שתף קטע נבחר

ריקול לסיאט איביזה וארונה - 3,800 מכוניות למוסך

כשל אפשרי בחגורות הבטיחות בספסל האחורי של מכונית הסופר-מיני הספרדית ורכב הפנאי המבוסס עליה. בישראל יוזמנו כמה אלפי מכוניות לבדיקה ותיקון

נוהגים בסיאט איביזה או ארונה מהדור החדש ומסיעים שלושה מאחור? אל תעשו זאת עד לביצוע הריקול עליו מכריזה היום (א') יבואנית המותג לישראל, צ'מפיון מוטורס. לדברי סיאט, כאשר נוסעים שלושה מאחור, מפעיל מנגנון הנעילה של חגורת בטיחות הנוסע במרכז לחץ על המנגנון של הנוסע משמאלו. כתוצאה מכך, אומרת היצרנית, עלול מנגנון נעילת חגורת הבטיחות של הנוסע מאחור ומשמאל להשתחרר בעת ביצוע תמרון חריף.

 

צפו בתיעוד בעיית חגורת הבטיחות שהתגלתה במבחן דרכים פיני:

 

את הבעיה במנגנון הנעילה זיהה מגזין רכב פיני אשר ערך מבחן דרכים לסיאט ארונה, המבוסס - כמו פולקסווגן פולו - על אותה פלטפורמה המשמשת את סיאט איביזה, היחידה המודולרית MQB A0. אגב, את מנגנון נעילת החגורות רכשו סיאט ופולקסווגן מיצרנית רכיבי הבטיחות היפנית טאקאטה, האחראית לריקול הבטיחות הגדול בהיסטוריה אשר נוגע לתקלה ביותר מ-100 מיליון כריות אוויר ולמעלה מ-15 הרוגים עד עתה. בתקשורת הבריטית מציינים כי הפינים לא הצליחו לשחזר את התקלה במבחן שערכו לפולקסווגן T-רוק המבוסס על פלטפורמה זהה, אך מנגנון רצועות הבטיחות שלו נרכש מספקית אחרת.

 

לפי הפינים, תכנון מנגנון לקוי, לחצן שחרור רגיש מדי ויצרנית הרכיבים טאקאטה, הובילו לבעיה. ובסיאט מכירים בבעיה, ומסבירים בהודעה לתקשורת כי גילו "בעיה טכנית בסיאט איביזה החדשה שיוצרה בשנים 2017 ו-2018 וארונה (2018), העלולה לגרום לכך שבמצבים יוצאי דופן בעת ביצוע תמרון חריף דוגמת שינוי נתיב מהיר עם שלושה נוסעים מאחור, עשויה חגורת הבטיחות של הנוסע משמאל להשתחרר באופן פתאומי ולא מתוכנן".

 

לדברי סיאט, עד שיוחלף המנגנון מומלץ שלא להסיע נוסע במושב האמצעי של סיאט איביזה וארונה. בפולקסווגן לא שחררו הודעה דומה. בישראל צפויים כ-3,800 בעלי מכוניות לקבל הודעה על הצורך להגיע למוסך לצורך ביצוע הריקול. בינתיים אין ליבואנית המקומית כל מידע נוסף על ביצוע התיקון לרבות זמן ההמתנה הנדרש.

 

יש להזכיר כי תקנות הרכב בישראל קובעות כי בעל הרכב לא יישא בכל הוצאה הקשורה לקריאה חוזרת לתיקון. עוד קובעת התקנה כי חובה לבצע את התיקון תוך שישה חודשים, וכי מי שלא יעשה זאת לא יורשה לחדש את רישיון הרכב או להעביר עליו בעלות

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ניר בן זקן
סיאט איביזה, למוסך
צילום: ניר בן זקן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים