שתף קטע נבחר

3 נבחרות ב-4 חודשים: סיפורן של דניאל קארש וגילי אייזנר

אחרי שהופיעו הקיץ עם נבחרת הנערות והעתודה, צמד הגארדיות בנות ה-18 ילבשו הערב (19:00) את המדים הכחולים-לבנים של נבחרת הנשים - בפתיחת קמפיין מוקדמות היורובאסקט מול שבדיה. קארש: "כבוד גדול", אייזנר: "תמיד יש לי כוח לשחק כדורסל"

דניאל קארש וגילי אייזנר בנות ה-18 יכולות להתהדר בהישג מרשים. השתיים הן אולי היחידות ביבשת שיופיעו בשלוש נבחרות שונות תוך פחות מארבעה חודשים.

 

בתחילת יולי עזרו לנבחרת הנערות להישאר בדרג א', כעבור חודש לבשו את המדים הלבנים-כחולים של נבחרת העתודה ביורובאסקט והערב (חמישי, 19:00) יפגשו עם נבחרת הנשים את שבדיה במסגרת מוקדמות אליפות אירופה.

 

אייזנר וקארש (צילום: עוז מועלם)
אייזנר וקארש. ציון דרך יוצא דופן(צילום: עוז מועלם)
 

קארש ואייזנר הן לא רק הנציגות היחידות של הפועל ראשל"צ בנבחרת הנשים, אלא גם השחקניות הצעירות ביותר בסגל (שגם ככה הכי צעיר באירופה), אשר יפתח הערב את קמפיין המוקדמות. משחק הפתיחה זימן לישראל את אחת היריבות הקשות שאפשר לקבל - מי שסיימה שישית באליפות אירופה האחרונה. הנבחרת השלישית בבית היא מונטנגרו, שגם היא משוכה לא פשוטה. הראשונה מהבית הזה, יחד עם חמש הסגניות הטובות ביותר מתשעת הבתים, יעלו לאליפות אירופה שתיערך בקיץ 2021 בצרפת ובספרד.

 

כמה קשה להופיע בשלוש נבחרות בתקופה כזו קצרה? קארש (1.74 מ') ואייזנר (1.75), שהתגייסו לאחרונה לצה"ל, ממש לא רואות בזה מעמסה. להיפך.

 

"תמיד יש לי כוח לשחק כדורסל", צוחקת אייזנר. "גם בהפועל ראשל"צ היו לנו עונות מאוד עמוסות, עם כמה משחקים בשבוע. אז אין לי בעיה להתמודד עם אינטנסיביות כזאת". קארש מוסיפה: "מצד אחד, כמובן שזה קשה ויוצר עומס גדול. מצד שני, זה כבוד בשבילי לייצג את מדינת ישראל".

 

אייזנר וקארש (צילום: עוז מועלם)
הצעירות ביותר בסגל. אייזנר וקארש(צילום: עוז מועלם)
 

 

הופתעתן שאתן גם חלק מהסגל הסופי של הנבחרת הבוגרת?

אייזנר: "את האמת, לא ידעתי מה יהיה אבל אני שמחה מאוד להיות חלק מהסגל הסופי".

 

קארש: "זה מאוד מרגש ואחד החלומות שלי מאז שהייתי קטנה".

 

נבחרת ישראל עברה מתיחת פנים רצינית ואחרי שנים ארוכות בו הובילו את הנבחרת שי דורון, קטיה לויצקי, אלישייה קלארק, נעמה שפיר,שירן צעירי, דניאל דיאמנט ורוני בן נון, הפעם יש סגל צעיר מאוד, עם ארבע שחקניות שבקיץ הקרוב עוד ישחקו עם נבחרת העתודה.

 

לויצקי, קלארק ודיאמנט. כבר לא חלק מהסגל (צילום: איגוד הכדורסל) (צילום: איגוד הכדורסל)
לויצקי, קלארק ודיאמנט. כבר לא חלק מהסגל(צילום: איגוד הכדורסל)
  

 

"זה נכון שזאת נבחרת צעירה ויש חילופי דורות. אבל הנבחרת מורכבת מהרבה שחקניות טובות ואני בטוחה שנעשה הכל כדי לנצח", מבטיחה אייזנר. קארש: "השנה הוותיקות עזבו והבמה ניתנה לנו הצעירות. זה שאנחנו צעירות נותן לנו יתרון כדי להתגבש כנבחרת לאורך השנים. נצטרך להביא את היתרונות שלנו באנרגיות, בריצה המהירה כדי לנצח".

 

ומה המטרה של השתיים? "לרכוש ניסיון ולהצליח להביא את עצמי לידי ביטוי כדי שאוכל לעזור לנבחרת לנצח", טוענת אייזנר. קארש מסכמת: "המטרה שלי לשחק מול קבוצות עם בנות שמשחקות ביורוליג".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
דניאל קארש, גילי אייזנר
צילום: עוז מועלם
מומלצים