שתף קטע נבחר

החוק קובע ריקול חינם? בעלי מיצובישי שילמו בכל זאת

למרות שגביית תשלום על ביצוע קריאה יזומה לתיקון מנוגדת להוראות משרד התחבורה, החליטה יבואנית מותג הרכב מיצובישי לחייב בעלי רכב בתשלום על עבודה. כעת היא חוזרת בה

בעלי מיצובישי לנסר שזומנו לקריאת תיקון יזומה (ריקול) להחלפת רכיבים שפוגעים בפעולת מערכת כרית האוויר הבטיחותית, נדרשו להפתעתם לשלם על השירות. זאת למרות שהוראות משרד התחבורה קובעות כי קריאות תיקון יבוצעו ללא כל תשלום, וכך גם הובטח לבעלי כלי הרכב בהזמנה שקיבלו להגיע למוסך. יש להזכיר כי משרד התחבורה אף מחייב בעלי רכב לבצע את הריקול אליו הזומנו בתוך חצי שנה מהזימון, אחרת כלי הרכב שברשותם לא יוכל לעבור את מבחן הרישוי השנתי (ה"טסט") הבא ולכן לא ניתן יהיה גם להעביר עליו בעלות.

 

מיצובישי לאנסר - כלמוביל דורשת תשלום על ריקול ()
מיצובישי לאנסר - כלמוביל דורשת תשלום על ריקול

 

מדובר בבעלי מיצובישי לנסר מהעשור הקודם, דגמי 2003 עד 2009, שהיו חלק מקריאת ענק ל-27 אלף מכוניות ממספר דגמים שצוידו במערכת כריות האוויר מתוצרת חברת טקאטה היפנית. הכשלים במנגנון ניפוח כריות האוויר שגרמו לפיזור חלקי מתכת בתא הנוסעים בעת הפעלת הכריות (במקרה של תאונה), גרמו למקרי מוות ולשערוריה מהגדולות שידעה תעשיית הרכב. בעקבות הגילוי הכריזה החברה היפנית כי יש להחליף את מנגנוני הניפוח בכ-100 מיליון מכוניות שיוצרו במהלך שני העשורים האחרונים על ידי מרבית יצרניות הרכב בתעשייה.

 

אולם א', בעלת לנסר מודל 2007, הופתעה כאשר נדרשה לשלם במוסך 50 שקלים עבור התיקון. כאשר ביקשה לדעת מדוע עליה לשלם בניגוד להוראות המדינה ולמקובל בכל העולם, נענתה כי לצורך התיקון נדרש פירוק מחשב הרכב, עליו הורכבה ברכבה של א' מערכת הגנה המכונה "כספת". בדרך כלל מותקנת "כספת" לפי דרישת חברות הביטוח, אולם ברכבה של א' ובמאות מכוניות נוספות הורכב אמצעי ההגנה בהחלטת חברת הליסינג שרכשה אותן במקור.

 

מכלמוביל, יבואנית מיצובישי, נמסר בתחילה כי "אנחנו פועלים לפי הוראות היצרן ומשרד התחבורה. כל התקנה עצמאית ברכב שלא הותקנה על ידינו ומצריכה פירוק כדי לבצע את הריקול, כרוכה בעלות סמלית. למרות שהפירוק אורך שעה ושמחירה של שעת עבודה במוסך הוא 270 שקל, המוסך גובה על העבודה 50 שקל בלבד". לאחר פרסום הכתבה היום (ב'), חזרה בה היבואנית והחליטה לבטל את דרישת התשלום.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מיצובישי לאנסר - הריקול לא בחינם
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים