שתף קטע נבחר

טורניר החלומות: ילנה אוסטפנקו זכתה ברולאן גארוס

100 ל-1, זה היחס שהעניקו סוכנויות ההימורים לזכייה של הלטבית לפני פתיחת הטורניר. אבל אוסטפנקו חזרה מבור ענק בגמר מול סימונה האלפ, ניצחה במרתון של שלוש מערכות ובגיל 20 חגגה תואר ראשון בקריירה

 

בתמונה: אלופת רולאן גארוס. בגיל 20! (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
בתמונה: אלופת רולאן גארוס. בגיל 20!(צילום: רויטרס)
 

תואר ראשון בקריירה לאוסטפנקו (צילום:EPA) (צילום:EPA)
תואר ראשון בקריירה לאוסטפנקו(צילום:EPA)

 

יש כוכבת חדשה לעולם הטניס וקוראים לה ילנה אוסטפנקו. הלטבית שהייתה אלמונית למדי עד לפני חודש, אפילו לעכברי טניס, השלימה היום (ש') רולאן גארוס חלומי וזכתה בתואר ראשון בקריירה לאחר ניצחון 6:4, 4:6, 3:6 בגמר על סימונה האלפ.

 

אוסטפנקו, שחגגה שלשום יום הולדת 20 (מדורגת 47 בעולם), הפכה לטניסאית הצעירה ביותר להניף את התואר בפריז מאז איבה מאיולי (1997). למרות גילה הצעיר, היא עשתה זאת עם הרבה אופי אחרי שפיגרה 6:4, 3:0, 40:0. בנוסף לזה, אוסטפנקו היא היחידה ב-20 השנים האחרונות שהתואר הראשון בקריירה שלה הוא גראנד סלאם, הקודם היה גוסטבו קוורטן הברזילאי שזכה ברולאן גארוס ב-1997 - בדיוק ביום שבו נולדה הלטבית.

 

אוסטפנקו עם הצעצוע החדש (צילום: EPA) (צילום: EPA)
אוסטפנקו עם הצעצוע החדש(צילום: EPA)

 

הכוכבת החדשה. אוסטפנקו (צילום: AFP) (צילום: AFP)
הכוכבת החדשה. אוסטפנקו(צילום: AFP)

הגמר כבר היה לה בכיס. האלפ (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
הגמר כבר היה לה בכיס. האלפ(צילום: גטי אימג'ס)

 

זה הפרס שממתין לאוסטפנקו. הגביע (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
זה הפרס שממתין לאוסטפנקו. הגביע(צילום: רויטרס)

 

השקט שלפני הסערה. אוסטפנקו והאלפ (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
השקט שלפני הסערה. אוסטפנקו והאלפ(צילום: רויטרס)

 

השיאים של אוסטפנקו ממש לא מסתכמים בכך. מלבד העובדה שהיא הלטבית הראשונה שזוכה בגראנד סלאם, היא גם הלא-מדורגת הראשונה להניף את הגביע על החימר בפריז. אגב, לפני הטורניר העניקו סוכנויות ההימורים יחס של 100 ל-1 על זכייה של אוסטפנקו.

 

בדרך לגמר היא עברה לא פחות מארבע מדורגות, כולל סמנתה סטוסור וקרולין ווז'ניאקי, תוך הצגת טניס אגרסיבי ומהנה. היא המשיכה באותה גישה גם בגמר עם 54 ווינרים ו-54 טעויות בלתי מחויבות, לעומת 8 ו-10 בלבד של האלפ.

 

שוברת שיאים. אוסטפנקו (צילום: AFP) (צילום: AFP)
שוברת שיאים. אוסטפנקו(צילום: AFP)

 

מערכה ראשונה: 4:6 להאלפ

אולי לכבוד הגמר השמיים התבהרו, בלי ענן אחד, ואם רצינו לדעת איך הלטבית תרגיש בגמר הראשון שלה, אז היא נתנה תשובה מיידית עם משחקון ראשון ושבירה על האפס. האלפ לא התרגשה, ניצלה את הסרבים השניים של הלטבית, שברה חזרה ועלתה ליתרון 1:2. אוסטפנקו שמרה על ההגשות, כולל ווינר שהקפיץ את הקהל בפיליפ שאטרייה על הרגליים.

 

כדי להבין כמה אוסטפנקו שולטת במשחק, לטוב ולרע, שימו לב לנתון הבא: בחמשת המשחקונים הראשונים, הלטבית השיגה שבעה ווינרים לעומת אחד בודד של האלפ, אבל גם החטיאה יותר מדי ורשמה 10 טעויות לא מחויבות, לעומת אחת בודדת של יריבתה. זה הספיק לה כדי לשבור.

 

מפציצה בכל הזדמנות. אוסטפנקו (צילום: getty images) (צילום: getty images)
מפציצה בכל הזדמנות. אוסטפנקו(צילום: getty images)

מכשפת את הכדור. האלפ (צילום: AFP) (צילום: AFP)
מכשפת את הכדור. האלפ(צילום: AFP)

 

המשחק ההפכפך נמשך. שתי השחקניות התקשו לשמור על מומנטום והסיכונים הגדולים שלקחה אוסטפנקו לא השתלמו לה מספיק, ולכן היתרון שלה שוב לא החזיק מעמד והיא נשברה בשנית ל-3:3. הרומנייה שמרה, אבל אוסטפנקו החזירה אחד משלה.

 

ברגע האמת הטעויות הרבות (23 כאלה במערכה הראשונה!) עלו לאוסטפנקו ביוקר, כשבמשחקון העשירי היא נשברה לאחר טעות נוספת, והמערכה הראשונה הלכה להאלפ עם 4:6 אחרי 37 דקות מרתקות של טניס.

 

פעם זה הולך לה (צילום: AP) (צילום: AP)
פעם זה הולך לה(צילום: AP)

ופעם קצת פחות. אוסטפנקו (צילום: AP) (צילום: AP)
ופעם קצת פחות. אוסטפנקו(צילום: AP)

 

מערכה שנייה: 4:6 לאוסטפנקו

האלפ המשיכה להיות סבלנית גם בפתיחת המערכה השנייה, הצליחה להגיע לכמה כדורים אבודים שתסכלו את אסטפנקו. הרומנייה שמרה פעמיים על ההגשות וגם השיגה שבירה בדרך ל-0:3 מבטיח. אחרי שהאלפ כבר הובילה 0:40 במשחקון הבא, אוסטפנקו הראתה שאסור להספיד אותה כל כך מהר והצילה שלוש נקודות שבירה. בהמשך השיגה שבירה משלה וחזרה ל-3:3.

 

המומנטום של אוסטפנקו נמשך ובמשחקון השביעי היא כבר עלתה ל-15:40 על ההגשות של האלפ. את שתי ההזדמנויות הראשונות אוסטפנקו לא ניצלה, אך בסופו של דבר היא שברה, השלימה רצף של ארבעה משחקונים לטובתה ועלתה ל-3:4. הלטבית התגברה על שבירה של האלפ, עם אחת נוספת משלה, וכפתה מערכה מכרעת אחרי ניצחון 4:6.

 

גם לה יש עוצמות. האלפ בפעולה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
גם לה יש עוצמות. האלפ בפעולה(צילום: AFP)

 

מערכה שלישית: 3:6 לאוסטפנקו

במערכה השלישית המתח הפך למשמעותי במיוחד ושתי הטניסאיות נזהרו מטעויות. בסופו של דבר האלפ הצליחה לשבור ראשונה ולעלות ל-1:3, אבל גם הפעם אוסטפנקו הגיבה מיד עם שבירה משלה. ברגע האמת, אוסטפנקו התעלתה, שברה שוב והמשיכה לתואר בכורה בקריירה אחרי שעתיים ושתי דקות.


פורסם לראשונה 10/06/2017 15:51

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גטי אימגס
ילנה אוסטפנקו
צילום: גטי אימגס
מומלצים