שתף קטע נבחר

צילום: שאול גולן

משרד הבריאות אישר לבאסקוניה להיכנס לישראל

הקבוצה הספרדית, שתשחק ביום חמישי בהיכל מנורה מבטחים מול מכבי ת"א, תיכנס תחת מגבלות. המשנה למנכ"ל משרד הבריאות: "באסקוניה תבוא בתנאים מיוחדים. יש אפשרות לארח עד 5,000 אוהדים, ואם לא יצליחו להתארגן - ישחקו ללא קהל"

 

ההנחיות החדשות של משרד הבריאות בנוגע להתמודדות עם הקורונה הכניסו את מכבי ת"א לסחרחורת. הערב (שני) הצהובים נשמו לרווחה: משרד הבריאות אישר לבאסקוניה להיכנס לישראל תחת מגבלות מרגע הגעת הקבוצה לארץ ועד עזיבתה בסיום המשחק, שאמור להיערך ביום חמישי (21:05) בהיכל מנורה מבטחים.

 

כל העדכונים על נגיף הקורונה - העמוד המיוחד של ynet

 

באסקוניה מגיעה ממדינה שכניסת אזרחים זרים ממנה אסורה, ומעיר (ויטוריה) שבה מוקד התפרצות משמעותי. אם לא די בכך, רק אתמול אירחה באסקוניה את טנריפה בליגה הספרדית, במשחק שבו צפו יותר מ-8,000 איש. במכבי ת"א שקלו תחילה להעביר את המשחק לבלגרד, אך יקיימו אותו כאמור בתל אביב. "הם יבואו בתנאים מיוחדים שלא ניתן לשמור לכל מי שמגיע מספרד", הסביר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופסור איתמר גרוטו.

 

קווינסי אייסי נגד טורניקה שנגלייה (צילום: גטי אימג'ס)
שנגלייה מול אייסי במשחק הראשון בספרד(צילום: גטי אימג'ס)

 

במתווה שאישר משרד הבריאות, בשיתוף עם משרד התרבות והספורט ומכבי ת"א, הוחלט שבאסקוניה תוכל להגיע לישראל ביום רביעי בטיסת צ'רטר מיוחדת, תרד מהמטוס ישירות לאוטובוס שיחכה לה על המסלול, בזמן שרופא הקבוצה ימדוד חום לכל אחד מאנשי מהצוות והשחקנים. עלות של טיסה כזאת גבוהה יותר מטיסה רגילה, ולכן ייתכן שהיורוליג ומכבי ת"א ישתתפו במימון. באסקוניה לא תתאמן בהיכל ביום שלפני המשחק ולא תקיים מסיבת עיתונאים, אלא תגיע לאולם רק לצורך המשחק עצמו.

 

מעבר לכך, וכאן טמונה הבעיה הגדולה יותר, באסקוניה חייבת להיות מבודדת מכל אדם לכל אורך שהותה בישראל. זה מבצע מורכב במיוחד, מאחר שבית המלון שיארח את הספרדים יצטרך להקצות להם קומה שלמה, וכל אנשי הצוות שיקבלו את פניהם יצטרכו להגיע לעבודה עם חליפות מיוחדות ומסכות. ייתכן גם שאחרי הביקור יהיה צורך בחיטוי המלון כולו. נכון לרגע זה, במכבי ת"א לא הצליחו עדיין למצוא מלון שיסכים לעשות זאת, בין השאר מאחר שאירוח קבוצה שמגיעה ממוקד התפרצות עלול להרתיע את יתר האורחים. בקבוצה גם מחפשים מלון קטן שניתן יהיה לסגור את כולו עבור הקבוצה.

 

היכל מנורה מבטחים (צילום: ראובן שוורץ)
הצופים בכלל יורשו להגיע למשחק בחמישי?(צילום: ראובן שוורץ)

 

5,000 אוהדים או בלי קהל?

סוגייה מרכזית נוספת היא כמות הצופים שיורשו להיכנס למשחק. בעקבות ההנחיות החדשות, ובניגוד להוראות שחלו במשחק אתמול בין הפועל ירושלים למכבי ת"א בארנה (מכסה של 9,000 צופים), ביום חמישי ניתן יהיה להכניס רק 5,000 אוהדים. הדבר מערים קשיים רבים על מכבי ת"א, מאחר שיש לה 9,000 מינויים. המועדון יצטרך להחליט מי נכנס ומי לא או לוותר לחלוטין על האוהדים ולקיים את המשחק ללא קהל, אלא אם יצליח לשכנע את משרד הבריאות לחרוג מההנחיות שלו. הנימוק המרכזי של הצהובים הוא העובדה שההיכל בנוי משתי טבעות מופרדות, עליונה ותחתונה, שתכולת כל אחת מהן בסביבות 5,000 צופים, אבל נכון לעכשיו נראה כי יהיה להם קשה להפוך את ההחלטה.

 

"יש למכבי ת"א אפשרות לארח עם 5,000 אוהדים, ואם לא יצליחו להתארגן - הם ישחקו ללא קהל", הסביר גרוטו. לדבריו, הבוקר ניתנה להתאחדות לכדורגל האפשרות לקיים את משחק הגביע בין מכבי חיפה להפועל באר-שבע עם 5,000 אוהדים, אבל לאור לוחות הזמנים הצפופים והעובדה שכבר נרכשו כ-20 אלף כרטיסים למשחק – הוחלט לבסוף לקיים אותו ללא קהל. זו גם הברירה העומדת כרגע בפני מכבי ת"א.

 

איתמר גרוטו ()
"יש למכבי אפשרות לארח עם 5,000 אוהדים". גרוטו

 

כזכור, בשבוע שעבר, שעות ספורות לפני המשחק מול אנאדולו אפס, הודיע משרד הבריאות על הגבלת קהל של 5,000 צופים. עד לקיום המשחק עצמו, במכבי ת"א לא הוציאו שום הודעה או הבהרה לציבור ולקהל שלהם כיצד יתנהל המשחק. הדבר תרם להפצת דיסאינפורמציה רבה, שהובילה לכך שרק 3,300 איש התייצבו מחוץ לאולם. רבע שעה לפני פתיחת המשחק, לאור העובדה שבחוץ היו פחות מ-5,000 צופים, החליטו במשטרה לאפשר את כניסתם. הדבר עורר כעס רב בקרב מינויים רבים שהחליטו להישאר בבית. קשה להאמין שמכבי ת"א תחזור על ההתנהלות הזאת במשחק מול באסקוניה.

 

מכבי ת"א בחרה לא להגיב לידיעה


פורסם לראשונה 09/03/2020 13:29

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גטי אימג'ס
יובל זוסמן
צילום: גטי אימג'ס
מומלצים