שתף קטע נבחר

יורוליג: באסקוניה הפתיעה את צסק"א

לארקין קלע 30 שניות לסיום וקבע 78:79 לבאסקים, אלופת אירופה החמיצה הזדמנות לנצח. קלייבורן הצטיין (15 נק') ב-56:67 של דרושפאקה על ברצלונה, הטורקים בתמונה הפלייאוף. ז'לגיריס ושאראס חזרו מרוסיה עם 80:82 על קאזאן. גלאטסראיי גברה על אולימפיאקוס

המחזור ה-26 ביורוליג הסתיים עם דרמה אדירה. במשחק המאוחר של הערב (ו'), באסקוניה הפתיעה את אלופת אירופה, צסק"א מוסקבה וניצחה אותה, 78:79 מסל ניצחון של שיין לארקין, 30 שניות לסיום.

 

לטבלת היורוליג

 

הבאסקים שלטו במשחק הזה כמעט לכל אורכו והוליכו בהפרש קטן ברוב שלבי המשחק, אבל הדקות האחרונות סיפקו את הסחורה עם ריבית. צ'ייס באדינגר העלה ל-70:75 ואז נכנס לעניינים מילוש תאודוסיץ'. הסרבי קלע שתי שלשות וההפרש ירד לנקודה בלבד. אדם האנגה איבד כדור ותאודוסיץ' סידר לג'יימס אוגוסטין שתיים קלות ומהפך, 40 שניות לבאזר.

 

הופתעו בספרד. תאודוסיץ' וצסק"א מול ההגנה הבאסקית (צילום: EPA) (צילום: EPA)
הופתעו בספרד. תאודוסיץ' וצסק"א מול ההגנה הבאסקית(צילום: EPA)

 

לארקין לקח אחריות וקבר ג'אמפ מחצי מרחק. לרוסים עוד הייתה הזדמנות לנצח, אבל ננדו דה קולו החטיא ותאודוסיץ' איבד כדור בדרך להפסד השביעי העונה במפעל, שעלה להם באיבוד המקום הראשון בטבלה. דה קולו (22) ותאודוסיץ' (19) הוליכו את קלעי המפסידה, בצד השני, האנגה (15) הוביל חמישה באסקים בספרות כפולות.

 

דייויד בלאט ודרושפאקה ממשיכים להיצמד לאנאדולו אפס, שבמקום השמיני - המוליך לרבע גמר היורוליג. המאמן הישראלי וקבוצתו גברו הערב (ו') בצורה מרשימה 56:67 על ברצלונה ועלו למאזן 13:13 (מקום תשיעי), ניצחון אחד פחות מאנאדולו.

 

זוכרים? פבראני מול הגנת דרושפאקה (צילום: EPA) (צילום: EPA)
זוכרים? פבראני מול הגנת דרושפאקה(צילום: EPA)

 

דרושפאקה פתחה את המשחק בפיגור 11:4, אבל עד סיום הרבע הראשון מזערה נזקים (13:11) עשר הדקות הבאות היו כנראה סיפור המשחק: ריצת 9:32, ברבע בו וויל קלייבורן, אקס הפועל חולון, מככב ומסדר לטורקים יתרון 22:43.

 

בארסה הצליחה לחזור עד למינוס תשע ברבע השלישי ופיגרה אפילו 59:52, ארבע דקות לבאזר, אבל זה היה מעט מדי ומאוחר מדי. קלייבורן ושות' חגגו ניצחון חשוב. אקס חולון בלט אצל הטורקים עם 15 נקודות, סקוטי ווילבקין הוסיף 11 משלו. סטרטוס פרפרוגלו קלע 16 לקטאלונים, ויטור פבראני, אקס מכבי ת"א, רשם 2 נקודות ב-12 דקות על הפרקט. שחקן לשעבר אחר של הצהובים, טייריס רייס, סיים עם 7 נקודות ביום איום של 3 מ-14 מהשדה.

 

עוד לא ויתר על השמינייה הראשונה. שאראס (צילום: EPA) (צילום: EPA)
עוד לא ויתר על השמינייה הראשונה. שאראס(צילום: EPA)

 

גם חלום רבע הגמר של ז'לגיריס קובנה חי וקיים, אחרי ניצחון חוץ 80:82 ברוסיה על קאזאן. רנאלדס סייבוטס קלע רק אחת מהקו, שנייה לבאזר, החטיא את הזריקה השנייה בכוונה ושלשת התאבדות של לטאביוס וויליאמס לא מצאה את הסל.

לז'לגיריס העשירית מאזן 14:12 והיא תפגוש בשלישי הבא לקרב קריטי את אנדולו אפס. פאוליוס יאנקונאס הוליך את קלעי ז'לגיריס עם 21 נקודות, לאו ווסטרמן הוסיף 12. קית' לנגפורד, אקס מכבי, בלט, כצפוי, אצל הרוסים עם 27 נקודות, אבל רק ב-3 מ-10 לשתיים.

 

אולימפיאקוס, שכבר העפילה לשלב הבא עוד לפני הערב, הופתעה בביתה, 80:71 על ידי גלאטסראיי החלשה, שכמו מכבי ת"א, הודחה מהמפעל. זה לא עצר את הטורקים שאחרי פיגור 13 נקודות במחצית, חזרו לעניינים, ניצחו את החצי השני 23:45 ואת המשחק כולו. ולדימיר מיקוב היה מצוין עם 18 נקודות, אלכס טיוס הוסיף 14 באחוזים נהדרים וסינאן גולאר ניהל את כל משחק ההתקפה עם שמונה נקודות, אבל גם שמונה אסיסטים. בצד השני, גרין ופרינטזיס קלעו 14 כ"א.


פורסם לראשונה 17/03/2017 20:43

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
אדם האנגה
צילום: עוז מועלם
מומלצים