שתף קטע נבחר

צילום: getty images

צפו: מוגורוסה וזברב בחצי גמר אוסטרליה

הספרדייה והגרמני רשמו העפלות ראשונות לארבע האחרונים במלבורן. היא תפגוש את האלפ, הוא מחכה לנדאל או תים

 

כבר כמה שנים אומרים שסשה זברב בן ה-22 הוא הדבר הבא בטניס העולמי, ויכול מאוד להיות שב-2020 הוא יממש את ההבטחות הללו. הבוקר (רביעי) העפיל הגרמני (7 בטורניר) לראשונה בקריירה לחצי גמר גראנד סלאם, אחרי שניצח בארבע מערכות 6:1, 3:6, 4:6, 2:6 את סטן ואוורינקה השווייצרי באליפות אוסטרליה.

 

זברב נראה רע מאוד בסט הראשון בו לקח משחקון אחד בלבד, אבל התעשת במהירות כדי לנצח את ואוורינקה הוותיק בשלוש המערכות הבאות. הגרמני נהנה מ-13 אייסים לעומת שגיאה כפולה אחת בלבד, ניצח ב-76 אחוזים מההגשות הראשונות שלו ושבר את יריבו חמש פעמים.

 

זברב חוגג (צילום: AP)
זברב חוגג(צילום: AP)

ואוורינקה בפעולה (צילום: gettyimages)
ואוורינקה. הגיל עשה את שלו?(צילום: gettyimages)

 

ואוורינקה בן ה-34, אלוף אוסטרליה ב-2014, נתן טורניר מצוין במהלכו הדיח את ג'ון איסנר בסיבוב השלישי ובשמינית הגמר את המדורג רביעי דניל מדבדב הרוסי, אבל מול זברב כבר לא היו לו תשובות. זברב יפגוש בחצי הגמר את רפאל נדאל או דומיניק תים, שיתמודדו אחד מול השני בהמשך היום.

 

הקאמבק של מוגורוסה

אחרי כמה שנים רעות בקריירה, גרבינייה מוגורוסה הספרדייה (32 בעולם) חוזרת לעצמה ובגדול. הלילה (בין שלישי לרביעי) ניצחה הספרדייה הבלתי מדורגת בטורניר את אנסטסיה פבליוצ'נקובה (30) - 5:7, 3:6 - והעפילה לחצי הגמר. מוגורוסה, שזכתה בעברה בשני טורנירי גראנד סלאם (רולאן גארוס ו-ווימבלדון), ואף דורגה בפסגת סבב הנשים, רשמה העפלה ראשונה בקריירה לחצי הגמר במלבורן. בדרך היא ניצחה יריבות טופ 10 כמו אלינה סביטולינה וקיקי ברטנס.

 

פבליוצ'נקובה יכולה להאשים רק את עצמה, אחרי שהשיגה שתי שבירות בשתי המערכות, ועדיין הפסידה. כנראה שכישרון בלבד לא מספיק כדי לעשות את קפיצת המדרגה קדימה (העפילה שש פעמים לרבעי גמר בגראנד סלאמים, אבל מעולם לא לחצי הגמר).

 

 

מוגורוסה בטירוף (צילום: EPA)
מוגורוסה. ואמוס(צילום: EPA)

פבליוצ'נקובה מאוכזבת (צילום: EPA)
פבליוצ'נקובה. בעיה מנטלית(צילום: EPA)

 

הרוסייה ביצע שמונה שגיאות כפולות בהגשה, שלוש מהן הגיעו במשחקון המכריע של המערכה הראשונה אותו הפסידה בעקבות כך. פבליוצ'נקובה גם לא הצליחה לנצל 21 שגיאות בלתי מחויבות של מוגורוסה.

 

יריבתה של מוגורסה בחצי הגמר תהיה סימונה האלפ (4), שהתעללה באנט קונטבייט האסטונית - 1:6, 1:6 - תוך 53 דקות בלבד. עבור הרומנייה זו העפלה שנייה בשלוש שנים לחצי הגמר באוסטרליה. האלפ עדיין לא הפסידה מערכה בטורניר, והפסידה לאורך ההתמודדות מול קונטבייט 12 נקודות בלבד במשחקוני ההגשה שלה.

פורסם לראשונה 29/01/2020 07:28

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
גרבינייה מוגורוסה
צילום: AP
מומלצים