שתף קטע נבחר

יו"ר המינהלת לראש עיריית רעננה: לא להפלות את קבוצת הנשים

על פי מכתבה של הילה קניסטר בר-דוד, בדיקה העלתה כי בעוד מכבי רעננה גברים שבלאומית זוכה לתקציב בסך 1.2 מיליון שקל לעונה - קבוצת הנשים של המועדון, המשחקת בליגת העל, מתוצבת ב-567 אלף שקל בלבד. העירייה מסרה בתגובה: "החישוב של גובה התמיכות הינו שקלול של מספר פרמטרים"

יו"ר מינהלת ליגת העל לנשים, הילה קניסטר בר-דוד, פנתה אתמול במכתב לראש עיריית רעננה, חיים ברוידה, בדרישה להשוות את תקציבי קבוצת הנשים בכדורסל בעירו לאלו של קבוצת הגברים.

 

על פי מכתבה של יו"ר המנהלת, בדיקת היועץ המשפטי של המנהלת (עו"ד אורי כהנא) העלתה כי בעוד מכבי רעננה גברים שבלאומית זוכה לתקציב בסך 1.2 מיליון שקל לעונה, קבוצת הנשים של המועדון, המשחקת בליגת העל, זוכה לתקציב נמוך יותר בכ-50 אחוז, אשר אף קוצץ לאחרונה והועמד על 567 אלף שקל.

 

עדני דגן  (צילום: עודד קרני, באדיבות מינהלת הנשים)
עדני דגן. הקבוצה שלו מקבלת תקציב נמוך משל הגברים(צילום: עודד קרני, באדיבות מינהלת הנשים)

 

"אני רואה חשיבות רבה בשיתוף פעולה מלא בין ראשי הערים למנהלת ולקבוצות", כתבה קניסטר בר-דוד. "אבקשך לתת את הדעת על הסוגיה ולשנות את נוסח מבחני התמיכה באופן מיידי, למבחנים שוויוניים יותר, אשר לא ינקטו באפליה כלפי קבוצת כדורסל הנשים בעיר רעננה".

 

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "עיריית רעננה מעניקה תמיכות הן לקבוצת כדורסל נשים והן לקבוצת הגברים. החישוב של גובה התמיכות הינו שקלול של מספר פרמטרים הנלקחים בחשבון. קבוצת כדורסל נשים מקבלת מהעירייה תמיכה על סך 695,000 שקל ולא 567,000 כפי שנכתב במכתב. תוספות של 108,000 שקל ועוד 20,000 שקל הן מקבלות דרך מנהל הספורט, כך שבפועל הסכום מגיע ל 695,000. קבוצת הגברים הבוגרים קבלה תמיכה על סך 1,080,000 שקל ולא 1,210,000 כפי שהם ציינו. קבוצת הנשים מקבלת מימון חיצוני ממנהלת הליגה לכדורסל על סך 400,000 שקל לעומת הגברים שמקבלים 55,000 שקל.

 

"נתון זה חשוב מאד בהתחשב בעובדה שלעירייה תקציב מוגבל למימון כל הקבוצות בעיר והמימון החיצוני (לא מפרסום או חסויות) הוא נתון שנלקח בחשבון בעת חלוקת התמיכות. משך הליגה: הליגה הסדירה לנשים בכדורסל מתחילה בסוף אוקטובר ומסתיימת בתחילת פברואר, כלומר 4 חודשים לעומת הליגה הלאומית גברים שמתחילה בסוף אוקטובר ומסתיימת בתחילת אפריל, כלומר 6 חודשים. זו סיבה נוספת לשוני בחלוקת התמיכות. לגבי משך הליגה: הליגה הסדירה לנשים בכדורסל מתחילה בסוף אוקטובר ומסתיימת בתחילת פברואר, כלומר 4 חודשים לעומת הליגה הלאומית גברים שמתחילה בסוף אוקטובר ומסתיימת בתחילת אפריל, כלומר 6 חודשים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: באדיבות איגוד הכדורסל
הילה קניסטר בר-דוד
צילום: באדיבות איגוד הכדורסל
מומלצים