 

נועם אביבי, שסיפק את משחקו הטוב ביותר אתמול נגד המונטנגרים (17 נקודות ו-5 אסיסטים), אמר: "היה משחק באמת טוב, לא רק שלי. אני חושב שכולם עשו עבודה מדהימה. ליטא תהיה משוכה לא קלה, למרות שגם המשחק הזה היה לא קל. עלינו בטירוף לחצי השני ואני חושב שאנחנו צריכים לעלות ככה כל הזמן ולא רק במחצית השנייה. העיקר שהשגנו את הניצחון".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
יאיר קרביץ
צילום: אורן אהרוני
מומלצים