שתף קטע נבחר

הנאחס נשבר: סימונה האלפ זכתה ברולאן גארוס

המדורגת 1 בעולם זכתה בגראנד סלאם ראשון בקריירה, אחרי 6:3, 4:6, 1:6 על סלואן סטיבנס בגמר מרתק והפכפך. אחרי שני הפסדים בגמר בפריז ועוד אחד באליפות אוסטרליה, הרומנייה הורידה קוף גדול מהגב

סימונה האלפ רולאן גארוס (צילום: רויטרס)
אמא, הבאתי גביע!(צילום: רויטרס)

 

סימונה האלפ חוגגת (צילום: גטי אימג'ס)
סימונה האלפ חוגגת(צילום: גטי אימג'ס)

 

תמיד יש פעם ראשונה, תשאלו את סימונה האלפ . המדורגת 1 בעולם הורידה קוף גדול מהגב, כשזכתה הערב (שבת) בגראנד סלאם ראשון בקריירה. האלפ ניצחה 6:3, 4:6, 1:6 את סלואן סטיבנס והוכתרה כאלופת רולאן גארוס בגמר מרתק, איכותי ובעיקר הפכפך.

 


 

אחרי שלושה הפסדים בגמרי גראנד סלאם (שניים בפריז ואחד באוסטרליה), הרומנייה, שנהנתה מעידוד מאסיבי ביציעים, שברה את הנאחס. ועשתה זאת למרות שנראתה רע מאוד במערכה הראשונה. היא הפסידה אותה 6:3 למדורגת 10 בעולם, אבל חזרה עם 4:6 במערכה השנייה (למרות פיגור 2:0 בפתיחה) ו-1:6 מוחץ בשלישית.

 

סימונה האלפ סלואן סטיבנס רולאן גארוס (צילום: רויטרס)
סטיבנס והאלפ מחויכות לפני פתיחת המשחק(צילום: רויטרס)

 

גביע רולאן גארוס (צילום: רויטרס)
הגביע הקדוש מוכן ומזומן(צילום: רויטרס)

 

רולאן גארוס (צילום: gettyimages)
אי אפשר להכניס סיכה למגרש המרכזי(צילום: gettyimages)

 

מערכה ראשונה: 3:6 לסטיבנס

סטיבנס הגישה ראשונה ולקחה ללא בעיות את המשחקון הראשון. היה אפשר לראות את הלחץ אצל האלפ, ששיחקה מאוד אגרסיבי וזכתה בקושי במשחקון הבא. האמריקאית לא התרגשה ממכות ההגשה החזקות של הרומנייה. סטיבנס המשיכה לשחק בסבלנות, להחזיר מכה אחרי מכה ולהמתין שהאלפ תעשה את הטעויות. זה השתלם לה. היא שברה ראשונה במשחק, שמרה לאחר מכן על הגשותיה ועלתה ל-1:4 מבטיח.

 

האלפ נראתה אובדת עצות ומנגד סטיבנס המשיכה בתוכנית המשחק שלה. הנתון שמספר הכל: זכייה ב-77 אחוז מהנקודות בהגשה הראשונה. אותה שבירה בודדת הספיקה לה כדי לנצח 3:6 את המערכה הראשונה תוך 42 דקות.

 

אוהדים רולאן גארוס (צילום: רויטרס)
אוהדים רומנים עשו את כל הדרך לפריז(צילום: רויטרס)

סלואן סטיבנס רולאן גארוס (צילום: AP)
מערכה ראשונה אדירה, היתר? פחות. סטיבנס(צילום: AP)

 

מערכה שנייה: 4:6 להאלפ

ההפסקה הקצרה בין המערכות לא ממש עזרה להאלפ. סטיבנס עלתה למערכה השנייה כשהיא חדה מתמיד, עם חבטות נהדרות ליד הרשת ומהקו האחורי. היא פתחה עם שבירה ועלתה ל-0:2 די קליל. האלפ הייתה צריכה לשנות טקטיקה - וכך עשתה. היא התחילה לעלות יותר ויותר לרשת, השיגה שבירה ראשונה במשחקון הרביעי והפכה ל-2:3.

 

הרומנייה עלתה כבר ל-2:4, עשתה רושם כמו מי שבעוד רגע תסגור סיפור, אבל סטיבנס התעוררה והשוותה ל-4:4. רק שהמומנטום שוב שינה כיוון. האלפ שמרה על הגשותיה ורשמה שבירה נהדרת בגיים העשירי בדרך ל-4:6 במערכה כולה.

 

נדיה קומאנצ'י נדיה קומנץ' נדיה קומנצ'י (צילום: רויטרס)
נדיה קומאנץ' מרוצה ממה שהיא רואה על החימר בפריז(צילום: רויטרס)

 

סלואן סטיבנס רולאן גארוס (צילום: AP)
סטיבנס מאוכזבת(צילום: AP)

 

מערכה שלישית: 1:6 להאלפ

האלפ התפוצצה במערכה השלישית. היא ניצלה טעות אחרי טעות מחבטת גב היד של סטיבנס, השיגה שבירה במשחקון השני ועלתה ל-0:3 מהיר, כשהאוהדים הרומניים ביציע (כולל נדיה קומאנץ' שהגיעה לפריז) היו באקסטזה. האלפ המשיכה ללחוץ על הדוושה ודרסה את סטיבנס 1:6 בדרך לניצחון במשחק כולו.


פורסם לראשונה 09/06/2018 16:04

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים