שתף קטע נבחר

ארגנטינה ביטלה? טניסאי איראני שיחק מול ישראלי

בצל הסערה סביב ביטול משחק הידידות בין ארגנטינה לישראל בירושלים ממניעים פולטיים, טניסאי איראני התמודד מול ישראלי בטורניר זוגות לנוער בגאורגיה

מה יגיד על כך חסן רוחאני? בעוד שנבחרת הכדורגל של ארגנטינה ביטלה את משחק הידידות מול ישראל בירושלים וספורטאים ממדינות ערב מסרבים באופן עקבי להתחרות מול ישראלים, נרשם אתמול (שלישי) רגע נדיר, כאשר טניסאי איראני הסכים להתמודד מול ישראלי.

 

האירוע התרחש בטורניר נוער בטניס בטביליסי, גאורגיה, כאשר במסגרת משחק זוגות בסיבוב הראשון עלה להתמודד מירו סרקיססיאן האיראני מול הישראלי שון פסין. סרקיססיאן בן ה-16, המדורג במקום ה--1,406 בדירוג ה-ITF, עלה למשחק כשהוא משתף פעולה עם ארתור סוגיאן הארמני. השניים, המדורגים במקום השלישי בטורניר, פגשו את פסין ודניאל קורפיטיאן הארמני וניצחו 3:6, 4:6.

 

 

עד כמה האירוע הזה חריג? מאז המהפכה האיסלאמית באיראן וניתוק היחסים ב-1978 ספורטאים איראנים עשו הכל כדי לא להתחרות מול ישראלים. חלקם פשוט לא התייצבו והייתר תירצו את זה בסיבות רפואיות כאלה ואחרות. 

 

המקרה הזכור האחרון היה בשנה שעברה באליפות העולם עד גיל 23 בהיאבקות, אז אלירזה קרימי הפסיד בכוונה בתחילת יום התחרויות כדי לא לפגוש את יורי קלשניקוב, ומאוחר יותר גם לא התמודד מולו בבית הניחומים, מה שבסופו של דבר העניק לישראלי את מדליית הארד.

 

בעקבות אותו מקרה החליט איגוד ההיאבקות העולמי להעניש את קרימי ולהשעותו יחד עם מאמנו. מקרה מפורסם נוסף התרחש בתחרות איגרוף בינלאומית באזרבייג'ין, שם עבאסי מובין האיראני, לא התמודד מול הערבי-ישראלי שהאב אלדין מתואלי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים