שתף קטע נבחר

נבחרת הטניס בכיסאות גלגלים בגמר אליפות העולם

נועם גרשוני ניצח את יריבו 0:6, 3:6, שרגא ויינברג הפסיד בקושי 7:5, 7:5 והשניים יחד הכריעו את ההתמודדות מול דרום אפריקה במשחק הזוגות עם 0:6, 5:7. הגמר: מול יפן, שניצחה את בריטניה

הישג גדול לנבחרת הטניס בכיסאות גלגלים של ישראל, שעלתה היום (חמישי) לגמר אליפות העולם הנערכת ברמת השרון לאחר ניצחון 1:2 על דרום אפריקה. בגמר תתמודד הנבחרת מול יפן, שגברה 1:2 על בריטניה בחצי הגמר המקביל. ההתמודדות תחל מחר בעשר בבוקר, הכניסה חופשית.

 

ראשון עלה לשחק נועם גרשוני בדרגת נכות קוואד (הקשה יותר). במשחק שהתנהל בתנאי חום כבד, המדורג ראשון בעולם לשעבר לא התקשה לנצח את דונלד רואנדי 0:6, 3:6.

 

נועם גרשוני ושרגא ויינברג מאושרים (צילום: קרן איזקסון)
נועם גרשוני ושרגא ויינברג. הישג במגרש הביתי(צילום: קרן איזקסון)

 

למשחק השני עלה שרגא ויינברג מול לוקאס סיטולי, ובתום משחק ארוך וצמוד של שעה ו-50 דקות הפסיד הישראלי 7:5, 7:5, מה שהעביר את ההכרעה למשחק הזוגות. שם, ויינברג וגרשוני סגרו עניין עם ניצחון על שני יריביהם מהיחידים, רואנדי וסיטולי, 0:6, 5:7.

 

הנבחרת הישראלית כבר זכתה באליפות שנערכה ב-2012 בקוריאה ולפני כן עשתה זאת ב-2001. ב-2014 ישראל סיימה במקום השלישי באליפות שהתקיימה בהולנד. לפני שנתיים הנבחרת זכתה במדליית הכסף, לאחר הפסד בגמר לבריטניה בטורניר באיטליה, ובשנה שעברה בהולנד ישראל הפסידה בגמר 2:1 לאוסטרליה.


נועם גרשוני  (צילום: אורן אהרוני)
נועם גרשוני (צילום: אורן אהרוני)

 

שרגא ויינברג הנרגש אמר בסיום: "אנחנו מותשים ומאושרים מהעלייה לגמר, נתנו פייט אדיר כמו שני גברים שלא מוכנים לוותר. למרות היום הקשה והתנאים הלא פשוטים, עופרי לנקרי, הקפטנית המדהימה שלנו, הייתה מאחורינו ותמכה בנו, גם בעצות הטקטיות וגם באנרגיות במערכה השנייה כשקצת נחלשנו. אני מאושר ועייף, ואהיה מוכן מחר למשחק הגמר".

 

נועם גרשוני, שניצח עד כה בארבעת משחקי היחידים ובארבעת משחקי הזוגות שבהם השתתף: "אנחנו אחרי משחק קשה מאוד, יריבה קשה, אבל הצלחנו להגיע לגמר עם הנבחרת ותמיכה מטורפת של הקהל והמשפחות שהגיעו היום. הנבחרת שלנו מאוד מגובשת, האנרגיה שלנו והחברות הן הדברים שתרמו לניצחון במשחק. מחר נקווה להמשיך ככה ולהביא את הזהב פה בארץ".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: קרן איזקסון
נועם גרשוני ושרגא ויינברג
צילום: קרן איזקסון
מומלצים