שתף קטע נבחר

ליגת העל לנשים הופסקה: מכבי ר"ג הוכרזה כאלופה

ראשי מינהלת הנשים, האיגוד והקבוצות החליטו לסיים את העונה. החבורה של עדן ענבר, שסיימה את הבית העליון במקום הראשון, הוכתרה כאלופה. הוקפאו הירידות, הצעה: לקיים את משחקי חצי וגמר גביע המדינה בתחילת העונה הבאה

ליגת העל לנשים בכדורסל היא הראשונה בארץ שהופסקה לאלתר בשל התפשטות נגיף הקורונה. בתום דיון מיוחד, ובעקבות הוראות משרד הבריאות ומשרד התרבות והספורט, החליטה מינהלת ליגת העל, בראשותה של הילה קניסטר בר דוד, להקפיא את עונת 2019/2020 ולסיים את פעילותה.

 

ההחלטה התקבלה בדיון משותף עם ראשי איגוד הכדורסל בהשתתפות היו"ר עמירם הלוי, המנכ"ל יעקב בן שושן והגזבר נאור גלילי ובהסכמה טלפונית עם ראשי קבוצות ליגת העל. "ההחלטה נפלה מתוך דאגה ואחריות לבריאות השחקניות, המאמנים והצוותים המקצועיים", נכתב בהודעת המינהלת.

 

עדן ענבר (צילום: קובי אליהו, באדיבות מינהלת הנשים)
ענבר. שוב אלוף(צילום: קובי אליהו, באדיבות מינהלת הנשים)

 

עוד סוכם כי הקבוצה שסיימה במקום הראשון בטבלת הליגה, בתום הבית העליון, מכבי עירוני רמת גן, תוכרז כאלופת המדינה. עבור רמת גן (לשעבר רמת חן) תהיה זו אליפות ראשונה בהיסטוריה. מכבי אשדוד סיימה כסגנית.

 

לגבי היורדת ללאומית, הוחלט להקפיא את הירידות והפועל פתח תקווה תישאר בליגה עונה נוספת. סוכם עוד שהקבוצה שתסיים במקום הראשון בליגה הלאומית תהיה זכאית לשחק בעונה הבאה בליגת העל, ואם אכן תצטרף יהיו בליגת העל לנשים בכדורסל 11 קבוצות.

 

הילה קניסטר בר דוד (צילום: ספי מגריזו, מינהלת הנשים)
קניסטר בר דוד. הוחלט כי אין יורדת(צילום: ספי מגריזו, מינהלת הנשים)

 

עוד סוכם כי מינהלת ליגת העל לנשים תמליץ בפני הנהלת איגוד הכדורסל לקיים את משחקי חצי גמר וגמר גביע המדינה לנשים, שהיו אמורים להיערך השבוע, בתחילתה של עונת המשחקים הבאה.

 

בר דוד סיכמה עם ניר אלון, יו"ר ארגון השחקנים, כי השחקניות הישראליות ייצאו לחופשה ללא תשלום בגלל הסיום המוקדם של העונה, כדי שיוכלו לקבל את החזר שכרם עד סוף העונה מביטוח לאומי.

 

"בספורט אין תמיד צדק ואין מגיע אבל אם היה, אז ראוי שהעונה הזו תסתיים באליפות שלנו", סיפר מאמן ר"ג, עדן ענבר. "מגיע לשחקניות, לכל הצוות ולאורה גלזר. לא כך רצינו שהעונה תסתיים אבל לא יכולנו לעשות יותר מאשר לסיים ראשון את הליגה הסדירה ואת הבית העליון. זו אינה אליפות של שמפניה וגזירת רשתות אבל בהחלט יש סיפוק גדול מהדרך. אני מברך ומודה לכל מי שהיה לו חלק והכי חשוב מאחל לכולם בריאות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עודד קרני, מינהלת הנשים
טל לב, אליסון הייטאוור
צילום: עודד קרני, מינהלת הנשים
מומלצים