שתף קטע נבחר

אליפות ארה"ב: דל פוטרו הדיח את פדרר ברבע הגמר

כל העולם קיווה למפגש ראשון אי פעם בין השווייצרי לנדאל בפלאשינג מדו. הארגנטיני (28 בעולם), המנחוס הרשמי של פדרר, קלקל את החגיגה עם 5:7 , 6:3, 6:7 (8), 4:6 ומפגש מול "השור הספרדי" בשלב ארבעת האחרונים של הטורניר

 

כל חובבי הטניס בעולם חיכו למפגש הראשון אי פעם באליפות ארה"ב בין רפאל נדאל לרוג'ר פדרר, רק ששוב זה לא יקרה. ומי אחראי לכך? כן, חואן מרטין דל פוטרו. הארגנטיני הדהים הבוקר (ה') פעם נוספת את המדורג 3 בעולם עם ניצחון בארבע מערכות 5:7, 6:3, 6:7 (8), 4:6 ויפגוש את 'רפא' בשלב ארבעת האחרונים בפלאשינג מדו.

 

 

פדרר הגיע כפייבוריט מול הארגנטיני, המדורג 28 בעולם, אבל לא הצליח לשחק את הטניס השקט והחד שלו. במערכה הראשונה הספיקה שבירה אחת לדל פוטרו כדי לנצח 5:7, בשנייה השווייצרי שיחק טניס מושלם וטייל ל-3:6, אבל בהמשך היה זה הארגנטיני שהעלה את הרמה.

 

זכרונות מ-2009. דל פוטרו (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
זכרונות מ-2009. דל פוטרו(צילום: רויטרס)

 

נפרדו כידידים. דל פוטרו ופדרר (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
נפרדו כידידים. דל פוטרו ופדרר(צילום: רויטרס)

 

לא ערב שיתייק ברזומה. פדרר (צילום: AFP) (צילום: AFP)
לא ערב שיתייק ברזומה. פדרר(צילום: AFP)

 

המערכה השלישית שוב חזרה להיות צמודה. שני הטניסאים שברו כל אחד את הגשת יריבו פעם אחת והגיעו לשובר שיוויון, שם פדרר לא ניצל ארבע נקודות מערכה והפסיד 10:8 בטיי-ברייק דרמטי ומותח. את המערכה הרביעית פתח דל פוטרו עם שבירה אחת במשחקון החמישי, שהספיקה לו בדרך ל-4:6 וניצחון 1:3.

 

כזכור, דל פוטרו קטע את רצף חמש הזכיות של פדרר בארה״ב, עם קאמבק מפיגור 2:1 במערכות בגמר 2009 והלילה שוב הוכיח שהוא קורץ מחומר מיוחד. מאז שהתניע מחדש את הקאמבק בתחילת העונה שעברה, דל פוטרו העניק על מגש לצבא האוהדים המסור והקולני שלו לא מעט רגעי נחת. לצד הזכייה בטורניר שטוקהולם, ההופעה ההרואית שלו בגמר האולימפי מול אנדי מארי והניצחון הכביר עליו בגביע הדייויס באותה שנה, הוא הכניע בחמש מערכות גם את מארין צ'יליץ' באותו מפעל (בדרך לזכייה ההיסטורית של ארגנטינה) והגיע עד לרבע הגמר באליפות ארה"ב הפתוחה.

  

 

ענק. דל פוטרו (צילום: AFP) (צילום: AFP)
ענק. דל פוטרו(צילום: AFP)

 

הפסיד שוב ל"מנחוס" הרשמי שלו. פדרר (צילום: AP) (צילום: AP)
הפסיד שוב ל"מנחוס" הרשמי שלו. פדרר(צילום: AP)

 

זה הספק מרשים לכל הדעות ביחס לכמות הקשיים הפיזיים והמנטליים שאיתם נאלץ להתמודד, שנים שהטילו בספק את היכולת שלו לשרוד טיפוס נוסף וארוך לטופ. אבל כל זה קרה בעונה שעברה. ב-2017 היו לו מעט מדי רגעים כאלה ויותר מדי הפסדים בכבוד, עד טורניר הקסם הנוכחי.

 

לפני המשחק בין פדרר לדל פוטרו נשאל רפאל נדאל את מי הוא מעדיף לפגוש בחצי הגמר, וענה בחיוך: "ברור שאני מעדיף את היריב שיהיה לי יותר סיכוי לנצח, אני לא טיפש". הוא התכוון כמובן שעדיף לו מפגש עם דלפו, אבל כמו שהארגנטינאי נראה הלילה, בכלל לא בטוח שהניצחון בכיס של הספרדי

 

עוד לפני כן, נדאל, כאמור, לא השאיר צ'אנס לילד הרוסי המפתיע, אנדריי רובלב בן ה-19 מהמקום ה-53 בעולם, ופירק אותו 1:6, 2:6, 2:6 בתוך שעה ו-37 דקות. נדאל היה חד וכמעט לא הזיע מול אחד הטניסאים המפתיעים של הטורניר עד כה. בחצי הגמר השני ייפגשו, כידוע, קווין אנדרסון מדרא"פ ופאבלו קארנו-בוסטה הספרדי.

 

שייט לחצי הגמר. נדאל (צילום: AP) (צילום: AP)
שייט לחצי הגמר. נדאל(צילום: AP)

 

לא היום שלו. רובלב (צילום: AFP) (צילום: AFP)
לא היום שלו. רובלב(צילום: AFP)

 

 


פורסם לראשונה 06/09/2017 21:09

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
דל פוטרו ופדרר
צילום: רויטרס
מומלצים