שתף קטע נבחר

פדרר: "לא חושב שנדאל מוטרד מזה שעליתי למקום הראשון"

השווייצרי האגדי, שעשה היסטוריה כשהפך לשחקן המבוגר ביותר שמעפיל לפסגת הדירוג אחרי העלייה לחצי גמר טורניר רוטרדם, התייחס ליריב הגדול שלו: "לא מצפה לשיחת טלפון ממנו, אבל אני בטוח שהוא שמח בשבילי גם ככה. איך חגגתי? עם כוס שמפניה"

בגיל 36, רוג'ר פדרר הוא שוב השחקן הטוב בעולם. אתמול (שישי) העניין הזה קיבל חותמת רשמית והיסטורית. השווייצרי עלה לחצי גמר טורניר רוטרדם אחרי ניצחון על רובין האסה ההולנדי, חזר למקום הראשון בדירוג והפך לשחקן המבוגר ביותר שנמצא בפסגה.

 

"זה סוריאליסטי בשבילי להיות שוב במקום הראשון", סיפר פדרר. "עבר הרבה מאוד זמן מאז הפעם האחרונה, אבל עכשיו זה הרבה יותר נחמד, כי הייתי צריך לנצח בשביל להגיע לשם. בפעם שעברה זה קרה אחרי ווימבלדון ולקח זמן עד שהעניין פורסם. הייתי כבר בחופשה ואז גיליתי שאני במקום הראשון".

 

שוב במקום הראשון. פדרר (צילום: AFP) (צילום: AFP)
שוב במקום הראשון. פדרר(צילום: AFP)

 

"הגעתי למשחק האחרון בלי יותר מדי מחשבות ולחץ", הוסיף פדרר, "עשיתי חימום קצר, צפיתי באולימפיאדת החורף כמה שעות ועליתי על המגרש בידיעה שאני יכול לעשות את זה. היה לי את הביטחון".

 

פדרר התייחס לעובדה שהפסיד במערכה הראשונה: "אולי הראש שלי הסתחרר יותר מדי, כי הייתי קצת פאסיבי ורובין הוא זה שיזם, עד שלקחתי את המשחק לידיים שלי ויזמתי. אמרתי שאסור לי להפסיד, כי אני הולך להיות במקום הראשון, ואז חגגתי את הניצחון. איך חגגתי? לגמתי כוס שמפניה ואני בטוח שייצא לי לשתות עוד אחת בהמשך, אבל אני לא יכול לחגוג יותר מדי, כי יש לפניי גם את חצי הגמר שאני צריך להתכונן אליו".

 

חתן השמחה חוגג את ההישג ההיסטורי עם קצת הומור עצמי ("מישהו אולי הזכיר לי את זה כבר, אבל היה לי קשה לשמוע")

 

אנדרה אגאסי, השחקן הכי מבוגר שהיה בראש הדירוג עד פדרר, מפרגן לאגדה

 

"ממשיך לכתוב את ההיסטוריה": גם בוריס בקר מתפעל

 

בראד גילברט מצטרף למברכים

 

"עדיין לא זכיתי לקבל טלפון מרפאל נדאל, אבל אני לא מצפה לשיחה ממנו", אמר פדרר לגבי השחקן אותו הוריד מהמקום הראשון. "הוא עושה את הכי טוב שלו, אבל גם אני. הוא סיים את השנה במקום הראשון ואני לא חושב שזה כל כך מטריד אותו שלקחתי לו אותו. קיבלתי הרבה ברכות מאז שסיימתי את המשחק, אבל אני בטוח שהוא שמח בשבילי גם בלי הטלפון, כמו שאני שמחתי בשבילו על זה שהוא סיים את העונה במקום הראשון. אנחנו תומכים אחד בשני ברגעים כאלה".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים