שתף קטע נבחר

צסק"א הפסידה, ריאל הבטיחה את הפסגה

יורוליג, מחזור 29: פנאתינייקוס ניצחה 80:85 את אלופת אירופה אחרי הארכה, הבלאנקוס גברו 56:61 על פנרבחצ'ה ויסיימו את העונה הסדירה במקום הראשון בטבלה. לפני הקרב מול דרושפאקה על ההצלבה: הכוכב האדום חגגה על קאזאן

בעוד שבוע זה יקרה: עונת היורוליג של דרושפאקה והכוכב האדום תתנקז לקרב אחד על כל הקופה, שיכריע מי מהשתיים תעלה להצלבה. הערב (ו') הסרבים התחממו לקראת הדבר האמיתי עם ניצחון קליל על קאזאן, 65:83, ויגיעו לאיסטנבול במצב רוח מעודד.

 

לטבלת היורוליג

 

לכוכב לקח קצת זמן להתחמם. אחרי רבע אחד הראה לוח התוצאות בבלגרד 10:14, אלא שאז המארחים לחצו על הגז ושייטו בדרך למאזן 13:16. מילקו בייליצה היה הקלע המוביל של המנצחת עם 19 נקודות בקצת פחות מ-19 דקות, מרקו גודריץ' הוסיף 18. קית' לנגפורד תרם 16 עבור המפסידה.

 

רודי פרננדס בפעולה. ריאל במקום הראשון (צילום: EPA) (צילום: EPA)
רודי פרננדס בפעולה. ריאל במקום הראשון(צילום: EPA)

 

בינתיים בצמרת, ריאל מדריד הבטיחה את הפסגה עם סיום העונה הסדירה בעזרת ניצחון חשוב - 56:61 על פנרבחצ'ה. פנר ירדה להפסקה ביתרון שלוש, אבל במחצית השנייה הבלאנקוס השתלטו על העניינים ושמרו על היתרון שלהם עד הסיום.

 

מבחינת הקבוצה של פאבלו לאסו מדובר בהישג יוקרתי, גם אם חשיבות המקום הראשון אינה גבוהה במיוחד. סרחיו יול היה האיש החם של ריאל עם 16 נקודות, רודי פרננדס הוסיף 11. הקבוצה של ז'ליקו אוברדוביץ', שממשיכה לאכזב וכבר ירדה עד למקום השביעי, קיבלה 15 נקודות מבוגדן בוגדנוביץ'.

 

דה קולו מול קלאת'ס. ניצחון גדול לפאו (צילום: EPA) (צילום: EPA)
דה קולו מול קלאת'ס. ניצחון גדול לפאו(צילום: EPA)

 

ההשתלטות של ריאל על המקום הראשון התאפשרה הודות להפסד של צסק"א ביוון לפנאתינייקוס - 85:80. הקבוצה של צ'אבי פסקוואל עלתה למקום הרביעי (שמבטיח יתרון ביתיות) ותשמור עליו אם תנצח את מכבי תל-אביב בהיכל בשבוע הבא.

 

37.2 שניות לסיום, כשצסק"א בפיגור נקודה, מילוש תאודוסיץ' קבר שלשה שקבעה 71:73. ניק קלאת'ס קלע שתי זריקות מהקו ואחר-כך כפה איבוד כדור קריטי על ננדו דה קולו. אלא שאז היוונים הגיבו באיבוד משלהם, של מייק ג'יימס, ובהתקפה הבאה תאודוסיץ' לא הצליח להגיע למצב זריקה.

 

בהארכה פאו השלימה את המשימה. קיי.סי ריברס קלע שלשת קלאץ' שקבעה 78:82, פחות משתי דקות לבאזר האחרון, ומזה אלופת אירופה כבר לא הצליחה לחזור. ריברס היה המצטיין במשחק עם 17, תאודוסיץ' ודה קולו קלעו 15 כל אחד (אבל גם איבדו יחד תשעה כדורים).

 

פסקוואל. בשבוע הבא הוא בתל-אביב (צילום: EPA) (צילום: EPA)
פסקוואל. בשבוע הבא הוא בתל-אביב(צילום: EPA)

 

באסקוניה השוותה את המאזן שלה לזה של אנאדולו אפס (12:17) עם ניצחון נינוח למדי בטורקיה, 80:103 על גלאטסראיי החלשה. הספרדים סיפקו התפוצצות התקפית שכללה 60 נקודות ב-20 הדקות הראשונות, ונהנו מ-20 נקודות של קים טילי ו-18 של אילימאנה דיופ. ג'ון דיבלר ואלכס טיוס קלעו 14 כל אחד אצל גלא.

 

ז'לגיריס, שאמנם לא תהיה בשלב הבא אבל הייתה העונה אחת מהקבוצות המפתיעות במפעל, הפסידה 88:84 בקובנה למילאנו בתום דרמה לא קטנה. אנדראה סינסיאריני אמנם סבל מיום חלש מחוץ לקשת (1 מ-7), אבל אחרי שש החטאות מבחוץ צלף את השלשה הכי חשובה בהתמודדות - שקבעה 77:81 לאיטלקים, 55 שניות לסיום. בהמשך הוא גם הוסיף נקודות מהקו, ובסך הכל קלע 17. ג'מאל מקלין סייע לו עם כמות זהה, קווין פאנגוס (16 נקודות) בלט אצל שאראס.

פורסם לראשונה 31/03/2017 22:22

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים