שתף קטע נבחר

ריי אלן ייכנס להיכל התהילה של ה-NBA

רשמית: 13 חברים חדשים יקבלו את הכבוד ברשימה האקסקלוסיבית, ביניהם סטיב נאש, ג'ייסון קיד וגרנט היל ששמותיהם דלפו מוקדם יותר. השם המפתיע הוא של הסנטר הקרואטי האגדי דינו ראדג'ה

אחרי סטיב נאש, גרנט היל וג'ייסון קיד, גם ריי אלן (42, 1.96 מ') עומד להיכנס להיכל התהילה. כוכב העבר של מילווקי, סיאטל, בוסטון ומיאמי, זכה עם שתי האחרונות באליפות ה-NBA ועם נבחרת ארצות הברית במדליית הזהב באולימפיאדת סידני 2000.

 

אלן הופיע עשר פעמים באולסטאר וב-2001 זכה בתחרות השלשות. הקריירה שלו בליגה הטובה בעולם החלה ב-1996 וב-2014 הוא הודיע על פרישה. רשם ב-1,300 משחקים בליגה הטובה בעולם 18.9 נקודות, 4.1 ריבאונדים, 3.4 אסיסטים ו-1.1 חטיפות למשחק.

 

 

ריי אלן. עוד סיבה לחגוג (צילום: AP) (צילום: AP)
ריי אלן. עוד סיבה לחגוג(צילום: AP)

 

חובבי הכדורסל בארץ התוודעו לאלן עוד בשנות ה-90, כששיתף פעולה במשך שתי עונות עם דורון שפר במכללת קונטיקט. יחד, הובילו השניים את ההאסקיז עד לרבע הגמר של ה-NCAA.

 

שחקן נוסף שיזכה לכבוד על פי ההודעה הרשמית של היכל התהילה של ה-NBA הוא הסנטר הקרואטי דינו ראדג'ה. הבחירה בקרואטי מפתיעה למדיי, מפני שהוא שיחק ב-NBA תקופה קצרה יחסית בין 1993 ל-1997. אחת האנקדוטות הזכורות ביותר לגביו דווקא אינה מחמיאה במיוחד, כשהוא היה לשחקן שהחטיא את מספר הזריקות הרב ביותר לשחקן שסיים ללא נקודה, עם 14 החטאות מול סן אנטוניו.

 

טינה תומפסון חוגגת (צילום: AP)
חוגגת בצדק. טינה תומפסון(צילום: AP)

דינו ראדג'ה מטביע (צילום: AP)
גם הוא ברשימה. דינו ראדג'ה בימיו בסלטיקס(צילום: AP)

 

בגזרת הנשים, נכנסה טינה תומפסון לרשימה המכובדת. הכדורסלנית הענקית רשמה הישג יוצא דופן כשזכתה בארבע אליפויות רצופות בארבע העונות הראשונות שלה ב-WNBA, כולן עם יוסטון קומטס. תומפסון היתה במשך שנים ארוכות מלכת הסלים של הליגה.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים