שתף קטע נבחר

אוסטפנקו: "מאושרת, זה חלום שמתגשם"

הלטבית בת ה-20, שהדהימה את עולם הטניס, סיפרה לאחר הזכייה ברולאן גארוס: "אני עדיין לא מאמינה. מאז שאני ילדה צפיתי בטורניר והנה עכשיו זכיתי בו". האלפ שהפסידה בגמר והחמיצה גראנד סלאם ראשון בקריירה: "זה יום קשה, הבטן שלי עוד מתהפכת"

מי היה מאמין לפני שבועיים שילנה אוסטפנקו תזכה ברולאן גארוס? כנראה שגם היא לא דמיינה שזה יקרה. אפילו סוכנויות ההימורים נתנו לאפשרות הזאת יחס של 100 ל-1. היום (ש') הבלתי ייאמן קרה והלטבית המדורגת 47 בעולם עשתה זאת יומיים לאחר יום הולדתה ה-20.

 

הדרך המדהימה שלה לתואר הושלמה בניצחון 6:4, 4:6, 3:6 על סימונה האלפ הרומנייה שהייתה מרחק נגיעה מגראנד סלאם ראשון בקריירה. אוסטפנקו שברה לא מעט שיאים, והזכייה ברולאן גארוס היא למעשה התואר הראשון שלה. האחרון שעשה זאת היה גוסטבו קוורטן הברזילאי ב-1997, שזכה גם כן ברולאן גארוס, בדיוק ביום שבו הלטבית נולדה. 

 

אוסטפנקו. ילדת פלא (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
אוסטפנקו. ילדת פלא(צילום: רויטרס)
 

"אני עדיין לא מאמינה שאני אלופת רולאן גארוס בגיל 20", סיפרה אוסטפנקו הנרגשת בסיום. "אני מאוד אוהבת להיות כאן והשבועיים האחרונים היו מדהימים. אני מכירה את ההיסטוריה ויודעת שגוסטבו קוורטן זכה ביום שנולדתי בתואר הראשון שלו בקריירה". 

 

"פשוט אין לי מילים", המשיכה הלטבית. "זה החלום שלי ואני מאוד מאושרת עכשיו. מאז שהייתי ילדה תמיד צפיתי בטורניר, והנה עכשיו אני כאן וזכיתי בתואר. נהניתי כל כך. אני מודה לכולם על התמיכה, בעיקר לאמא שלי וגם לכל מי שתמך בי בשבועות האחרונים. ידעתי שסימונה היא טניסאית חימר נהדרת ושהולך להיות לי קשה נגדה. אני מקווה שיהיו לה עוד גמרים רבים והיא תנצח בהם".

 

אוסטפנקו. "חלום שמתגשם" (צילום: גטי אימגס) (צילום: גטי אימגס)
אוסטפנקו. "חלום שמתגשם"(צילום: גטי אימגס)

אוסטפנקו. "עדיין לא מאמינה" (צילום: AFP) (צילום: AFP)
אוסטפנקו. "עדיין לא מאמינה"(צילום: AFP)

 

על המשחק עצמו סיפרה: "רק רציתי להמשיך להיות אגרסיבית ולהוציא לפועל את התוכנית שלי. הצלחתי לשחק נהדר וגם כשהייתי בפיגור נאבקתי על כל כדור. ידעתי שרק ככה אני אוכל לחזור למשחק ולסיים אותו כמו שצריך. ידעתי שגם אם אפסיד, אני עוד צעירה ויש לי הרבה מה ללמוד מזה. לכן הייתי משוחררת והצלחתי לחזור".  

 

סימונה האלפ המאוכזבת, שכבר הובילה 4:6, 0:3, 0:40, והחמיצה הזדמנות לעלות למקום הראשון בעולם, אמרה בסיום: "אני רוצה להודות לקהל שתמך בי לאורך כל הזמן הזה. אני מאוד מאוכזבת ועצובה. היה לי טורניר גדול ונהניתי בגמר השני שלי. זאת התנסות טובה ואני מקווה ללמוד מכך להמשך".

 

האלפ. "יום קשה עבורי" (צילום: AFP) (צילום: AFP)
האלפ. "יום קשה עבורי"(צילום: AFP)

 

"זה יום קשה מבחינתי, אבל אני אומרת לכל הצוות שלי שאנחנו נמשיך לעבוד קשה ונמשיך להאמין, כי זה עוד יגיע. הבטן שלי עוד מתהפכת מהגמר הזה. יכול להיות שאני עוד לא מוכה לזכות בגראנד סלאם. אני מקווה עוד לחזור לגמר לכאן ולזכות".

 

האלפ אמרה לאוסטפנקו: "אני מברכת את ילנה, מגיע לה כל הקרדיט על מה שעשתה כאן, זה פשוט דבר גדול. אני ממליצה לילנה שתמשיך ליהנות מטניס, ולהיות מאושרת כי את עדיין ילדה".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים