שתף קטע נבחר

לברון ג'יימס: "טראמפ מנסה לפלג אותנו בעזרת הספורט"

אחרי הטקס החגיגי, בו הכריז על פתיחת בית הספר שמימן בעיר הולדתו, אקרון, התפנה הפורוורד לתקוף את נשיא ארה"ב: "מרגיש שהקול שלי יכול להשפיע". על הבחירה בלייקרס: "רציתי לאתגר את עצמי, המטרה לזכות באליפות"

 

לברון ג'יימס (צילום: AP)
"ההישג הגדול בחיי". לברון ג'יימס בטקס הפתיחה(צילום: AP)

קצת יותר מחודשיים נותרו לפתיחת עונת 2018/19 ב-NBA, כשהשינוי הגדול ביותר יהיה שלברון ג'יימס ילבש את המדים בצהוב-סגול של לוס אנג'לס לייקרס, אחרי שהודיע שהוא עוזב את קליבלנד וחתם לארבע שנים באל.איי.

 

הלילה (בין שני לשלישי), השתתף לברון בפתיחת בית ספר יסודי לילדים בסיכון בעיר הולדתו, אקרון אוהיו – אותו הוא מימן מקרן שהקים בעצמו. בית הספר, שנקרא "אני מבטיח", הוא למעשה הגשמת חלום של הפורוורד שטען בטקס הפתיחה ש"זהו ההישג הגדול ביותר בחיי", כן, אפילו יותר מאחת משלוש האליפויות שלו.

 

 

אחר כך, התפנה ג'יימס להתראיין ברשתות הגדולות בארה"ב, והתחיל את הסבב אצל רייצ'ל ניקולס ב-ESPN. הסופרסטאר, שמעולם לא חשש להביע את דעתו הפוליטית ולבקר את דונלד טראמפ, המשיך גם הפעם באותו קו, בעיקר בגלל הציוץ של הנשיא, שקרא להשעות שחקנים שיכרעו ברך בזמן השמעת ההמנון, כפי שעשו בעונה שעברה.

 

"יש לי קול, יש לי את הבמה, ויש כל כך הרבה ילדים וגם מבוגרים שמחפשים מישהו שיוביל אותם בתקופה שהם מרגישים שהקול שלהם לא נשמע", אמר ג'יימס. "וכשאני רואה שקורה משהו כל כך חסר צדק ולא נכון, ומישהו שמנסה לפלג אותנו כגזע או כמדינה, בטח כשהוא משתמש בספורט, אני מרגיש שהקול שלי יכול להישמע ולהשפיע - במיוחד מהכיוון של הספורט, לא היינו כאן בלי הספורט. הספורט נמצא מעל הגזע, כולם מתאחדים עבור מטרה משותפת – וזה לנצח וליהנות. ספורט נתן לי את כל מה שיכולתי לבקש".

 

הציוץ שהרגיז את לברון. "מי שיכרע ברך פעם אחת - יקבל השעיה ממשחק. פעם נוספת - השעיה לכל העונה ללא שכר"


דונלד טראמפ (צילום: MCT)
שוב תחת מתקפה. דונלד טראמפ(צילום: MCT)

 

"ברור שחשבתי הרבה על האפשרות לשחק יחד עם בן (סימונס) ו(ג'ואל) אמביד, או לשתף פעולה עם (ג'יימס) הארדן וכריס (פול)", התייחס הפורוורד לאפשרויות שעמדו בפניו. "אני פשוט הרגשתי שבשלב הזה בקריירה, אני צריך לאתגר את עצמי ולהחזיר קבוצה למקום שהיא לא הייתה בו הרבה מאוד זמן – לפלייאוף".

 

"נכון שזה לא קרה בשנים האחרונות, אבל זה מועדון ופרנצ'ייז שעומד לצד כל הגדולים ביותר – הקאובויז, הפטריוטס, מנצ'סטר יונייטד, בוסטון סלטיקס – אלו מועדוני ענק בקנה מידה היסטורי, ועבורי, להיות חלק מאחד כזה, זה רגע מדהים, לא רק בשבילי, אלא גם למשפחה שלי ולהיסטוריה של הכדורסל באופן כללי".

 

בית הספר החדש של לברון ג'יימס (צילום: AFP)
מדהים. כך נראה בית הספר החדש של לברון ג'יימס(צילום: AFP)

בית הספר החדש של לברון ג'יימס (צילום: AFP)
טקס הפתיחה של בית הספר(צילום: AFP)

 

לברון הוסיף: "רוב (פלינקה), מג'יק (ג'ונסון) וג'יני (באס) עשו עבודה מדהימה בעיצוב מחדש של המועדון ואיך הוא צריך להיראות. אני מרגיש שהם יודעים מה הכי טוב עבורו ואני רוצה להיות חתיכה בפאזל ולעזור להם להחזיר את הלייקרס להיות ארגון שזוכה באליפויות, כמו שהוא צריך להיות".

 

"המטרה היא לזכות באליפות עם הלייקרס. אני מתאמן ומכווין את עצמי כל יום לשחק כדי לזכות באליפות. וגם מג'יק, ג'יני ורוב מאמינים בכך, וכשנמצאים לצד אנשים עם מטרה דומה, אפשר לחיות עם התוצאה".

 

"יש לנו שחקנים שפשוט אוהבים לשחק כדורסל. וזה מה שהם עושים כל יום. אני אוהב את זה", התייחס ג'יימס לשורת ההחתמות התמוהה של הלייקרס. "הקבוצה הביאה את לאנס (סטיבנסון), ג'אבייל (מגי), מייקל ביזלי ו(ראג'ון) רונדו – אלו שחקנים שחושבים על רק כדורסל מהרגע שהם מתעוררים. כל דבר אחר משני. אני מחכה כבר לכל האתגרים. וגם כך גבות מורמות תמיד כשהשם שלי מעורב, אז אני לא מופתע מהתגובות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים