שתף קטע נבחר

אלי דריקס: "נשחקתי פיזית, זה מתיש"

מנכ"ל מכבי ת"א, שהודיע על עזיבת התפקיד אחרי 13 שנה, סיפר בראיון ל-ynet מה גרם לו לקבל את ההחלטה: "לא ישנתי בלילה, כל הזמן חשבתי איך להביא כסף למועדון", ומה לדעתו צריך לעשות כדי שהקבוצה תתמודד על זכייה ביורוליג: "בן אדם אחד חייב לקבל את כל ההחלטות"

מנכ"ל מכבי תל אביב בכדורסל ב-13 השנים האחרונות, אלי דריקס, הודיע היום (ג') שיעזוב את תפקידו בסיום העונה. בראיון ל-ynet דריקס מספר על ההחלטה, על המועדון שהפך עבורו למשפחה ועל מה שמכבי ת"א צריכה לעשות לדעתו כדי לחזור לקדמת הבמה באירופה.

  

"כשאתה משמש כמנכ"ל יש לך גם אנשי מכירות ושיווק, וכאן הכל נפל עליי", מספר דריקס. "גם מבחינת ניהול הקבוצה ברמה התפעולית, קשר עם מנהלת הליגה, איגוד הכדורסל והיורוליג ובנוסף הייתי צריך לדאוג שיהיו הכנסות. זה שוחק מבחינה פיזית. לא הייתי יישן בלילה. כל הזמן הייתי חושב איך אביא כסף למועדון וזה מתיש. פניתי לבעלים בנושא כבר לפני שנה והם לא קיבלו את הפנייה שלי. עכשיו פניתי שוב כי הרגשתי בנוח אחרי שעמדתי בכל היעדים שהצבתי בקיץ מבחינת ההכנסות".  

 

אלי דריקס דייויד פדרמן שמעון מזרחי  (צילום: דנה קופל)
כבר לא יישבו ביחד. דריקס עם פדרמן ומזרחי(צילום: דנה קופל)

 

דריקס סיפר על תוכניותיו לעתיד: "אני רוצה אתגרים חדשים. לפני כן גם הייתי חמש שנים מנכ"ל מכבי תל אביב בכדורגל, כך שעשיתי את אותה העבודה. הגיע הזמן לחשוב על דברים חדשים ויש הרבה דברים שמעניינים אותי. במהלך השנים היו לי כל הזמן פניות לתפקידים כאלה ואחרים, ואף פעם לא התייחסתי אליהן, אז אולי עכשיו דווקא כן".  

 

מה השתנה במועדון בשנים האחרונות?

"כשהגעתי היו חמישה-שישה עובדים במשרדים ברחוב הירקון. היום כבר עברנו למשרדים חדשים ויש מעל ל-30 עובדים. עשינו המון שינויים גם בתוך ההיכל. אני הייתי הראשון שהביא את הלדים למגרשי הכדורסל, ניסיתי להגדיל את ההכנסות, אז הכנסתי את הלדים והקובייה כדי לתת פלטפורמות חדשות. הבאתי את מכבי, בעזרת הבעלים המדהימים שהפכו למשפחה, למקומות חדשים. בארבע השנים האחרונות אין למכבי הישגים בתחום המקצועי, ובכל זאת ההיכל מלא ואנשים מביעים בנו אמון. הגדולה שלנו בתקופה המאוד קשה הזאת הייתה שהצלחנו לשמר את ההכנסות. מועדון שהוא לא מכבי ת"א היה יכול לקרוס מזמן. התקציב לא ירד בשנים האחרונות. מה שכן השתנה זה הפערים מבחינת התקציבים בקבוצות אחרות באירופה. ריאל וברצלונה היו משקיעות הרבה פחות לפני כמה שנים".  

 

"הבאתי את מכבי למקומות חדשים". דריקס (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
"הבאתי את מכבי למקומות חדשים". דריקס(צילום: אורן אהרוני)

 

למה תתגעגע הכי הרבה?

״אני מגיל עשר במכבי תל אביב כדורגל וכאישיות זה הכל מכבי. כל מה שיש לי בחיים זה מכבי, זה מפעל החיים שלי והבית שלי. אני באמת רוצה להודות לבעלים על כל השנים האלו ותמיד אהיה שם בשבילם. בשנים האחרונות הבעלים לא תמיד מקבלים את הקרדיט הראוי להם. אלה אנשים שהאוהדים צריכים להיות אסירי תודה שהם מחזיקים את מכבי ברמות הכי גבוהות. בלעדיהם מכבי תל אביב לא הייתה קיימת".  

 

מה היה הרגע הכי מרגש?

״היו לי המון. קשה לי להצביע על רגע אחד, אבל אם בכל זאת צריך להתמקד באחד - אז בהחלט כל השבועיים של נס מילאנו והניצחונות על צסק"א וריאל מדריד. זה היה משהו לא יאומן. מסוג הדברים שאקח איתי לקבר".  

 

הזכייה האחרונה של מכבי ת"א ביורוליג ב-2014 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
הזכייה האחרונה של מכבי ת"א ביורוליג ב-2014(צילום: AFP)

 

מה ההמלצה שלך לבעלים כדי שהמועדון יוכל לחזור להיות בקדמת הבמה באירופה?

"אני לא אוהב לדבר על זה בתקשורת. את מה שהיה לי להמליץ כבר אמרתי להם".  

 

ובכל זאת?

"במכבי יש כמה בעלי מניות שמחזיקים בקבוצה, ובאמת כולם באים מאהבה. זה לא ביזנס רגיל. מצד אחד זה מבורך, מצד שני צריך להיות בן אדם אחד שיוביל. צריך שתהיה היררכיה ברורה. לדעתי המנכ"ל, או כל בעל תפקיד אחר שיחליט, צריך להיות זה שמקבל את כל ההחלטות. את מי הוא ממנה שיבנה את הסגל, מי יהיה המאמן ומי יהיה המנהל המקצועי. אותו אחד צריך להקצות לכל הנוגעים בדבר תקציב והם צריכים לעבוד לפיו. יש שיפור בשנים האחרונות בנושא הזה, אבל צריך לקחת את זה למקומות ברורים יותר. זה יעזור למכבי לחזור להצלחות של פעם, אבל עדיין הסביבה באירופה יותר קשה ותחרותית עם תקציבים יותר גדולים, ככה שמכבי צריכה להמציא את עצמה מחדש".  

 

נראה את המועדון זוכה שוב ביורוליג?

"הקבוצה קודם כל צריכה להגיע ל-8 הגדולות של אירופה. ברגע שזה יקרה ותהיה את האופציה להעפיל לפיינל פור, אין שום סיבה שלא". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
אלי דריקס
צילום: עוז מועלם
מומלצים