שתף קטע נבחר

פיני גרשון: "לא היה בישראל שחקן כמו דני אבדיה"

המנהל המקצועי של איגוד הכדורסל פותח את הפה בראיון מיוחד אחרי הזכייה של נבחרת העתודה באליפות אירופה, ומפרגן לכישרון הנוצץ: "אני מלווה אותו שנים, הוא חייב לקבל במה במכבי ת"א". על עתידם של שאר השחקנים: "לצערי יש חוסר אמון בכדורסלן הישראלי"

 

פיני גרשון הסתובב אמש (ראשון) על הפרקט בהיכל קבוצת שלמה כחתן השמחה אחרי הזכייה של נבחרת העתודה באליפות אירופה עד גיל 20. אפשר להבין אותו, הוא אחראי על כך שדני אבדיה מייצג היום את ישראל ולא את סרביה. לפני יותר משנה גרשון נפגש עם אביו של אבדיה, זופי (סרבי במקור), ושכנע אותו כי עדיף לבן להיות כוכב ענק במדי נבחרת ישראל מאשר עוד שחקן טוב בסרביה. האב חשב והבין שיש משהו בדבריו של המנהל המקצועי של איגוד הכדורסל.

  

סיקור הזכייה המופלאה של נבחרת העתודה

ענקים: נבחרת העתודה זכתה באליפות אירופה

אבדיה: "אין דברים כאלה, זה חלום"

מריבלין ועד כספי - הרשת גועשת: כל הציוצים לאחר הזכייה

 

גרשון גם היה זה שבחר לתת לאריאל בית הלחמי את המושכות בעתודה לפני שנתיים, למרות שמישהו באיגוד החליט ב-2009 שהוא לא ראוי יותר לאמן בנבחרות ישראל אחרי שירד דרג עם העתודה בקדנציה הראשונה שלו. החלטה הזויה שרואים בשנתיים האחרונות כמה היא הייתה תלושה מהמציאות.

 

נבחרת ישראל עם הגביע (צילום: אורן אהרוני)
פיני גרשון ודני אבדיה(צילום: אורן אהרוני)

 

"את מה שאריאל עשה באליפות, הרבה מאמנים אחרים לא יודעים לעשות", החמיא גרשון למאמן נבחרת העתודה בראיון מיוחד ל-ynet. "אני רק ייעצתי לו ואריאל ידע לקחת את הדברים הנכונים, לשים אותם במקומות הנכונים ולנצח משחקים".

 

גרשון מספר על תחילת המסע של העתודה, וחושף שבית הלחמי חשש: "לפני חצי שנה הוא אמר לי שהשחקנים שיש לו הם שחקני כדורסל טובים, אבל הם לא 'רוצחים'. הוא חשש שהם עוד יכולים לרדת דרג. אמרתי לו 'אל תדאג, כשאנחנו נשחק פה, האולם יהיה מפוצץ וזה יהיה סרט אחר לגמרי'. לשמחתי צדקתי".

  

בית הלחמי לא אוהב יותר מדי תקשורת.

"הוא אמר לי 'פיני תוריד את הלחץ ממני, תעבוד אתה מול התקשורת', וזה מה שעשיתי. אמרתי שאנחנו לא שווים מדליית זהב אלא מקומות 8-4 ולא שיקרתי, זה באמת מה שחשבתי. להגיד שהאמנתי שניקח שתי אליפויות אירופה אחרי שבקיץ הקודם הצהרתי שגם בעוד 70 שנה לא נזכה, יהיה שקר".

 

למרות הזכייה באליפות, עתידם המקצועי של רוב שחקני הסגל רחוק מלהיות מובטח. סיכוי לא רע בכלל שרובם לא יהיו שחקנים מובילים בכדורסל הישראלי, וממש לא באשמתם. "תוך כדי האליפות הזו התקבלה החלטה של מועצת החכמים (דירקטוריון מינהלת הליגה) כמה זרים ומתאזרחים ישחקו פה, אבל אף אחד לא אמר כמה ישראלים מהדור האחרון של שלוש נבחרות העתודה ישחקו בשנה הבאה, זה מה שנקרא חוסר אמון", תוקף גרשון.

 

נבחרת ישראל עם הגביע (צילום: אורן אהרוני)
אריאל בית הלחמי ועידן אלבר(צילום: אורן אהרוני)

 

"אני בכדורסל כבר הרבה שנים. היו שחקנים שהיו פחות טובים והגיעו למקומות יותר גבוהים, יש פה שחקן שישחק בקרוב ב-NBA, אחרים שיכולים להיות שחקני חמישייה לגיטימיים בליגת העל, ועוד כמה שיכולים לתרום 20-15 דקות בליגה הראשונה. רק צריך למצוא מישהו שיהיה לו את האומץ לשלוח אותם למגרש. הם צריכים שעות טיסה וחייבים לשחק".

 

אתה רואה את אבדיה הופך לשחקן מוביל במכבי ת"א?

"זה תלוי במאמנים שלו ובהחלטה מאוד גדולה של כל המערכת".

 

נבחרת העתודה (צילום: עוז מועלם)
גרשון חוגג עם השחקנים(צילום: עוז מועלם)

 

אם אתה מאמן מכבי ת"א היום - הוא משחק?

"הבאתי בזמנו את טל בורשטיין למכבי ת"א כשהיו אנשים במועדון שלא רצו אותו. אחרי חמישה חודשים הוא הפך לשחקן חמישייה בקבוצה אולי הכי הישגית בהיסטוריה של הכדורסל הישראלי, שלקחה אליפות אירופה וכו'. אם למישהו יהיה את האומץ להגיד לאבדיה 'בוא תהיה חלק מרכזי מהקבוצה', אני חושב שהוא ובטח דני רק ירוויחו מזה. אין לי בכלל ספק שהוא יכול לעשות הרבה יותר במכבי ת"א, לא היה בישראל שחקן כמו דני אבדיה. אימנתי את עומרי כספי בימיו הראשונים, אני מלווה את דני כבר כמה שנים, הוא פשוט משהו מיוחד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
פיני גרשון ומירי רגב
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים