שתף קטע נבחר

ג'וקוביץ' ברבע הגמר, מוגורוסה הודחה

אלוף השנה שעברה לא התקשה מול אלברט ראמוס. הספרדייה הפסידה בשלוש מערכות לקריסטינה מלאדנוביץ' (13) ותיפרד מהתואר שלה. גם נדאל בשמונת האחרונים אחרי עוד טיול. בסיבוב הבא מחכה לרפא קארניו בוסטה, שהדהים את ראוניץ' בחמש מערכות

 

האלופה הולכת הביתה. מוגורוסה מאוכזבת (צילום: AFP) (צילום: AFP)
האלופה הולכת הביתה. מוגורוסה מאוכזבת(צילום: AFP)

 

גם השנה תהיה לנו אלופה חדשה ברולאן גארוס. גרבינייה מוגורוסה (4) אמרה היום (א') יפה שלום לטורניר ולגביע בו זכתה לפני שנה, לאחר שהפסידה בשלוש מערכות לקריסטינה מלאדנוביץ' (13).

 

מוגורוסה נכנעה לצרפתייה לאחר משחק ארוך וצמוד שהסתיים עם 1:6, 6:3, 3:6 בתום שעתיים בדיוק. הספרדייה הציגה יכולת חלשה ורשמה לא פחות מ-33 שגיאות בלתי מחויבות. 

 

שאבה אנרגיות מהקהל. מלאדנוביץ' (צילום: AP) (צילום: AP)
שאבה אנרגיות מהקהל. מלאדנוביץ'(צילום: AP)

 

המנצחת הגדולה אמרה בסיום: "היו הרבה עליות וירידות, אבל אני אוהבת לשחק כאן, יש פה אווירה נהדרת. זה היתרון שיש לנו שאנחנו משחקים כאן בבית, אבל יש גם הרבה לחץ ואני מקווה להמשיך ככה גם במשחק הבא".

 

בינתיים אצל הגברים, אלוף השנה שעברה, נובאק ג'וקוביץ' עדיין כאן. רגע לפני שהחשכה ירדה על רולאן גארוס, הסרבי הצליח לסיים את משחקו מול אלברט ראמוס (19) הספרדי ולעלות לרבע הגמר השמיני שלו ברציפות בפריז עם 6:7 (5), 1:6, 3:6.

 

הפעם זה הלך קל יותר. ג'וקוביץ' (צילום: AFP) (צילום: AFP)
הפעם זה הלך קל יותר. ג'וקוביץ'(צילום: AFP)

קל רגליים. הסרבי טס על החימר (צילום: AP) (צילום: AP)
קל רגליים. הסרבי טס על החימר(צילום: AP)

 

נולה, שבסיבוב הקודם כמעט והודח בידי דייגו שוורצמן, הפעם הגיע חד בהרבה ומלבד שובר השוויון במערכה הראשון, לא התאמץ במיוחד. הסרבי יפגוש בסיבוב הבא את המדורג שישי, דומיניק תים מאוסטריה, שגבר בקלות על הוראסיו סבאז'וס הארגנטינאי (65) 1:6, 3:6, 1:6.

 

רפאל נדאל ממשיך לשייט. המדורג רביעי בעולם (שחגג אתמול את יום הולדתו ה-31) ניצח בקלילות את בן ארצו רוברטו באוטיסטה אגוט (18) 1:6, 2:6, 2:6 תוך שעה ו-50 דקות בלבד - ורחוק שלושה משחקים מזכייה עשירית בקריירה בטורניר האהוב עליו. 

 

אי אפשר לעצור אותו. נדאל (צילום: AP) (צילום: AP)
אי אפשר לעצור אותו. נדאל(צילום: AP)

 

נדאל סיפר בסיום: "אני חושב שעל החימר יש לי יתרון עליו ושמח מהאופן שבו שיחקתי. יש לי עוד דברים לשפר. עד עכשיו הכל טוב, אבל אני צריך להיות יותר אגרסיבי. מודה לכולם על הברכות שקיבלתי ליום ההולדת".

 

נדאל עדיין לא איבד מערכה בפריז, והפסיד בסך הכל 20 משחקונים בלבד. בשלב הבא מצפה לו עוד דרבי ספרדי, מול הפתעת הטורניר פאבלו קארניו בוסטה. המדורג 21 בעולם, ששלח הביתה מוקדם יותר את גריגור דימיטרוב, עשה זאת גם מול מילוש ראוניץ' (5 בטורניר). אחרי קרב מייגע של ארבע שעות ו-17 דקות, קארניו בוסטה ניצח 6:4, 6:7, 7:6, 4:6, 6:8.

 

קארניו בוסטה. הפתעת הטורניר (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
קארניו בוסטה. הפתעת הטורניר(צילום: גטי אימג'ס)

לא הולך לשום מקום. נישיקורי (צילום: EPA) (צילום: EPA)
לא הולך לשום מקום. נישיקורי(צילום: EPA)

 

גם המדורג תשיעי קיי נישיקורי היפני עבד קשה מאוד מול הכישרון הדרום קוריאני היון צ'אנג (67) לפני שניצח אותו בעור שיניו 5:7, 4:6, (4) 7:6, 6:0, 4:6, במשחק שנמתח על פני יומיים בגלל הגשם שהחל לרדת אתמול אחר הצהריים.  בשלב הבא מחכה לנישיקורי פרננדו ורדסקו הוותיק, שהדיח בסיבוב הראשון את אלכסנדר זברב.

 

הדרבי הצרפתי בין גאל מונפיס (16 בעולם) לרישאר גאסקה (25), שהחל אתמול ונמשך היום בגלל מזג האוויר, הסתיים בפרישה של גאסקה במצב של (5) 7:6, 5:7, 4:3 לרעתו בגלל כאבים שחש בשריר הירך האחורי. קארן חצ'אנוב הרוסי (53) הרשים מאוד עם ניצחון יוקרתי על ג'ון איסנר האמריקני (22) - 6:7 (1), 3:6, (5) 7:6, 6:7 (3).

 

נשים: ווזניאקי חזרה לרבע הגמר

אצל הנשים הראשונה שחגגה את מקומה בין שמונה האחרונות הייתה קרוליין ווזניאקי (12 בעולם), שניצחה את סבטלנה קוזנצובה הרוסייה (9) 1:6, 6:4, 2:6 אחרי שעתיים ודקה. הדנית, שדורגה בשיאה במקום הראשון בעולם, נעזרה ב-41 שגיאות לא מחויבות של יריבתה והעפילה לרבע הגמר של הטורניר לראשונה מאז 2010.

 

קרולינה פלישקובה היא לא חובבת חימר גדולה, מה שלא מנע ממנה לעלות לשמינית הגמר. הצ'כית, המדורגת שלישית בעולם, ניצחה את קרינה וויטהופט הגרמנייה (73) 5:7, 1:6.

 

שוב ברבע הגמר. ווזניאקי (צילום: AFP) (צילום: AFP)
שוב ברבע הגמר. ווזניאקי(צילום: AFP)

 

גם המדורגת שישית ואחת השחקניות הלוהטות בסבב בתקופה האחרונה, אלינה סביטולינה,

הצטרפה אליה, אחרי שגברה על מגדה לינט הפולנייה (94) 4:6, 5:7. יריבתה הבאה תהיה פטרה מארטיץ' המתקמבקת, שממעמקי המקום ה-290 בעולם שלחה הביתה את המדורגת 19 אנסטסיה סבסטובה עם 1:6, 1:6 מפתיע מאוד.

 

מי שתראה את רבע הגמר מהבית היא ונוס וויליאמס (10), לאחר שהודחה על ידי השווייצרית טימאה באשצ'ינסקי, 7:5, 2:6, 1:6. המנצחת אמרה: "כשהפסדתי את המערכה הראשונה, היה קשה לחזור וזה היה במחשבות שלי, אבל נאבקתי על כל נקודה וזה מה שעזר לי היום".


פורסם לראשונה 04/06/2017 15:41

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
נובאק ג'וקוביץ'
צילום: רויטרס
מומלצים