שתף קטע נבחר

צילום: getty images

הבית שלו: ג'וקוביץ' זכה בפעם השמינית באליפות אוסטרליה

הסרבי ("מרגיש מבורך") כבר נפל לפיגור מערכה ונראה היה גמור, אבל אז התעורר, ניצח בשתיים הבאות וזכה בפעם השנייה ברציפות בתואר היוקרתי במלבורן - 4:6, 6:4, 6:2, 3:6, 4:6. האוסטרי ("רוצה לנקום") החמיץ תואר מייג'ור ראשון

ג'וקוביץ' והגביע (צילום: AFP)
ג'וקוביץ' והגביע(צילום: AFP)

תים מאוכזב (צילום: gettyimages)
תים מאוכזב(צילום: gettyimages)
 

 

אף פעם אי אפשר להספיד את נובאק ג'וקוביץ'. גם כשנקלע לפיגור 2:1 במערכות ונראה היה גמור בגמר אליפות אוסטרליה, הסרבי המשיך להאמין בעצמו ובסופו של דבר ניצח 4:6 במערכה החמישית את דומיניק תים בדרך לזכייה שמינית בקריירה ושנייה ברציפות.

 

אחרי מערכה ראשונה בה ניצח 4:6, נולה התחיל להראות סימני עייפות ואפילו פציעה והפסיד בשתי המערכות הבאות 6:4, 6:2. האוסטרי, בגמר הראשון שלו באוסטרליה, לא ניצל את החולשה של המדורג 2 בעולם עד הסוף. ג'וקוביץ' ניצח 3:6 במערכה הרביעית וסגר עניין עם 4:6 בחמישית אחרי 4 שעות ושלוש דקות.

 

  ()

זהו הגראנד סלאם ה-17 של ג'וקוביץ' בסך הכל הקריירה והוא רחוק כעת רק שלושה תארים מהשיאן פדרר ושניים מהסגן נדאל. זו הפעם הראשונה שהוא מנצח את תים מאז 2018 - אבל זה בא בדיוק בזמן. זו הפעם השמינית בה הסרבי מגיע לגמר באוסטרליה, והפעם השמינית בה הוא זוכה בתואר. זו הפעם הראשונה מאז 2018 (הפסד לצ'ונג בסיבוב הרביעי) בה הוא מפסיד יותר ממערכה במשחק אחד באוסטרליה.

 

"המוות של קובי הוא תזכורת לכולם להיות קרובים לאנשים שאוהבים אותנו"

"ברכות לדומיניק על טורניר נהדר וגמר קשה. ללא ספק יש לך עוד זמן רב בקריירה ואני בטוח שיום אחד גם אתה תזכה באחת מהגביעים האלה, אפילו ביותר מאחד", פתח ג'וקוביץ' בפרגון ליריבו, לאחר שקיבל את הגביע משחקן העבר מארט סאפין.

 

"יש הרבה דברים שגרמו לאסונות בפתיחת 2020, עם קונפליקטים באיזורים כאלה ואחרים ברחבי העולם, ואדם אחד שהיה קרוב לליבי והיה המנטור שלי שמת בשבוע שעבר עם בתו - קובי בראיינט. זה תזכורת לכולם, שאנחנו צריכים לדבוק אחד בשני יותר מתמיד, ולהיות עם משפחתנו וכמה שיותר קרובים לאנשים שאוהבים אותנו. אני מודה לכל אחד שבא לעודד אותנו הטניסאים בשבועיים האחרונים. הטורניר הזה מציב רף גבוה כל פעם מחדש, ואני מבורך שיצא לי פעם נוספת לאחוז בגביע הזה".

 

תים וג'וקוביץ' (צילום: AFP)
תים וג'וקוביץ'(צילום: AFP)

 

תים המאוכזב, סיפר בסיום: "למרות שאני מאוכזב ומקווה שתהיה לי הזדמנות לנקום בקרוב, אני גאה לשחק בתקופה שלך נובאק ולהגיד שהתמודדתי נגד שחקנים כמוך". על המצב באוסטרליה, הוסיף האוסטרי: "מה שהמדינה הזאת עברה בתקופה האחרונה הוא עצוב. האליפות קצת שינתה את מצב הרוח, ואני מקווה שאוסטרליה היפה תתאושש מהאסונות הללו".

 

מערכה ראשונה: 4:6 לג'וקוביץ'

ג'וקוביץ' הגיש ראשון ולא התקשה לעלות ל-0:1, בהגשה של תים השיג נקודת שבירה ראשונה במשחק לאחר ראלי נהדר ליד הרשת ועלה ל-0:2 בזכות טעות של האוסטרי. הסרבי טייל ל-0:3 בקלות, תים המשיך להתקשות אבל הצליח לעלות על הלוח לאחר ארבעה משחקונים. במשחקון השישי ג'וקוביץ' חזר מ-40:0, תים צימק ל-4:2 בשיניים ונשאר בתמונת המערכה.

 

תים עלה ל-15:40 בזכות פורהנד אלכסוני מדהים ושבר את ג'וקוביץ' חזרה - 4:3. שניהם העלו את הרמה והציגו טניס התקפי ואיכותי, תים גם התגבר על נקודת שבירה של הסרבי והשווה ל-4:4. נולה קטע לתים רצף של שלושה משחקונים ועלה ל-4:5. במשחקון הבא השיג נקודת מערכה, אבל תים לחץ אותו לרשת וכפה דיוס. ג'וקוביץ' ניצל שגיאה כפולה של תים וניצח 4:6 במערכה הראשונה.

 

נובאק ג'וקוביץ' (צילום: AFP)
התחיל נהדר. ג'וקוביץ'(צילום: AFP)

צילום: באדיבות אלהקום יח''צ יורוספורט

צילום: באדיבות אלהקום יח''צ יורוספורט

 

מערכה שנייה: 4:6 לתים

שני המשחקונים הראשונים עברו חלק עבור המגישים, בשלישי תים היה אגרסיבי וחד והשיג שבירה אחרי שגיאה כפולה של ג'וקוביץ' - 1:2. האוסטרי המשיך בקלות ל-1:3. במשחקון הבא ג'וקוביץ' נראה הרבה יותר טוב ושמר ל-2:3. במשחקון הבא, טעות כפולה נוספת של תים הביאה לג'וקוביץ' נקודת שבירה, אך האוסטרי התגבר על זה ועלה ל-2:4. ג'וקוביץ' חזר לעניינים, בעיקר בזכות פזיזות של תים שהימר על ווינרים והחטיא - 4:4.

 

במשחקון התשיעי נולה טעה כשניסה דרופ-שוט, תים השיג שתי נקודות שבירה ועלה ל-4:5 - שבירה שנייה שלו במערכה. תים השלים את העבודה, ניצח 4:6 במערכה השנייה והשווה ל-1:1. ג'וקוביץ' המתוסכל נכנס לעימות עם שופט המשחק לאחר שקיבל אזהרה על עיכוב, ואף טפח לו על רגליו ואמר: "עשית את עצמך מפורסם".

  

נובאק ג'וקוביץ' פונה לשופט (צילום: EPA)
נובאק ג'וקוביץ' מעיר לשופט(צילום: EPA)

נובאק ג'וקוביץ'  (צילום: רויטרס)
ג'וקוביץ' לא מבין(צילום: רויטרס)

צילום: באדיבות אלהקום יח''צ יורוספורט

 

מערכה שלישית: 2:6 לתים

תים המשיך את המומנטום במערכה השלישית עם שבירה נוספת - 0:1, ג'וקוביץ' נראה מתוסכל מאוד. הסרבי סיפק דרופ-שוט נהדר בתום ראלי של 22 חבטות והשיג נקודת שבירה, אבל תים התגבר על כך ועלה ל-0:2. תים שבר פעם שנייה ועלה ל-0:3 מדהים, שפת הגוף של ג'וקוביץ' אומרת הכול. הביטחון של האוסטרי בשיאו - 0:4 ורצף של שישה משחקונים, נולה עצר את הסחף כשלקח משחקון ראשון במערכה.

 

במצב של 2:5, תים הגיש לניצחון במערכה וג'וקוביץ' גרר אותו למשחקון ארוך ואף השיג נקודת שבירה, אך זה כנראה היום של האוסטרי - 2:6 במערכה השלישית ו-1:2 במערכות.

 

נובאק ג'וקוביץ'  (צילום: AP)
לא בעניינים. ג'וקוביץ' (צילום: AP)

דומיניק תים (צילום: AFP)
המומנטום שלו. תים(צילום: AFP)

 

מערכה רביעית: 3:6 לג'וקוביץ'

כמו במערכה השלישית, שני המשחקונים הראשונים עברו חלק עבור שניהם. בשלישי ג'וקוביץ' הציל נקודת שבירה וגם נעזר באלת המזל כשהכדור ליטף את הרשת ועבר - 1:2.

 

ג'וקוביץ' עלה ל-3:4 ולמרות שנראה היה כי סובל מכאבים, עדיין לא הרים ידיים. תים איבד את החדות והמומנטום עבד צד: ג'וקוביץ' שבר וניצח במשחקון הבא על האפס - 3:6 ו-2:2 במערכות.

 

נובאק ג'וקוביץ'  (צילום: AFP)
ג'וקוביץ' יודע מי אחראי על הכל(צילום: AFP)

 

מערכה חמישית: 4:6 לג'וקוביץ' ואליפות

המערכה נפתחה כשכל אחד שומר על ההגשות שלו, אך במשחקון השלישי ג'וקוביץ' השיג נקודת שבירה ראשונה במערכה אותה ניצל כדי לעלות ל-1:2. במשחקן הבא תים השיג נקודת שבירה, אבל ג'וקוביץ' יצא מזה ועלה ל-1:3. בקושי, אבל במשחקון הבא תים שמר על ההגשות וצימצם ל-3:2. ג'וקוביץ' שמר בקלות על ההגשות שלו, השיג שתי נקודות שבירה במשחקון שלאחר מכן, אבל האוסטרי הציל אותן ושמר ל-4:3. במשחקון הבא היה זה תורו של הסרבי להציל נקודה שבירה ולעלות ל-3:5. בשיא הלחץ, תים הצליח לשמור על ההגשות שלו ולצמצם שוב ל-5:4. כמו אלוף אמיתי, ג'וקוביץ' חבט מושלם עבור האליפות וניצח 4:6!


פורסם לראשונה 02/02/2020 10:19

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים