שתף קטע נבחר

 צילום: גטי אימג'ס

נובאק ג'וקוביץ' עלה לרבע גמר ווימבלדון

המדורג שני בטורניר ניצח את אדריאן מנארינו הצרפתי (51 בעולם) 2:6, 6:7, 4:6 במפגש שנדחה ביממה. בשלב הבא הוא יפגוש את תומאש ברדיך. במהלך המשחק נזקק הסרבי לטיפול בעקבות כאבים בכתפו

נובאק ג'וקוביץ' עלה היום (ג') לרבע גמר ווימבלדון לאחר שגבר על אדריאן מנארינו 2:6, 6:7, 4:6 במגרש המרכזי. בשלב הבא יפגוש הסרבי את תומאש ברדיך (15 בעולם), שהדיח בחמש מערכות את דומיניק תים בשמינית הגמר. ג'וקוביץ' הראה עליונות אבל לא הביס את היריב באופן חד-צדדי כפי שהיה מצופה ממנו בזמנים יפים יותר.

 

 

נולה, המדורג שני בטורניר, מנסה כזכור לצאת סוף-סוף מהמשבר שכלל חילופי מאמנים ואובדן המקום הראשון בדירוג העולמי. מולו מתייצב הצרפתי בן ה-29 (51 בעולם), שעבד קשה לאורך הטורניר וניצח בחמש מערכות בשני הסיבובים הקודמים, מול גאל מונפיס ויויצ'י סוגיטה. החדשות המדאיגות בקשר אליו קשורות לכתף שלו: ג'וקוביץ' נזקק לטיפול פיזיותרפי מספר פעמים בגלל כאבים בכתפו הימנית.

 

ג'וקוביץ'. רק שיישאר בריא (צילום: EPA) (צילום: EPA)
ג'וקוביץ'. רק שיישאר בריא(צילום: EPA)


מנארינו. עבד קשה להגיע למעמד (צילום: EPA) (צילום: EPA)
מנארינו. עבד קשה להגיע למעמד(צילום: EPA)

 

המשחק אמור היה להתקיים אתמול, אבל לאחר המתנה ארוכה הוא נדחה ביום בעקבות התארכות המשחק יוצא הדופן שבו ניצח ז'יל מולר את רפאל נדאל. ג'וקוביץ' אמר בסיום: "היה לשנינו יום ארוך של המתנה לקראת המשחק, אבל ככה זה פה. עלינו היום למגרש המרכזי עם גג וידענו שגם אם יירד גשם נשלים את המשחק. אני שמח שזה נגמר וכבר מצפה למשחק הבא".

 

"עדיין לא איבדתי מערכה בעונת הדשא ואני ממש מרגיש טוב על המגרש", הוא הזכיר. "יש לי המון מוטיבציה להגיע הכי רחוק שאפשר בטורניר הזה, זה אחד הטורנירים המועדפים עליי בעולם. יש לי כבר פציעה שאני סוחב, אבל זה משהו שאני מתמודד איתו ומקווה שזה ישתפר לפני המשחק הבא".


"יש לי המון מוטיבציה". נובאק ג'וקוביץ' (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
"יש לי המון מוטיבציה". נובאק ג'וקוביץ'(צילום: gettyimages)

 

במהלך המשחק ג'וקוביץ' התרגז ממצבו הירוד של הדשא במגרש. "הדשא לא טוב השנה, אבל יש כאן את האנשים הכי טובים שמטפלים בו. יש מגרשים יותר טובים, אבל השנה כנראה שמזג האוויר השפיע ויש גם שחקנים נוספים שמתלוננים", אמר בסיום.

  

מהלך המשחק

מערכה ראשונה: 2:6 לג'וקוביץ'

ג'וקוביץ' פתח חזק ועלה ל-0:3 אחרי שמונה דקות בלבד. הוא שבר במשחקון השני שבו מנארינו הרבה לבצע שגיאות בלתי מחויבות ולקח רק נקודה אחת, וגם זה באייס. ג'וקוביץ' שמר על ההגשות ושבר שוב במשחקון השמיני, בו הוא השלים 2:6.

 

פתח חזק. ג'וקוביץ' (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
פתח חזק. ג'וקוביץ'(צילום: רויטרס)

 

מערכה שנייה: 6:7 לג'וקוביץ'

בתחילת המערכה זה נראה כהמשך ישיר לזו הראשונה וחלק מיום בפארק של ג'וקוביץ'. הסרבי שוב עלה ל-0:3 מהיר, אלא שאז הצרפתי התעורר ובמשחקון השביעי הוא גם השיג את השבירה המיוחלת. המערכה נשלחה לשובר שוויון צמוד במיוחד, ולמרות העובדה שמנארינו השיג מיני ברייק ראשון, ג'וקוביץ' חזר וחילץ 5:7 בעקבות עוד טעות של מנארינו.

 

מערכה שלישית: 4:6 לג'וקוביץ'

מנארינו שמר על ההגשות שלו בפתיחת המערכה. ג'וקוביץ' נראה עצבני ממצב הדשא, אבל שמר על קור רוח בזמן המשחקונים וגם הצליח להשיג שבירה בדרך ל-1:3. הסרבי קיבל טיפול רפואי אחרי שחש כאבים בכתפו. במצב של 3:4 קרא הסרבי שוב לפיזיותרפיסט כדי לטפל בכתף הימנית שלו. הצרפתי הראה סימני מאבק אבל ג'וקוביץ' שמר על ההגשות שלו בדרך ל-4:6 בסיום.

 

אדריאן מנארינו מאוכזב (צילום: AFP) (צילום: AFP)
אדריאן מנארינו מאוכזב(צילום: AFP)

 


פורסם לראשונה 11/07/2017 15:30

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: gettyimages
נובאק ג'וקוביץ'
צילום: gettyimages
מומלצים