שתף קטע נבחר

אליפות אוסטרליה: פדרר בחצי הגמר

השווייצרי גבר על ברדיך 6:7(1), 3:6, 4:6, ויתמודד מול סנסציית הטורניר, יון צ'ונג (58 בעולם), בשלב הבא. נשים: האלפ ניצחה את פלישקובה, קרבר את מדיסון קיז

 

הספירה לאחור נמשכת. רק עוד שני משחקים נותרו לרוג'ר פדרר (2) כדי להניף תואר גראנד סלאם 20 בקריירה המרשימה והמפוארת שלו. בצהריים (רביעי) עלה השווייצרי לחצי גמר אליפות אוסטרליה אחרי ניצחון 6:7(1), 3:6, 4:6, על תומאס ברדיך הצ'כי (19). בשלב הבא פדרר יתמודד מול יון צ'ונג (58), שגבר מוקדם יותר היום על טניס סנדגרן.

 

פדרר הגיע למשחק כשהוא עדיין לא הפסיד מערכה בטורניר. יריבו פתח טוב יותר וכבר עלה ל-2:5 מבטיח. אבל אי אפשר להספיד את השווייצרי שכפה שובר שוויון בו ניצח 1:7. במערכה השנייה וגם בשלישית שבר בדיוק בזמן כדי לנצח 3:6, 4:6.

 

פדרר. ניצחון בשלוש מערכות (צילום: AFP) (צילום: AFP)
פדרר. ניצחון בשלוש מערכות(צילום: AFP)

ברדיך. היה לו קשה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
ברדיך. היה לו קשה(צילום: AFP)

הסינדרלה

המסע המופלא של צ'ונג באליפות אוסטרליה נמשך. לאחר שהמדורג 58 בעולם הדיח את נובאק ג'וקוביץ' בשמינית הגמר, ועוד קודם לכן את אלכסנדר זברב, המשיך הדרום קוריאני ועלה הבוקר (ד') לראשונה בקריירה לחצי גמר גראנד סלאם. בכך הוא הפך לראשון מארצו שרושם הישג בסדר גודל כזה. 

 

הפעם גבר צ'ונג על האמריקני טניס סנדגרן (97 בעולם), שהציג גם הוא יכולת מצוינת בטורניר אבל נעצר עם 4:6, 6:7(5), 3:6 אחרי שעתיים ו-28 דקות.

 

יון צ'ונג (צילום: AFP) (צילום: AFP)
יון צ'ונג(צילום: AFP)

 

קרבר והאלפ בחצי הגמר

לפני שנתיים הצליחה הגרמנייה אנג'ליק קרבר ללכת עד הסוף באליפות אוסטרליה והניפה את הגביע. אותה עונה הייתה נהדרת עבורה, כאשר היא העפילה לגמר ווימבלדון וזכתה גם באליפות ארצות הברית. הטניסאית המדורגת 16 בעולם רחוקה כעת שני משחקים בלבד מכיבוש היעד הראשון לאחר שגברה על האמריקאית מדיסון קיז (20 בעולם), 1:6, 2:6 תוך 51 דקות בלבד ועלתה לחצי הגמר.

 

קרבר, שנראית נהדר אחרי שהדיחה בסיבוב השלישי ללא קושי את מריה שראפובה, השיגה שלוש שבירות בכל מערכה, מה שהיקנה לה את הניצחון השביעי מתוך שמונת המפגשים בין השתיים עד כה.

 

"אני נהנית". אנג'ליק קרבר (צילום: getty images) (צילום: getty images)
"אני נהנית". אנג'ליק קרבר(צילום: getty images)

 

"אני ממש נהנית להיות עכשיו על המגרש ונהנית מהמשחק שלי", סיפרה קרבר בסיום. "תמיד קשה לשחק מול מדיסון, כי היא מכה חזק מאוד בכדור. אני מאוד שמחה להמשיך כאן קדימה, יש לי תמיד זיכרונות טובים מהטורניר".

 

יריבתה של קרבר בשלב הבא תהיה המדורגת ראשונה, סימונה האלפ, שניצחה 3:6, 2:6 את הצ'כית קרולינה פלישקובה (6) תוך שעה ו-16 דקות. הייתה זו הפעם הראשונה בקריירה של הרומנייה בה היא מגיעה לחצי הגמר באוסטרליה והרביעית בטורנירי גראנד סלאם. הפתיחה דווקא לא בישרה טובות להאלפ, שנשברה כבר במשחקון השני ופיגרה 3:0, אבל ריצה נהדרת בשישה משחקונים רצופים היקנתה לה ניצחון במערכה הראשונה. במערכה השנייה רצה האלפ ל-0:3, רשמה ניצחון ב-9 משחקונים רצופים ועלתה לשלב הבא.


פורסם לראשונה 24/01/2018 06:58

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים