שתף קטע נבחר

ג'ייק כהן נגד המינהלת: "בושה"

שחקן מכבי תל אביב ונבחרת ישראל לא אהב את ההגבלה על מספר המתאזרחים בכל קבוצה, שאושרה היום ותיכנס לתוקף בעונת 2020/21: "עכשיו אנחנו שווים פחות מישראלים אחרים?"

מינהלת הליגה הודיעה על שורת שינויים בליגת העל, שיחולו החל מעונת 2020/21, וביניהם נקבע כי קבוצות ליגת העל לא יוכלו בעתיד לרשום יותר משני מתאזרחים בטופס המשחק. רק אחד מהמתאזרחים בקבוצה יוכל להיות מתאזרח חדש שאינו "ותיק". ההגדרה של מתאזרח ותיק היא שהוא שיחק ארבע שנים לפחות בישראל.

 

פורוורד מכבי תל אביב, ג'ייק כהן, מתאזרח בעצמו ושחקן בנבחרת ישראל, לא אהב את החוקים החדשים וכתב למינהלת הליגה בטוויטר: "אז עכשיו ישראלים מתאזרחים שווים פחות מישראלים שגדלו כאן? בושה".

 

 
מעבר להגבלת המתאזרחים בכל קבוצה, מספר הזרים שמותר לרשום בטופס יהיה חמישה. החל מעונת 2020/21 תשונה גם שיטת המשחקים, מפיינל פור לסדרות פלייאוף.

 

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, אמרה היום (רביעי) בעקבות החדשות: "ההסכם שנחתם הערב הוא בשורה אדירה לכדורסל הישראלי ולכדורסלן בפרט. אין לי ספק שהוא יחזיר את הנבחרות הלאומיות לימי הזוהר שלהן. אני שמחה על החלטת המנהלת לאמץ את המתווה לחיזוק מעמד השחקן הישראלי, פרי הוועדה שהקמתי על רקע המשבר שנוצר בליגה הבכירה ולאור הפגיעה במעמד השחקן הישראלי בוגר מחלקות הנוער. כבר בתחילת הדרך התוויתי מדיניות ברורה של יותר דקות עבור השחקן הישראלי, שמעמדו הלך ונפגע לאורך השנים האחרונות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
ג'ייק כהן
צילום: אורן אהרוני
מומלצים